וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לשגרירים זרים: תקיפת המכלית סמוך לעומאן נעשתה מאדמת איראן

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 14:05

לראשונה, ישראל אומרת בפומבי כי תקיפת המכלית "מרסר סטריט" יצאה מאיראן. עוד אמר גנץ בתדרוך, שבו נכחו יותר מ-60 שגרירים זרים, כי הוא "לא פוסל שנצטרך לפעול גם בעתיד כדי שטהראן לא תגיע לנשק גרעיני"

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (רביעי) בתדרוך לשגרירים זרים כי הכטב"מ שפגע במכלית "מרסר סטריט" יצא מאיראן. "זו עוד הוכחה שאיראן היא קודם כל איום על העולם והאזור", טען. זו הפעם הראשונה שישראל אומרת בפומבי כי תקיפת המכלית יצאה מאיראן.

בתדרוך נכחו יותר משישים שגרירים זרים, והוא עסק במצב הביטחוני בסימן "אתגרים והזדמנויות עבור ישראל ובעלות בריתה". זוהי השנה השלישית שמקיים גנץ תדרוך לשגרירים הזרים. בהתייחסו לאירוע תקיפת המכלית הוסיף גנץ כי "לישראל יש אפשרויות פעולה, וידענו לפעול בעבר - אני לא פוסל שנצטרך לפעול גם בעתיד כדי שאיראן לא תגיע לנשק גרעיני".

ברקע לכך, נחת היום ראש הממשלה בנט לביקור מדיני ראשון בוושינגטון, במהלכו ידון עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בתכניות לבלימת תכנית הגרעין האיראנית. בראיון שנתן בנט בניו יורק טיימס הבוקר, הוא הדגיש כי הוא מתנגד לחזרה להסכם הגרעין, ואמר כי הוא יציג "אסטרטגיה חדשה" להתמודדות אזורית מול איראן, הכוללת שיתוף פעולה עם מדינות ערב. לדבריו, הפעולות החשאיות נגד טהראן יימשכו, במה שהוא תיאר בתור "התחום האפור".

שר הביטחון בני גנץ בתדרוך עם שגרירים, 25 באוגוסט 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
"התקיפה נעשתה מאדמת איראן". גנץ בתדרוך, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון
המכלית מרסר סטריט לחופי קייפטאון, דרום אפריקה, 31 בדצמבר 2015. רויטרס
הכטב"מ שפגע במכלית יצא מאדמת איראן. מרסר סטריט/רויטרס

בתדרוך גנץ אמר כי לאיראן יש כוונה להשמיד את ישראל, והיא עובדת בכדי שיהיו לה את האמצעים לעשות זאת. עוד טען כי היא פועלת דרך שלוחותיה בעיראק, תימן, סוריה, לבנון ועזה, ומשתמשת בכטב"מים וטילים מדויקים, ופועלת נגד אוניות מסחר בים ואף תוקפת בסייבר ברחבי העולם. "לפי הערכות שיש בידי ישראל, התקיפה של המרסר סטריט נעשתה מאדמת איראן, ויש להניח כי הדבר נעשה באישור המנהיג העליון".

הוא הציג את העלייה בתקציב הביטחון האיראני, שיותר מהכפיל את עצמו בתוך חמש שנים מ-22 מיליארד דולר, ל-49 מיליארד דולר. גנץ הוסיף, כי לישראל אין סכסוך עם העם האיראני, אלא עם המשטר האיראני, וכי הוא מוטרד מהעובדה שנציגים של הקהילה הבינלאומית הגיעו להשבעת ראיסי, "התליין מטהרן".

שר הביטחון בני גנץ בתדרוך עם שגרירים, 25 באוגוסט 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
שר הביטחון בני גנץ בתדרוך עם שגרירים, 25 באוגוסט 2021/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"איראן נמצאת במרחק חודשיים מצבירת החומר הדרוש לפצצה גרעינית", הדגיש גנץ. "איננו יודעים אם המשטר האיראני נכון להגיע להסכם ולחזור לשולחן המשא ומתן והעולם חייב לבנות לעצמו 'Plan B' ולעצור את ההתקדמות שלה כבר עכשיו.

"המטרה בסופו של דבר היא להגיע להסכם 'ארוך יותר, חזק יותר ורחב יותר'", הסביר גנץ, "הגעה של איראן לסף גרעין שמה אותנו על סף מירוץ חימוש גרעיני אזורי ואולי גם עולמי. כל התוקפנות האיראנית עד כה היתה בלי היכולת הזו, אם תהיה לה את היכולת לפרוץ לגרעין, היא תגביר את התוקפנות שלה. לנו בישראל יש את האפשרויות שלנו, ידענו להשתמש באמצעים שבידינו בעבר, ואני לא פוסל שנצטרך להשתמש בהם בעתיד. אבל איראן היא קודם כל אתגר לעולם שצריך להתאחד ולפעול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully