וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 גופות במצב ריקבון נמצאו מתחילת השנה בבתים בחיפה: "מגיפה שקטה וכואבת"

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 3:11

שתי גופות של תושבים נמצאו זו אחר זו בתוך יומיים בשתי דירות בחיפה, שתיהן של אנשים כבני 70. אין מדובר בחוסר מזל, אלא בתופעה המוכרת בכלל הארץ, אך ניכרת ביותר בעיר, בה נרשמו כבר 17 מקרים כאלה מתחילת השנה. בעירייה מודים בתופעה הכאובה, איתה מנסים כעת להתמודד

בחיפה שוב התגלתה היום (שלישי) גופה במצב ריקבון מתקדם. מדובר במקרה שני בתוך יומיים וה-17 מאז תחילת השנה. הגופה היתה של גבר בן 72, שנמצא מוטל בדירתו ברחוב אבא הלל סילבר בשכונת נווה שאנן. לצוות מד"א שהגיע למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו. גורם שניסה בימים האחרונים לעבוד מול העירייה כדי לתת מענה לתופעה אומר כי איש אינו מוכן לקחת בה אחריות.

אהרון הורוויץ, מתנדב זק"א צפון, שנכח בזירה סיפר כי נתקל במראה קשה מאוד של גופת הגבר, שהתגורר לבדו ונמצא ללא רוח חיים מספר ימים לאחר מותו. הוא אמר כי הגופה התגלתה לאחר שריח נוראי פשט מהדירה לחדר המדרגות. בעקבות זאת, הזעיקו השכנים את המשטרה למקום. "כשהגענו לזירה מצאנו בית מלא בפסולת, ריח נורא בכל הבניין. בתוך הבית מצאנו את גופת המנוח, שהחלה לאבד צלם אנוש. צוות מורחב של מתנדבי זק"א צפון טיפלו בכבוד המת בזירה הקשה".

נסיבות האירוע נחקרות על ידי המשטרה.

גופת אדם בן 72 נמצאה במצב ריקבון בחיפה, 31 באוגוסט 2021. יואב איתיאל
המקרה ה-17 מתחילת השנה. הדירה בה נמצאה הגופה, היום/יואב איתיאל

ברוך קלאר, מתנדב זק"א צפון, שטיפל בזירה אחרת ברחוב דוד רזיאל בשכונת חליסה, סיפר על גופתה של אישה שנמצאה שבועות לאחר שמתה לבד בדירה: "הלב נקרע, שוב נקראנו לזירה קשה מאוד, אישה כבת 70 המתגוררת בגפה אותרה ללא רוח חיים כשהיא במצב ריקבון מתקדם, ככל הנראה מספר שבועות לאחר מותה.

שכן המתגורר סמוך לדירת האישה סיפר כי הפעם האחרונה שראה אותה היתה לפני חודש. בעקבות ריח שהתפשט בימים האחרונים בבניין, הזעיקו השכנים את המשטרה, שאיתרה את האישה מתה בדירתה.

עוד בוואלה!

הקורבן ה-15 בחיפה מתחילת השנה: בן 84 נמצא מת בביתו בתוך ערימות אשפה

לכתבה המלאה
ניידת זק"א, 31 אוגוסט 2021. יואב איתיאל
"בעיר חיפה מדובר במגיפה שקטה וכואבת"./יואב איתיאל

מקרים טראגיים דומים מתגלים גם ביישובים אחרים, אולם לדברי דובר זק"א מוטי בוקצין, "בעיר חיפה מדובר במגיפה שקטה וכואבת", וכי העיר מובילה במקרים הקשים הללו. הוא וחיים וינגרטן ראש אג"מ זק"א פונים לציבור, "ללב של כל אחד ואחת, אם יש לכם שכן שגר לבדו, אל תחכו לריח הנורא, תבדקו בשלומם של השכנים בכל יום כדי להציל את חייהם".

בפוסט שפרסמה אתמול ראשת העיר עינת קליש רותם, אליה מופנות אצבעות מאשימות כאחראית העליונה בפועל, היא מודה בתופעה הכאובה, ואומרת כי היא בקשר רציף עם שר הרווחה מאיר כהן על מנת לדון במציאת כלים נוספים לצמצומה. יחד עם זאת, היא טוענת שברוב המקרים האנשים הללו לא היו מוכרים לשירותי הרווחה של העירייה. "רבים מהם אינם קשישים וכמה מהם כלל לא ערירים", היא טוענת.

גורם בעירייה העריך כי מדובר בכ-50 אלף בודדים תושבי העיר שגרים בגפם, מספר שעל פניו נראה מופרך בעליל. ראשת העיר ציינה מספר מהלכים שהעירייה שלה מתחילה לבצע לאחרונה, ככל הנראה בעקבות החשיפה התקשורתית לבעיה. היא הבטיחה קמפיין הסברה נרחב שיקרא לתושבים לפקוח עין ולשמור קשר עם השכנים.

איש זק"א בבית בחיפה בו התגלתה גופת גבר בן 72/זק"א
17 גופות נמצאו במצב ריקבון בעיר חיפה, מודעת זק"א להעלאת המודעות לתופעה. 31 באוגוסט, 2021. זק"א
"אל תחכו לריח הנורא, תבדקו בשלומם של השכנים בכל יום". מודעת זק"א/זק"א

בהמשך לתופעה זו, חברת הכנסת שרון רופא אופיר מישראל ביתנו תבקר מחר בחיפה. בהתייחסה לתופעה, אמרה לוואלה! כי "עד היום 17 אנשים מצאו את מותם בבתיהם בעיר חיפה. זהו מספר בלתי נתפס. כל אדם שנפטר הוא עולם ומלואו". היא ביקשה להזכיר כי מאז פרוץ מגפת הקורונה, הבידודים והסגרים מחייבים אותנו לאחריות חברתית וערבות הדדית במיוחד כלפי אזרחים בני הגיל השלישי שלא פעם חיים בגפם.

ח״כ שרון רופא אופיר. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח"כ שרון רופא אופיר/דוברות הכנסת, דני שם טוב

עוד אמרה כי "התופעה קיימת בכל הארץ ומצער שחיפה נמצאת בראש הטבלה. ישנן רשויות רבות המובילות מיזמים למניעת מקרים מצערים מעין אלו. מנסיוני בעבר כיו"ר וועדת וותיקים ישנן דרכים רבות לתת לכך מענה - החל מהקמת מערך מתנדבים ליצירת קשר, לחצני מצוקה, ועד אמצעים טכנולוגיים. בכוונתי לפנות לאגף הרווחה בעיריית חיפה ולבקש שיפעלו בשיתוף פעולה עם זק"א בכלים החוקיים העומדים לרשותם, בכדי לאתר תושבים גלמודים. רק כך נוכל למנוע את המקרה המצער הבא ולשמור על ההורים והסבים והסבתות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully