וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחברה הערבית מאשימים את המשטרה בפשיעה ומתכננים הפגנות: "זה רק הצעד הראשון"

1.9.2021 / 5:45

ברקע שיא קורבנות הרצח שנשבר החודש בפשיעה בחברה הערבית, החליטו בוועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל לקיים הפגנות ביישובים ערביים מול תחנות המשטרה. זהו צעד ראשון לטענתם במאבק, והם קוראים לציבור לעלות מדרגה בצעדי המחאה כדי ללחוץ על הממשלה לפעול

ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל החליטה אתמול (שלישי) כי בסוף השבוע יתקיימו הפגנות מחאה מול תחנות משטרה ביישובים הערביים ברחבי הארץ. הוועדה התכנסה לישיבת חירום על רקע גל האלימות הרצחנית שהגיע לשיא נוסף של 15 נרצחים החודש ו-80 קורבנות מתחילת השנה. זאת, לאחר חיסולו של מוחמד פאיז בן ה-57 אתמול בדירתו בחיפה.

הישיבה התקיימה במשרדי הוועדה בנצרת, ובסיומה נמסר כי חברי הוועדה רואים בממשלה על כל זרועותיה, ובמיוחד המשטרה, אחראים לפשיעה המשתוללת בחברה הערבית והם דוחים בתוקף את הניסיון להטיל אחריות למתרחש על המנהיגים הערבים.

בנוסף לכך, הם קוראים לציבור לעלות מדרגה בצעדי המחאה נגד הפשע, הנשק וארגוני הפשיעה. זאת, כדי ללחוץ על הממשלה למלא את חובתה.

זירת הרצח של סאהר אסמאעיל , יועץ החינוך בחברה הערבית של יפעת שאשא ביטון 15 באוגוסט 2021. דוברות משטרת ישראל
"השנה יירשם שיא חסר תקדים במספר הקורבנות". זירת רצח ביישוב ראמה, אוגוסט/דוברות משטרת ישראל

לטענתם, הפגנות סוף השבוע מול כל תחנות המשטרה בערים הערביות הן הצעד הראשון. בלוד צפויה הפגנה ארצית ביום ראשון, לה נקרא להגיע הציבור הערבי כולו. שיירת מחאה של מכוניות גם היא מתוכננת לשבוע הבא. נושא הפשיעה יעמוד במרכז אירועים קרובים אחרים של החברה הערבית.

יו"ר ועדת המעקב, ח"כ וסגן יו"ר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה, שמנה את נתוני הפשיעה, הדגיש כי זו אינדיקציה לכך שהשנה יירשם שיא חסר תקדים במספר הקורבנות. לדבריו, "מיגור הפשיעה מהחברה הערבית שלנו אינו דורש תכנית, אלא החלטת ממשלה ברורה המופנית למשטרה, שיש לה את כל האמצעים והיכולות לבצע את תפקידם, כפי שעשתה בחברה היהודית לפני שנים, מבלי שחיפשו מנהיגים יהודים להאשים".

עוד בוואלה!

חשד לרצח בחיפה: גבר בן 57 נורה למוות בביתו

לכתבה המלאה
בווידאו: גבר בן 57 נורה למוות בביתו בחיפה/מערכת וואלה!

ברכה המשיך ואמר כי "הניסיון להטיל אחריות על מנהיגים ערבים הוא ניסיון להפליל את הקורבן במתרחש. מספר רב של רשויות מקומיות ערביות מיישמות היבטים שונים של תכנית למאבק בפשיעה, אותה יש ליישם בקנה מידה גדול יותר, אך זה לבדו אינו מספיק כי הבסיס לתופעה זו הוא גורם ההרתעה, וההרתעה היא בידי המשטרה ורשויות אכיפת חוק, אך הם אינם טרודים בכך. הוא הזהיר כי "הממשלה הנוכחית, כמו קודמתה, מנצלת את תופעת הפשע כדי למשוך את הנוער הערבי שלנו לחוגי הגיוס במשטרה, בצבא ובשירותי הביטחון". ברכה קרא לסדרת צעדים של מאבק עממי: "אנו מנהלים מאבק פוליטי ויש לנו כלים שאין לאף אחד זכות להמעיט בהם, וההישגים שלנו מצטברים".

חברי ועדת המעקב הזהירו מפני הבאתה של תכנית ממשלתית ארוכת טווח לדיון, כ"מס שפתיים" שנועד ליצור מצג שווא שכביכול היא מקדמת משהו. "פשע קיים שנים רבות בשיתוף פעולה ממשלתי נרחב, הכולל חסות שנותן שב"כ לכנופיות פשע", אמרו.

עם פתיחת שנת הלימודים, בוועדת המעקב קוראים לכל הגופים העממיים העוסקים במערכת החינוך בהם הרשויות המקומיות, ועדת המעקב בנושאי חינוך ערבי, הוועדה הלאומית להורים וצוותי ההוראה, לבנות תכנית חינוכית בבתי ספר תיכוניים בנושא אלימות ופשיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully