וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 בני משפחה נהרגו בתקיפה האמריקנית בקאבול, דאעש שיגר רקטות לנמל התעופה

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 18:15

קרובי משפחה סיפרו כי בין ההרוגים היו שישה ילדים, הצעירה שבהם בת שנתיים, ואזרחים שעבדו עם הכוחות האמריקניים. בצבא ארה"ב הבטיחו לחקור, ובינתיים סיכלו מתקפת רקטות על נמל התעופה, יום לפני השלמת הנסיגה

בווידאו: נמשכת האש לעבר שדה התעופה בקאבול לקראת הנסיגה האמריקנית מהמדינה/צילום: רויטרס

עשרה בני משפחה, בהם שישה ילדים, נהרגו בתקיפת המל"ט האמריקני אתמול בקאבול - כך סיפרו קרובי משפחה. צבא ארצות הברית, שפגע בכלי רכב שבו היו מחבלים מתאבדים של דאעש בדרך לנמל התעופה בבירת אפגניסטן, אמר כי ייתכן שבית המשפחה נפגע מפיצוצי המשנה. בצבא האמריקני אמרו כי הם חוקרים את התקרית הקטלנית, שאירעה יומיים לפני תום הנסיגה ושלושה ימים אחרי הפיגוע הקטלני שבו נהרגו 13 חיילים אמריקנים וכ-170 אזרחים אפגנים.

לפי רשת BBC, בין ההרוגים אתמול היו עובדים לשעבר בארגונים בינלאומיים עם אשרות כניסה לארצות הברית. הקורבן הצעיר ביותר הייתה סומאיה בת השנתיים, והמבוגר ביותר בין הילדים היה פארזאד בן ה-12.

רמין יוספי, קרוב משפחה של ההרוגים, אמר כי "זה לא בסדר, זאת הייתה מתקפה ברוטלית והיא קרתה על בסיס מידע שגוי". קרוב משפחה אחר, אמלא חמדי, אמר ל-BBC כי הייתה זו בתו בת השנתיים שנהרגה בתקיפה. לדבריו, הוא ובני משפחה אחרים ביקשו להתפנות לארצות הברית, וחיכו לשיחת טלפון שתאמר להם להגיע לנמל התעופה. אחד מהם היה קרוב משפחתו נאסר, שעבד בעבר בתור מתורגמן של הכוחות האמריקניים במדינה ונהרג גם הוא בתקיפה.

אחמדי אמר כי ארצות הברית עשתה "טעות, טעות גדולה".

מתקפת רקטות על נמל התעופה

המתיחות הביטחונית באזור נמל התעופה בקאבול נמשכה גם היום, כשכמה רקטות שוגרו הבוקר לעבר המתחם ויורטו על ידי מערכת נגד טילים של צבא ארצות הברית. שלוחת דאעש באפגניסטן קיבלה אחריות על המתקפה, שלפי הודעה שפרסמה כללה ירי של שש רקטות. לא דווח על נפגעים בתקרית הזו.
הבית הלבן מסר כי הנשיא ג'ו ביידן, שספג ביקורת חריפה על ניהול הנסיגה, עודכן על מתקפת הרקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully