וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפיגוע בנמל התעופה: ארה"ב תקפה מחבלים מתאבדים בקאבול

גורמים אמריקניים אמרו כי התקיפה פגעה בכלי רכב עם פעילי דאעש, שלושה ימים אחרי המתקפה הקטלנית בנמל התעופה ויומיים לפני השלמת הנסיגה. הפיצוץ גרם נזק למבנה סמוך, ולהרג כמה אזרחים. ביידן, שהבטיח לפגוע באחראים למתקפה, קיבל את פני ארונות 13 החללים שנהרגו

בווידאו: יותר ממאה הרוגים בפיגוע באפגניסטן/צילום רויטרס

ארצות הברית תקפה היום (ראשון) כלי רכב עם כמה מחבלים מתאבדים שהיה בדרכו לנמל התעופה בקאבול - כך אמרו גורמים רשמיים. הם ציינו כי המחבלים היו חברים בשלוחת דאעש באפגניסטן, שהייתה אחראית לפיגוע הקטלני ביום חמישי שבו נהרגו 13 חיילים אמריקנים ועוד כ-170 אזרחים.

גורם אפגני אמר כי שלושה ילדים נהרגו בתקיפה, ובצבא ארצות הברית אמרו כי הם מודעים לדיווחים על נפגעים אזרחיים. דובר הפיקוד המרכזי בצבא אמר כי פיצוצי משנה "משמעותיים ועוצמתיים" אירעו בעקבות הפגיעה בכלי הרכב, וייתכן שאלו הובילו לנפגעים נוספים.

"אנחנו נהיה עצובים מאוד מכל אובדן חיים אפשרי של חפים מפשע", אמר הדובר.

עדי ראיה לתקיפת המל"ט אמרו כי הוא פגע בשתי מכוניות שחנו במבנה מגורים סמך לנמל התעופה, וכמה אזרחים נהרגו ונפצעו. בתחילה דווח על שיגור רקטה לעבר מבנה הסמוך לנמל התעופה, אך בהמשך התברר כי היה זה אותו אירוע.

דובר טליבאן, זביהוללה מוג'אהד, אמר לעיתונאים כי ארצות הברית תקפה מהאוויר מכונית שבה נסע מחבל מתאבד בדרכו לנמל התעופה, אך לא מסר פרטים נוספים. בלילה שבין שישי לשבת הותקף כלי רכב במזרח המדינה על ידי מל"ט אמריקני, ולפי הפנטגון חוסלו בתקיפה שני אנשי הארגון הקיצוני.

כלי רכב שהותקף על ידי מל"ט אמריקני בקאבול, אפגניסטן, 29 באוגוסט 2021. AP
תקיפת המכונית גרמה לפיצוצי משנה. כלי הרכב לאחר הפגיעה בו, היום/AP

לפי גורם אמריקני בכיר, המל"ט שיגר טיל "הלפייר" לעבר כלי רכב במתחם שבין שני מבנים, לאחר שכמה אנשים נראו מכניסים לתא המטען שלו חומרי נפץ. ארצות הברית סבורה כי שני פעילי דאעש שהותקפו נהרגו. הגורם האמריקני הבכיר, שדיבר בעילום שם, אמר כי נראה שפיצוץ המשנה גרם לנזק משמעותי לאחד המבנים הסמוכים לכלי הרכב.

דינה מוחמדי אמרה כי משפחתה המורחבת חיה במבנה, וכמה מהם נהרגו, בהם ילדים. היא לא מסרה את שמותיהם או גילם של הקורבנות. קרים, נציג של השכונה, אמר כי האש שפרצה בעקבות המתקפה הקשתה על חילוץ הלכודים. "היה עשן בכל מקום ולקחתי כמה ילדים ונשים החוצה", סיפר.

אחמדודין, אחד השכנים, סיפר כי הוא אסף גופות של ילדים אחרי התקיפה, שלדבריו גרמה לפיצוצים נוספים בתוך הבית.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל עם נחיתתם בבסיס חיל האוויר האמריקאי בדובר, דלאוור, ארה"ב, 29 באוגוסט 2021. רויטרס
ביידן מקבל את ארונות החללים בבסיס דובר, היום/רויטרס

בתגובה לפיגוע הקטלני, טליבאן הגביר את האבטחה סביב נמל התעופה בקאבול לקראת מועד יציאת הכוחות הזרים האחרונים ביום שלישי. מטוסי תובלה של צבא ארצות הברית המשיכו היום לפעול בקצב בנמל התעופה, בעוד שבריטניה סיימה אתמול את חלקה במבצע הפינוי האווירי, הגדול בהיסטוריה. יותר ממאה אלף אזרחים זרים ואפגנים נמלטו מאפגניסטן מאז שנכבשה על ידי טליבאן לפני שבועיים.

בארצות הברית, הנשיא ג'ו ביידן קיבל את הארונות של 13 החללים שנהרגו בפיגוע ביום חמישי, שהיה היום הקטלני ביותר עבור הכוחות האמריקניים באפגניסטן זה עשור. הוא היה מלווה ברעייתו, ג'יל, ויחד הם נפגשו עם בני משפחות ההרוגים, ששרידיהם הובאו בטקס שקט מאפגניסטן לבסיס חיל האוויר בדובר. ביידן היה הנשיא הרביעי שמגיע לדובר כדי לקבל את פני הנופלים באפגניסטן.

הנשיא הדמוקרטי הבטיח לרדוף אחרי מתכנני הפיגוע, תוך שהוא ממשיך להגן על הנסיגה מאפגניסטן לאחר 20 שנות מלחמה, הארוכה בהיסטוריה של ארצות הברית. הוא הזהיר אתמול כי יש "סבירות גבוהה" לפיגוע נוסף בזמן שנותר עד השלמת הנסיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully