וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכירות הממשלה סירבה לבקשת גנץ לנאום בכנסת על איראן

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 20:54

בדיון 25 חתימות בנושא איראן שצפוי להתקיים בכנסת, ביקש שר הביטחון גנץ לנאום, אולם מזכירות הממשלה סירבה לאשר לו זאת, ולדיון שובץ מתן כהנא מימינה. גורמים בלשכת בנט אמרו כי הציעו לגנץ לנאום חמש דקות בסוף הדיון, אך הוא טרם השיב להצעה

מזכירות הממשלה סירבה לאשר לשר הביטחון בני גנץ להשיב מטעם הממשלה מחר (שלישי) לדיון בנושא איראן במליאת הכנסת, כך פורסם לראשונה בחדשות 13. לשכת שר הביטחון ביקשה שגנץ ישיב מטעם הממשלה בדיון 25 חתימות בנושא איראן, אך לדיון שובץ השר מתן כהנא (ימינה).

גורמים בסביבת שר הביטחון אומרים כי ברקע ההחלטה יש לחץ בלשכת ראש הממשלה מהתגובות והביקורת בימין על פגישת גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. גורמים בלשכת בנט אמרו כי הציעו לגנץ לנאום חמש דקות בסוף הדיון, אך הוא טרם השיב להצעה.

בני גנץ בהלוויתו של רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול. ראובן קסטרו
כהנא שובץ במקומו. גנץ/ראובן קסטרו

פגישת גנץ-אבו מאזן עוררה ביקורת בקרב הפלג הימני בקואליציה. ראש הממשלה הוציא תגובה בשם גורמים בסביבתו בה טען כי הפגישה אושרה מראש על ידו, ועסקה רק בסוגיות שוטפות של מערכת הביטחון וכי "אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

בתקווה חדשה גם כן מתחו ביקורת על הפגישה. ‏שר המשפטים גדעון סער אמר בראיון ב-FM103 כי "במקומו לא הייתי נפגש עם אבו מאזן. בתחום הביטחוני יש שיתוף פעולה. בתחום המדיני, בכל מקרה מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון לא תקום. אינני יכול לתמוך במשהו שאני לא הייתי עושה במקום שר הביטחון". ‎

עוד בוואלה!

גנץ נועד עם אבו מאזן ברמאללה: "ישראל נכונה לחיזוק כלכלת הרשות הפלסטינית"

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, 12 במאי 2021. AP
דנו ב"נושאים מעצבי מציאות". אבו מאזן/AP

אתמול גנץ נפגש ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. השניים דנו בעניינים ביטחוניים, מדיניים, אזרחיים וכלכליים ביהודה שומרון ועזה, אותם כינה גנץ "נושאים מעצבי מציאות". עוד אמר לאבו מאזן כי ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית, והשניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

בפגישה לקחו חלק מתאם הפעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, השר הפלסטיני לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח, וכן ראש המודיעין הכללי הפלסטיני, מאג'ד פארג'. בסיום הפגישה המקצועית המורחבת, נועדו גנץ ואבו מאזן בארבע עיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully