וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה במספר חולי הקורונה במצב קשה; שיא בשיעור החיוביים בגל הנוכחי

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 10:50

מעל 7,000 בני אדם מאומתים לקורונה אותרו ביממה האחרונה, ואחוז הבדיקות החיוביות עומד על 7.09% - הגבוה מאז פברואר. עלייה גם בכמות המאושפזים: 726 בני אדם חולים קשה, בהם 149 מונשמים. כמעט 2 מיליון ישראלים התחסנו במנה השלישית

7,071 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אותרו אתמול (שבת), ו-726 חולים קשה, בהם 149 מונשמים - כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בבתי החולים מאושפזים 1663 בני אדם כתוצאה מסיבוכים הקשורים לנגיף, בהם 20% קריטי, 37% קשה, 11% בינוני, 31% קל, וכמעט 2 מיליון ישראלים כבר התחסנו במנה השלישית.

מדוח אמ"ן עולה כי על אף הנתונים השליליים, ניתן לומר כי חלה בלימה קלה בקצב העלייה בתחלואה, ככל הנראה כתוצאה מהשפעת מנת החיסון השלישית. עוד עולה מהדוח כי מספר המאומתים עומד על כ-8,500 בממוצע שבועי, שיעור החיוביים עומד על 7% ומקדם ההדבקה על כ-1.1. נתונים אלה משקפים את המשך התרחבות התחלואה, גם אם בקצב נמוך. ירידה קלה חלה במספר החולים קשה בגילי 60 ומעלה וכן במספר המאומתים החדשים בגילים אלה.

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
למרות העלייה במספר החולים קשה, חלה בלימה קלה בקצב העלייה בתחלואה/רויטרס

הבוקר אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, בריאיון ל-103FM כי הוא אופטימי אך זהיר ביחס לנתוני התחלואה מהימים האחרונים. הוא ציין כי תחושתו זו מבוססת על כך שקצב העלייה נמוך יותר וכי מקדם ההדבקה נמצא במגמת ירידה. "לכן יש חשיבות גדולה לפתיחת שנת הלימודים בזמן", אמר וציין כי "חשוב שהילדים ייכנסו למסגרת - גם אם זה לכמה ימים. הם ייצאו לבידודים, זה נכון - אבל אנחנו רוצים להיכנס לתלם. לדחות את הלימודים בחודש זה לא עניין של מה בכך. אני אומנם מבין את החשש, אך הצעדים שאנחנו עושים מורידים את הסיכון, וכן - מאפשרים להתחיל את הלימודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully