וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תו ירוק למלצרים ומאמני כושר, קפסולות לסליחות בכותל: המתווה שיוצג לקבינט הקורונה

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 12:49

לקראת התכנסות השרים, בנט קיים הערכת מצב ואישר את הרחבת מתווה התו הירוק ואת המתווה לקיום אירועי הסליחות בכותל. מתווה הסליחות כולל הגבלה של עד 8,000 מתפללים. כמו כן, התו הירוק יורחב כך שעובדים בכלל המקומות בהם הלקוחות נדרשים בהצגת התו - יידרשו להציגו גם הם

בווידאו: מסיבת עיתונאים של משרד הבריאות על הקלות למתחסנים/צילום: לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הבוקר (שני) הערכת מצב בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה, ואישר את הרחבת מתווה "התו הירוק" ואת המתווה לקיום אירועי הסליחות בכותל המערבי. זאת, לקראת התכנסות קבינט הקורונה הערב, בו יועלו הנושאים לאישור השרים.

מתווה הסליחות בכותל המערבי שיוצג בפני הקבינט כולל הגבלת משתתפים - עד 8,000 מתפללים. המתפללים יחולקו לקפסולות ברחבת הכותל המערבי, ויחויבו בעטיית במסיכה.

מבלים במסעדות לאחר הפעלת התו הירוק, אשדוד, 18 באוגוסט 2021. ניב אהרונסון
השרים ידונו בהרחבת מתווה התו הירוק/ניב אהרונסון

כמו כן, בנט אישר את הרחבת מתווה התו הירוק כך שיחול גם על עובדים במוסדות בריאות וחינוך, וכן על עובדי כלל המקומות בהם הלקוחות נדרשים בהצגת תו. כמו כן, הנחה ראש הממשלה את החלת מתווה התו הירוק גם על ענפים נוספים של המשק.

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד החינוך, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"לית משרד התחבורה, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, ממונה הקורונה, ממונה המעברים היבשתיים, ראש אגף התקציבים באוצר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל וגורמי מקצוע נוספים.

סליחות בכותל המערבי בנוכחות מצומצמת של משתתפים, בשל מגבלות הקורונה. 27 בספטמבר 2020. הקרן למורשת הכותל המערבי, אתר רשמי
המתפללים יחולקו לקפסולות. סליחות בכותל, 2020/אתר רשמי, הקרן למורשת הכותל המערבי

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הגיב למתווה בכותל שיובא הערב לקבינט הקורונה: "לא הופעות זמרים ובדרנים בהשתתפות אלפים באולמות סגורים, לא תפילות יום שישי בהר הבית, לא משחקי ספורט המוניים, מחבר הספר למלחמה בקורונה מצא את מוקד ההתפרצות היחיד של הנגיף: מעמדי הסליחות בכותל המערבי. ממשלת ישראל זורקת לפני הכל את הטלית והתפילין. על הממשלה להסיר מסדר יומה את החרפה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully