וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שאורזים תיקים למחר: כל מה שצריך לדעת ליום הראשון ללימודים

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 0:05

ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים ילמדו כרגיל, באדומים יתחשבו בנתוני ההתחסנות, ובכלל הגנים ובתי הספר יידרשו ההורים והעובדים להציג תו ירוק או בדיקה שלילית בכניסה. כל הפרטים על המתווה המלא לפתיחת השנה, שכולל את התקנות שייהפכו לחלק מחיי השגרה של תלמידים והורים

בווידאו: מנכ"ל משרד החינוך קורא לבצע בדיקות אנטיגן לילדים לפני תחילת שנת הלימודים/צילום: משרד החינוך

משרד החינוך פרסם היום (שלישי) את המתווה הסופי והמלא לפתיחת שנת הלימודים, הכולל את כל התקנות שייהפכו לחלק מחיי תלמידים והורים בשנה הקרובה, החל ממחר.

לפי המתווה שגובש, ביישובים שהוגדרו על ידי משרד הבריאות כירוקים, צהובים וכתומים - גני ילדים, צהרונים, וכיתות א'-י"ב יקיימו למידה מלאה על פי מערכת השעות הקבועה, בכל ימות השבוע.

ביישובים אדומים - בגני הילדים, בכיתות א'-ד' ובצהרונים הלמידה תתנהל כרגיל, בתוך המסגרות. בכיתות ה'-ז' הלמידה תימשך אך תוך נקיטת פעולות ל"צמצום מגעים" ביישובים כתומים ואדומים. הכוונה היא שבתי ספר יוכלו להחליט ללמוד במתכונת של קבוצות או בשטח פתוח או במתכונת אחרת.

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
שנת הלימודים נפתחת/ראובן קסטרו

לעומת זאת, בכיתות ח'-י"ב' ברשויות האדומות, התלמידים יעברו ללמידה בשטח פתוח או ללמידה מרחוק אם בכיתה יש פחות מ-70% פטורי בידוד. קבוצת פטורי הבידוד כוללת מחלימים, מחוסנים בחיסון שני וחיוביים בבדיקה סרולוגית. בנוסף, ראש הממשלה נפתלי בנט החליט אמש כי תלמידי כיתות ח'-י"ב שקיבלו מנת חיסון ראשונה ייחשבו מחוסנים, זאת במהלך חודש ספטמבר בלבד, כשלאחר מכן יידרשו להשלים את מנת החיסון השנייה כדי להיחשב מחוסנים.

תלמידים בשילוב אישי בחינוך הרגיל - ילמדו ככל יתר תלמידי הכיתה. כמו כן, תלמידי במסגרות חינוך מיוחד ונוער נושר בסיכון - ימשיכו גם הם ללמוד כרגיל במסגרות. עם זאת, בעמותת אלו"ט העריכו היום כי יותר מאלף תלמידי חינוך מיוחד, בהם כ-300 על הרצף האוטיסטי, נותרו ללא שיבוץ או מסגרת מתאימה. עוד העריכו כי מאות ילדים עם אוטיזם משובצים למסגרות שאינן מתאימות להם, רחוקות מביתם וללא סל התמיכה שהם זקוקים לו.

בכל הקשור להצגת תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית בבית הספר ובגני הילדים - כל הבאים לגני הילדים ולבתי הספר ובכלל זה, עובדי הוראה, מפעילים חיצוניים והורים יציגו תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית בכניסה, פרט לתלמידים הלומדים במקום, שהובהר כי לא ניתן יהיה לאסור את כניסתם למוסדות החינוך בהתאם לחוק חינוך חובה. תתקבל רק תוצאה של בדיקה מהירה (אנטיגן) שבוצעה בתחנת בדיקה, ויש לה אישור ממשרד הבריאות (באמצעות אימות או ברקוד).

חזרתם ללימודים של תלמידי חטיבת הביניים, בי"ס חקלאי פרדס חנה, 7 במרץ 2021. שלומי גבאי
כל הבאים לגני הילדים ולבתי הספר ידרשו להציג תו ירוק או בדיקה שלילית, פרט לתלמידים/שלומי גבאי
חזרתם ללימודים של תלמידי חטיבת הביניים, בי"ס חקלאי פרדס חנה, 7 במרץ 2021. שלומי גבאי
24.2% מכלל התלמידים מוגדרים מחוסנים/שלומי גבאי

עם זאת, במשרד החינוך מסרו כי במהלך תקופת ההסתגלות למסגרת החדשה, במהלך שבעת ימיו הראשונים של התלמיד בגן או בבית הספר, יתאפשר להורה ללוות את ילדו רק בשטח פתוח של הגן או בית הספר, גם אם אין לו תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית בבדיקה.

מחר, בתחילת היום הראשון ללימודים, המורים, המורות והגננות יאספו מילדי הכיתה או הגן את אישורי ההורים על תוצאה שלילית בבדיקה המהירה הביתית.

לפי משרד הבריאות, כ-90 אלף תלמידים נמצאים כיום בבידוד. כמו כן, 4,213 מורים ואנשי צוות נמצאים גם הם בבידוד. 9.9% מהבדיקות שנערכו אתמול בקרב תלמידים נמצאו חיוביות. 756,769 תלמידים קיבלו מנה ראשונה של החיסון, ו-580,311 מוגדרים כמחוסנים, מספר המהווה 24.2% מכלל התלמידים.

בתוך כך, משרד החינוך הודיע כי הוא פותח קו פתוח לשיחות עם הורים, תלמידים וצוותי חינוך, החל ממחר. הקו נועד לספק סיוע ותמיכה רגשית באמצעות מומחים להתמודדות במצבי לחץ מטעם השירות הפסיכולוגי הייעוצי. הקו יפעל בימים א'-ה' בין השעות 20:00-08:00, ובימי ו' בין השעות 14:00-08:00. המספר לשירות: 6552*, שלוחה 5

בווידאו: כינוס חדר המצב של משרד החינוך/צילום: לע"מ
שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בחדר מצב לקראת פתיחת שנת הלימודים, 31 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אמרה שמשרד החינוך לא יהסס לשנות את המתווה בהתאם לנתוני התחלואה. שאשא-ביטון, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, אמרה הערב כי המשרד לא יהסס לשנות את מתווה הפתיחה בהתאם לשינויים במדדי התחלואה. "יש לנו תכנית שגובשה יחד עם משרד הבריאות ומלווה על ידי מומחים ואנשי מקצוע. לא נהסס לשנות אותה ולהתאים אותה למציאות שמתפתחת", אמרה במהלך מסיבת עיתונאים בחדר המצב המיוחד שהוקם במשרד החינוך לקראת פתיחת הלימודים.

"השנה נתמקד בעיקר בצמצום הפערים בעקבות השנה וחצי האחרונה בלימודי קרוא וכתוב של כיתות א'-ב'- ג', הכנה לבגרות של י"א-י"ב בהן הודענו שנפחית את מספר הבחינות לחמש בחינות בגרות, וכן חיזוק לימודי הליבה בכל שכבות הגיל", המשיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully