וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש שב"כ ימונה לראש הארגון: "לוחם נועז ומפקד מצוין"

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 14:27

ראש הממשלה בנט החליט למנות לתפקיד את ר' בן ה-55, במקומו של נדב ארגמן. זהותו אסורה בפרסום עד שהמינוי יאושר על ידי הוועדה למינוי בכירים והממשלה. "בעל ניסיון ארוך שנים והבנה של האתגרים המשמעותיים הניצבים בפני מדינת ישראל"

ראש שב"כ: סיכלנו בשנה האחרונה יותר מ-560 פיגועים/צילום: שב"כ, עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (רביעי) על החלטתו למנות את ר' בן ה-55 לראש שב"כ הבא במקומו של נדב ארגמן. שמו ותמונתו של ר' אסורים בפרסום עד שהוועדה למינוי בכירים והממשלה יאשרו את המינוי.

ר', נשוי ואב לשלושה, מכהן כיום כסגן ראש שירות הביטחון הכללי. הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד. בעבר, שירת כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר שחרורו התגייס ליחידת המבצעים של שב"כ.

סגן ראש השב"כ 14 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"הצטיין בכל התפקידים שביצע", ראש שב"כ הבא/ראובן קסטרו

במהלך שירותו בשב"כ, פיקד ר' על מבצעים רבים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון. למבצעים שהוביל הוענקו לאורך השנים מספר פרסי ביטחון. ב-2011 הוא מונה לראש אגף המבצעים בארגון ולאחר חמש שנים מונה לראש האגף האחראי על בניין הכוח של שב"כ. ב-2018 מונה לתפקידו הנוכחי כסגן ראש שב"כ.

"בנט בחר בו לתפקיד נוכח ניסיונו ארוך השנים, ביצועיו והבנתו את האתגרים המשמעותיים הניצבים בפני מדינת ישראל בכלל, ובפני שירות הביטחון הכללי בפרט", נמסר מטעמו של בנט. ראש הממשלה עצמו אמר כי "ר' הוא לוחם נועז ומפקד מצוין. אין לי ספק שהוא יוביל את השירות לפסגות חדשות של מצוינות למען ביטחון ישראל".

ראש שב"כ הנוכחי, נדב ארגמן, בירך את ר' על המינוי: "יש לו ניסיון מקצועי רב שנים, הכולל יכולות ניהול ופיקוד מוכחות, בשורה ארוכה של מבצעים ופעולות של השירות. ר' צמח בארגון מתפקיד לוחם מבצעים ועד לתפקיד סגן ראש השירות, והצטיין בכל אחד מהתפקידים אשר ביצע. אני סמוך ובטוח שכישוריו, אישיותו והערכים שהוא מביא עמו יובילו אותו בהצלחה בהתמודדות עם האתגרים הרבים שעומדים בפני השירות".

ראש השב"כ, נדב ארגמן במהלך ועדת חוץ וביטחון. הדס פרוש / פלאש 90, פלאש 90
יסיים את תפקידו, נדב ארגמן/פלאש 90, הדס פרוש / פלאש 90

בנט ביצע את הבחירה לאחר שקיים ראיונות עומק עם כמה מהמועמדים לתפקיד, כאשר סגן ראש שב"כ גבר במרוץ לתפקיד על מועמד אחר, שכיהן גם הוא בעבר כסגן ראש הארגון ואף הוא ידוע כר'. נוסף על כך, קיים ראש הממשלה התייעצויות עם בכירים במערכת הביטחון, בעבר ובהווה, לרבות בכירים בשב"כ המעורים בפעילות הארגון, לפני שהודיע על החלטתו.

בחודש יוני, עם כניסתו של בנט לתפקיד ראש הממשלה, ביקש בנט מראש שב"כ הנוכחי, נדב ארגמן, להאריך את כהונתו פעם נוספת עד לחודש אוקטובר, וראש השירות נעתר לכך. כהונתו של ארגמן הייתה אמורה להסתיים בחודש מאי האחרון, אך שבועות ספורים לפני כן הוא הסכים לבקשה להאריך את כהונתו. על פי החוק ניתן להאריך את כהונתו של ארגמן לתקופה שלא תעלה על שנה נוספת תחת "נסיבות מיוחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully