וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה מתונה במספר חולי הקורונה במצב קשה ובשיעור הבדיקות החיוביות

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 10:31

משרד הבריאות עדכן כי 6,576 בני אדם אובחנו לנגיף ביממה האחרונה. מספר הבדיקות עמד על 87,225, מהן 7.81% חיוביות. מספר החולים הקשים עומד על 731, ומניין המתים מפרוץ המגיפה עלה ל-6,990, וצפוי לחצות היום את ה-7,000. אלרעי-פרייס: "כרגע זו מגיפה של לא מחוסנים"

בווידאו: מסיבת עיתונאים של משרד הבריאות על הקלות למתחסנים/צילום: לע"מ

6,576 בני אדם אובחנו כמאומתים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך עדכן הבוקר (שני) משרד הבריאות. אתמול התקבלו תוצאות עבור 87,225 בדיקות, מהן 7.81% חיוביות. מניין המתים מפרוץ המגיפה עלה ל-6,990, וצפוי לחצות היום את ה-7,000.

מספר החולים הקשים עומד על 731, עלייה קלה מאתמול, ומספר החולים הפעילים הוא 79,625. בבתי החולים מאושפזים 1,145 חולים, ומניין המונשמים עומד כעת על 160.

עד היום, התחסנו במנת החיסון הראשונה 5,962,290 אנשים בארץ, ו-2,041,949 במנה שלישית. זאת, לאחר שאתמול משרד הבריאות הודיע על הרחבת מבצע החיסון השלישי, כך שיכלול את כלל האוכלוסייה מגיל 12 ואילך, זאת במידה ועברו חמישה חודשים מאז שהתחסנו במנה השנייה.

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
עלייה קלה במספר החולים במצב קשה. מחלקת קורונה בשיבא תל השומר, פברואר/רויטרס

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה הבוקר בריאיון ל-103FM כי לפי נתוני ההתחסנות והנדבקים, עולה כי "כרגע זו מגיפה של לא מחוסנים". לדבריה, "85% מקרב המחוסנים בני ה-60 ומעלה שחלו קשה וקריטי - החיסון שלהם היה בן יותר מ-6 חודשים". היא הוסיפה כי הסיבה למתן החיסון השלישי, היא כי "אחרי 6 חודשים רואים ירידה משמעותית באפקטיביות".

אלרעי-פרייס אמרה כי לא בהכרח יהיה צורך במנת בוסטר נוספת נגד הנגיף בכל חצי שנה. "יש מחלות כמו שפעת שבהן הווירוס משתנה וצריך זריקות פעם בשנה, ויש מחלות שאחרי הבוסטר יש הגנה להרבה מאוד שנים", אמרה. "אנחנו עוד לא יודעים מה יהיה עם הקורונה, אין על זה מידע בעולם, נצטרך לעקוב ולשנות את ההנחיות. אנחנו המדינה הראשונה שמתחסנת בהיקף הזה ובכמויות האלה".

לדברי אלרעי-פרייס, קיימת גם בין המחלימים מהנגיף תחלואה חוזרת, אך מחלימים שקיבלו חיסון מוגנים "בצורה משמעותית", ולא זקוקים בשלב זה לחיסון נוסף. "הדבר הכי טוב הוא לא לחלות בקורונה ולקבל חיסון. לנגיף הזה יש תופעות לוואי שלא ידוע כמה זמן הן נמשכות. לכן, אני מציעה לכולם לא להידבק", אמרה.

בכל הנוגע לפתיחת שנת הלימודים ביום רביעי הקרב, אמרה אלרעי-פרייס כי לדעתה יש לפתוח את הלימודים ב-1 בספטמבר. "אני חושבת שאם עושים אירועים של 12 אלף איש באצטדיונים אפשר גם לפתוח את בתי הספר", אמרה. "מקדם ההדבקה הוא בכיוון חיובי ומתחיל לרדת. הלימודים, חגי תשרי, עומר אדם, אומן - הכול קורה באותו עולם. אי אפשר גם וגם כשמקדם ההדבקה הוא עדיין יותר מ־1. לכן, אנחנו כמדינה צריכים להחליט מה חשוב לנו".

מדוח אמ"ן שפורסם אתמול עלה כי על אף הנתונים השליליים, ניתן לומר כי חלה בלימה קלה בקצב העלייה בתחלואה, ככל הנראה כתוצאה מהשפעת מנת החיסון השלישית. עוד עולה מהדוח כי מספר המאומתים עומד על כ-8,500 בממוצע שבועי, שיעור החיוביים עומד על 7% ומקדם ההדבקה על כ-1.1. נתונים אלה משקפים את המשך התרחבות התחלואה, גם אם בקצב נמוך.

אתמול עדכן מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, כי כלל האוכלוסייה זכאית להתחסן במנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה, זאת במידה ועברו חמישה חודשים מאז שהתחסנו במנה השנייה. בתוך כך, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס הדגישה לגבי תופעות הלוואי של חיסון הבוסטר, כי "הכמויות שמדווחות לנו נמוכה יותר, ואין תופעות חריגות".

בנוגע להגדרות החדשות של התו הירוק, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא עדכן כי החל מ-1 באוקטובר הוא יורחב בחצי שנה עבור ארבע קבוצות: מחוסנים בשתי מנות שטרם עברו חמישה חודשים מאז שהתחסנו; מחוסנים במנה השלישית; מחלימים שטרם עברה חצי שנה מאז שהחלימו; וכן מחלימים שלאחר חצי שנה חוסנו במנה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully