וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על איראן: "את הפעולות והתגובות שלנו נעשה בזמן ובמקום שאנחנו נקבע"

טל לב רם

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 20:41

שר הביטחון התייחס במהלך סיור בגבול הצפון למצב הביטחוני באזור ואמר כי ישראל לא תאפשר למצב בלבנון "לחצות את הגבול" לישראל. על המתיחות מול איראן ותקיפת המכלית: "אסור לעמוד מנגד כשטהראן פועלת באזור בצורה שלילית כפי שעשתה לאחרונה"

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (שלישי) כי "את הפעולות והתגובות שלנו נעשה בזמן ובמקום שאנחנו נקבע. מי שהתרגל למשוואות, כדאי שיבין שמה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה ושיעשה היטב את החשבון". גנץ, שכיוון בדבריו לאיראן, אמר את הדברים במהלך סיור בפיקוד הצפון יחד עם סגן הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד ובכירים נוספים.

שר הביטחון התייחס למצב בלבנון ולירי הרקטות משטחה בשבוע האחרון. "ההתפרקות של לבנון היא טרגדיה. מדינת ישראל קוראת לעולם לסייע ומוכנה לסייע בעצמה, אך לא נאפשר לטרגדיה הלבנונית לחצות את הגבול לישראל. אנו רואים היטב את הניסיונות של חיזבאללה לנצל את המצב על חשבון ביטחונם ופרנסתם של אזרחי לבנון עצמם וכל זאת בשליחות איראן".

בווידאו: גנץ על איראן: נגיב בזמן ובמקום שאנחנו נקבע/טל עוז / משרד הביטחון

גנץ תקף את איראן והזכיר את תקיפת המל"טים על האונייה מרסר סטריט לחופי עומאן. "כפי שראינו במתקפה הימית שגבתה את חייהם של שני אזרחים זרים, איראן היא הסכנה הגדולה ביותר ליציבות העולמית והאזורית כאחד. אסור לעמוד מנגד כשאיראן מתקדמת לעבר נשק גרעיני, ואסור לעמוד מנגד כשאיראן פועלת באזור בצורה שלילית כפי שהיא עשתה לאחרונה. אנו קוראים לכל השחקנים והמדינות בעולם לפעול בכדי לבלום התוקפנות של איראן. זה זמן למעשים ופעולות משותפות".

שר הביטחון, בני גנץ, בפיקוד הצפון, יחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדה 91 תא"ל שלומי בינדר
10 באוגוסט 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"איראן היא הסכנה הגדולה ביותר ליציבות העולמית". גנץ במהלך הסיור, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ביום שישי גינו שרי החוץ של ה-G7, ארגון המדינות המתועשות, תקיפת המכלית ואמרו כי כל המידע הקיים מצביע בבירור שאיראן אחראית לה. "זאת הייתה התקפה מתוכננת ומכוונת, והפרה ברורה של החוק הבינלאומי", מסרו שרי החוץ בהצהרה משותפת. "התנהגותה של איראן, לצד תמיכתה בארגוני שליחים ובגורמים חמושים לא מדינתיים, מאיימות על השלום והביטחון הבינלאומי. אנחנו קוראים לאיראן לעצור את כל המהלכים שאינם עולים בקנה אחד עם החלטות מועצת הביטחון של האו"ם".

במקביל, פרסם הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית את מסקנות החקירה של תקיפת המכלית בידי מל"טים מתאבדים איראניים. "מרסר סטריט" הותקפה פעמיים בתוך יומיים בסמוך לחופי עומאן, בעת ששטה במים בינלאומיים. בפעם הראשונה, שנכשלה, היא הותקפה על ידי שני מל"טים והצוות הצליח לאסוף חלק מהשרידים של כלי הטיס. למחרת הותקפה הספינה על ידי מל"ט מתאבד נוסף שגרם לשני הרוגים - הקברניט, אזרח רומניה, וקצין ביטחון בריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully