וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מקורונה ניצול השואה שלום שטמברג, מאחרוני שבויי גטו ורשה; "שרד בגבורה אמיצה"

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 18:57

במהלך מלחמת העולם השנייה שרד חמישה מחנות ריכוז, בהם דכאו ובוכנוולד. הוא התנדב במשך שנים רבות בעמותת "יד עזר לחבר" והיה מרצה לתלמידים ומשלחות מחו"ל על אודות הישרדותו וסיפור חייו. שטמברג היה ממייסדי "הפועל בית שאן" ובית הקולנוע הראשון בעיר, ומת בגיל 98

ריבלין לניצולי השואה: "אל תשתקו, ספרו לנו כדי שנעביר את הזיכרון מדור לדור"/צילום: שלומי גבאי

שלום שטמברג, שורד השואה שהיה מאחרוני שבויי גטו ורשה, הלך היום (שלישי) לעולמו, והוא בן 98. שטמברג שרד חמישה מחנות ריכוז בהם דכאו ובוכנוולד, ועבר את סוף תקופת מלחמת העולם השנייה בגבורה במחנה ההשמדה אושוויץ כשהיה רק נער בן 16. שטמברג מת מקורונה לאחר שנדבק בנגיף, על אף שהספיק להתחסן במנת החיסון השלישית.

שטמברג קיבל את תואר "יקיר העיר חיפה" על תרומתו לעיר והיה גם ידיד עמותת "יד עזר לחבר". עם היוודע דבר פטירתו אמר מנכ"ל העמותה, שמעון סבג כי "אני כואב ועצוב. הלך לעולמו חבר אישי שלי ואח יקר לי שנים רבות שהיה גם יקיר העיר חיפה וגם יקיר העיר בית שאן". סבג סיפר כי שטמברג הקים במו ידיו את בית הקולנוע הראשון בעיר, וכן את קבוצת הכדורגל הפועל בית שאן.

סבג הוסיף כי פועלו של שטמברג חצה גילים. "הוא היה מרצה לתלמידים ממשלחות מחו"ל ומספר להם על אודות הישרדותו בגבורה אמיצה את מחנה ההשמדה אושוויץ. עמותת 'יד עזר לחבר' חגגה לו בר מצווה מרגשת - אותה גזלו לו הנאצים בתקופת השואה". סבג ציין כי העמותה תמצא את הדרך הנכונה והמתאימה להנציח את זכרו של שטמברג למען הדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

שלום שטמברג, ניצול שואה, מאחרוני שורדי גטו ורשה. עמותת יד עזר לחבר., אתר רשמי
חיים של סיפור על שואה ותקומה. שטמברג במדי אסיר באושוויץ/אתר רשמי, עמותת יד עזר לחבר.
ניצול השואה שלום שטמברג חוגג בר מצווה בחיפה. רויטרס
חגג בר מצווה מאוחרת - לאחר שהנאצים גזלו אותה ממנו. שטמברג במסיבת בר המצווה/רויטרס

ראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי, ספד לשלום שטמברג, וכינה אותו "ממקימי בית שאן". לוי ציין כי סיפורו של שטמברג שזור בכל רחוב בעיר. "הוא היה אחד מבוני העיר ומאוהביה הגדולים. היה ממייסדי הפועל בית שאן ובעיקר, מבעלי קולנוע ירדן המיתולוגי", אמר לוי והוסיף כי "בפגישתנו האחרונה אמרתי לו שכל בית שאן הגיעה בזמנו לקולנוע ירדן. ידענו אז שזו לא עיר שיש לה קולנוע, אלא קולנוע שיש לו עיר. הוא השאיר חותם בעיר ונמצא את הדרך הראויה להנציחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully