וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן: נשים יורשו ללמוד באוניברסיטה, אך בנפרד מגברים

השר להשכלה גבוהה של הארגון אמר בכנס בקאבול - בהשתתפות גברים בלבד - כי תכנית הלימודים החדשה תכלול ערכים "אסלאמיים", תוך מניעת עירוב מגדרי. ההפרדה תהיה גם בתיכונים ובבתי הספר. "הם התייעצו רק עם גברים", סיפרה מרצה מקומית

TOPSHOT - A Taliban fighter stands guard as Talibans acting Higher Education Minister Abdul Baqi Haqqani (not pictured) addresses a gathering during a consultative meeting on Taliban's general higher education policies at the Loya Jirga Hall in Kabul on August 29, 2021. - Afghan women will be allowed to study at university but there would be a ban on mixed classes under their rule, Haqqani said. (Photo by Aamir QURESHI / AFP) (Photo by AAMIR QURESHI/AFP via Getty Images). Aamir QURESHI /AFP, GettyImages
בלי נוכחות של נשים. לוחם טליבאן במהלך הכנס בקאבול, אתמול/GettyImages, Aamir QURESHI /AFP

טליבאן יאפשר לנשים ללמוד באוניברסיטה, אך הארגון יאסור על שיעורים מעורבים עם גברים - כך אמר השר להשכלה גבוהה מטעם הארגון הקיצוני. מאז שכבש את המדינה בתחילת החודש, טליבאן הבטיח להנהיג משטר נוקשה פחות בהשוואה לשנות ה-90, כשאסר על נשים ועל ילדות ללמוד.

"העם האפגני ימשיך בלימודי ההשכלה הגבוהה בבטחה בהתאם לחוקי השריעה וללא עירוב בין גברים לנשים", אמר השר עבדול באקי חקאני בפגישה עם מנהיגים שבטיים. לדבריו, טליבאן רוצה "ליצור תכנית לימודים הגיונית ואסלאמית העולה בקנה אחד עם הערכים האסלאמיים, הלאומיים וההיסטוריים שלנו, ומצד שני כזו שתוכל להתחרות להתחרות במדינות אחרות".

בנוסף לכך, ההפרדה בין בנים לבנות תהיה גם בבתי הספר ובתיכונים, כפי שכבר נהוג באזורים נרחבים באפגניסטן השמרנית.

טליבאן הבטיח לכבד את ההתקדמות שנרשמה בתחום זכויות הנשים ב-20 השנים האחרונות, אך רק על פי הפרשנות המחמירה שלו לאסלאם. השאלה אם נשים יוכלו לעבוד, לקבל השכלה בכל הרמות ולהתערבב עם גברים הייתה מהבוערות ביותר.

ואולם, הניסיון של טליבאן למתג את עצמו מחדש נתקל בספקות רבים. כך, למשל, אף אישה לא השתתפה במפגש שנערך אתמול בקאבול, שבו נכחו בכירים נוספים בטליבאן.

"המשרד להשכלה גבוהה של טליבאן התייעץ רק עם מורים וסטודנטים גברים על חידוש הפעילות של האוניברסיטאות", אמרה מרצה שעבדה באוניברסיטה בעיר בתקופת הממשלה האחרונה. לדבריה, זאת דוגמה ל"מניעה השיטתית מנשים להשתתף בקבלת החלטות" ו"לפער בין ההצהרות למעשים של טליבאן".

שיעורי הקבלה לאוניברסיטאות באפגניסטן עלו ב-20 השנים האחרונות, במיוחד בקרב נשים שלמדו עם גברים והשתתפו בסמינרים עם פרופסורים. עם זאת, שורת מתקפות קטלניות נגד מרכזי חינוך בחודשים האחרונים עוררה בהלה. טליבאן הכחיש כי הוא ביצע את הפיגועים, שעל חלקם קיבלה אחריות שלוחת דאעש באפגניסטן.

תחת שלטונו האכזרי הקודם, טליבאן שלל את מקומן של הנשים בחיים הציבוריים, אסר על מופעי בידור ומוזיקה והטיל עונשים אכזריים כמו סקילה למוות על מי שהורשע בניאוף. טליבאן טרם הודיע על הרכב הממשלה החדשה ואמר כי זאת תוכרז עם תום נסיגת הכוחות האמריקניים מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully