וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לפיגוע בקאבול: ארה"ב חיסלה 2 פעילי דאעש באמצעות מל"ט במזרח אפגניסטן

עודכן לאחרונה: 28.8.2021 / 20:03

הצבא האמריקני מסר כי התקיפה בוצעה נגד פעילים של ארגון המדינה האסלאמית במחוז ננגרהאר, שלא ברור אם היו מעורבים בפיגוע בשדה התעופה, אך היו מעורבים בתכנון פיגועים עתידיים. בסוכנות אי-פי דווח כי ביידן אישר את המתקפה, יממה לאחר שהבטיח שארה"ב תגיב לפיגוע

ארצות הברית חיסלה הלילה (שבת) שני פעילים של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) באמצעות תקיפת מל"ט במחוז ננגרהאר במזרח אפגניסטן - כך מסר הצבא האמריקני. התקיפה בוצעה בתגובה לפיגוע ההתאבדות מחוץ לשדה התעופה בקאבול שבאפגניסטן ביום חמישי, שבה נהרגו לפחות 170 בני אדם, בהם 13 חיילים אמריקנים.

"אינדיקציות ראשוניות הן שהרגנו את המטרה. לא ידוע לנו על נפגעים אזרחיים", נמסר בהודעת הצבא האמריקני הראשונה, שדיווחה על הרוג אחד בתקיפה. בהודעה נוספת שפורסמה לאחר מכן נמסר כי פעיל נוסף חוסל. "עם הצטברות המידע הצלחנו לזהות הרוג נוסף ופצוע. הם היו מתכננים ומבצעים של דאעש, וזו סיבה מספקת. יש בידינו את היכולת והאמצעים לפעול נגד טרור מעבר לים ואנחנו מתכוונים להגן על עצמנו", אמר דובר הפנטגון ג'ון קירבי.

צבא ארצות הברית לא מסר בהודעתו אם המטרה הייתה קשורה ישירות לפיגוע בנמל התעופה בקאבול, שהיה התקרית הקטלנית ביותר עבור הכוחות האמריקניים במדינה זה עשור.

חיילי צבא ארצות הברית ממשיכים במבצע הפינוי בשדה התעופה הבינלאומי בקאבול. 26 באוגוסט 2021. רויטרס
מבצע הפינוי באפגניסטן נמשך. חיילי צבא ארה"ב בקאבול, אתמול/רויטרס

גורם אמריקני, שדיבר בעילום שם עם סוכנות הידיעות רויטרס, אמר כי התקיפה בוצעה על ידי מל"ט "ריפר", שהמריא מאחת ממדינות האזור. הוא פגע במכונית שבה נסע פעיל דאעש, עם אדם המקורב לארגון. לדברי הגורם, השניים נהרגו, לפי ההערכות.

בסוכנות אי-פי דווח כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אישר את המתקפה באמצעות המל"ט, וכי שר ההגנה לויד אוסטין אישר אותה, כך לדברי גורם צבאי.

תושבים בעיר ג'אלאלאבאד, בירת פרובינציית ננגרהאר, אמרו כי הם שמעו הלילה כמה פיצוצים מתקיפה אווירית. אחד ממנהיגי הקהילה בעיר מאלכ אדיב אמר כי שלושה אנשים נהרגו ועוד ארבעה אנשים נוספים נפצעו. הוא הוסיף כי הוא זומן על ידי אנשי טליבאן לחקירה. "נשים וילדים בין הקורבנות", אמר אדיב, אך הוא הוסיף כי אין לו מידע על זהותם.

בכיר בטליבאן אמר כי הארגון עצר כמה פעילי דאעש בעקבות הפיגוע בקאבול. "הם מתוחקרים על ידי אנשי המודיעין שלנו", אמר הבכיר.

עוד בוואלה

דאעש באפגניסטן הרים את הראש, ונערך למלחמה בשלטון טליבאן

לכתבה המלאה
בווידאו: זירית הפיצוץ בקאבול/צילום: רויטרס

בהצהרה שנשא אמש מהבית הלבן, אמר ביידן כי הוא הורה לפנטגון לתקוף את ארגון הטרור המקומי. "אנחנו לא נסלח. אנחנו לא נשכח. אנחנו נצוד אתכם ונגרום לכם לשלם", אמר.

הגנרל פרנק מקנזי, מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית, אמר כי בידי הכוחות האמריקנים התרעות על מתקפות נוספות של דאעש, לרבות רקטות או פצצות אחרות שהארגון עלול לשגר לעבר שדה התעופה בקאבול.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מתייחס מהבית הלבן לפיגוע באפגניסטן. 26 באוגוסט 2021. רויטרס
הבטיח שארה"ב תגיב לפיגוע בקאבול. ביידן בבית הלבן, אתמול/רויטרס

לפי גורמי רפואה באפגניסטן, מניין ההרוגים בפיגוע ההתאבדות מחוץ לשדה התעופה בקאבול שבאפגניסטן עלה ל-170 לכל הפחות. בנוסף, 13 חיילים אמריקנים נהרגו במתקפה ו-200 איש נפצעו. בין ההרוגים גם לפחות 28 לוחמי טליבאן. כמו כן, שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראב, עדכן כי שני אזרחים בריטיים וילד של אזרח או אזרחית בריטית נהרגו בפיגוע.

הפיגוע - ששלוחה של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), בשם ISIS-K, נטל עליו אחריות - החריד את האזור, בעוד אזרחים רבים מבקשים לצאת מהמדינה שנכבשה בידי ארגון טליבאן. לפני הפיגוע, ארצות הברית הזהירה את אזרחיה שלא להגיע לאזור בשל התרעות על אירועי טרור אפשריים. כעת, בארצות הברית מעריכים כי בעקבות הפיצוצים עלולים להגיע פיגועים נוספים. למרות הפיגוע, המונים עוד צובאים על המקום.

ארגון ISIS-K פעיל בעיקר בגבול שבין אפגניסטן ופקיסטן, ולפי המרכז למאבק בטרור בווסט פוינט הוא כולל, בנוסף לאפגנים, בעיקר פקיסטנים ואוזבקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully