וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה במצבו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי, שנפצע מירי בגבול עזה

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 18:21

שמואלי, לוחם מג"ב בן 21 מבאר יעקב ששימש כצלף ביחידת מסתערבים, נפצע אנושות לפני כשבוע מירי של איש חמאס דרך חרך בגדר בגבול עזה. המחבל ירה לעברו שלושה כדורים מטווח קצר, כשאחד מהם פגע בפניו. המשפחה מבקשת מהציבור שלא להגיע לבית החולים סורוקה, שם הוא מאושפז

סליחות מחוץ לבית החולים סורוקה בבאר שבע בו מאושפז בראל חדריה שמואלי/יניר יגנה

החמרה חלה היום (ראשון) במצבו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנפצע אנוש מירי של איש חמאס דרך חרך בגדר בגבול עזה בשבת שעברה. שמואלי מאושפז מאז נפצע בבית החולים סורוקה בבאר שבע. משפחתו מבקשת מהציבור שלא להגיע לבית החולים.

במערכת הביטחון אמרו כי היורה בשמואלי הוא איש מנגנון ביטחוני של חמאס, כשבשלב זה ההערכה היא כי פעל על דעת עצמו. בצה"ל אישרו כי התצפיות בגבול רצועת עזה לא הבחינו במחבל החמוש שהתקרב אל החומה וירה באמצעות אקדח לעבר שמואלי. על פי התחקיר, המחבל ירה לעברו שלושה כדורים מטווח קצר, כשאחד מהם פגע בפניו.

סמ"ר בראל חדריה שמואלי. באדיבות המשפחה
נפגע מירי מטווח קצר. סמ"ר בראל חדריה שמואלי/באדיבות המשפחה

שמואלי התגייס במרץ 2019 לאחר שעשה מכינה קדם צבאית ביישוב אשלים, שובץ למשמר הגבול, ובתום הכשרה יצא לקורס מסתערבים וצורף ליחידה הדרומית, שם שימש כצלף.

הפציעה של שמואלי התרחשה במהלך השבת שעברה, אז התפתחו עימותים בין חיילי צה"ל לפלסטינים שהפגינו סמוך לגדר בכמה מוקדים ברצועה. הפלסטינים יידו אבנים לעבר הגדר וכמה מהם אף הצליחו לטפס עליה. צה"ל הגיב בירי כדורי גומי, ובהמשך ירי אש חיה בידי צלפים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 23 מפגינים נפצעו, בהם שניים במצב קשה, כולל נער בן 13 שנורה בראשו.

בתגובה לירי בחייל, תקפו מטוסי חיל האוויר הלילה ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של חמאס, ובנוסף, חיל הים פתח בירי לעבר סירות של פלסטינים שחרגו מהאזור המותר לדיג מול חופי הרצועה, בעקבות העימותים שפרצו במהלך השבת בין חיילי צה"ל לפלסטינים שהפגינו סמוך לגדר בכמה מוקדים ברצועה. הפלסטינים הגיבו בירי מקלעים לעבר המטוסים ולעבר העיר שדרות, בעקבותיו נפגעו שני בתים בעיר.

עוד בוואלה!

"נפיק את הלקחים": גנץ נפגש עם משפחתו של לוחם מג"ב שנפצע בגבול עזה

לכתבה המלאה

קצינים בפיקוד דרום אישרו כי חרך הירי היה נקודת תורפה מבצעית שלא אובטחה כראוי וכי הוא ייסתם. "בתכנון ההנדסי של החרך, כלל המפקדים בשטח לא הבינו את פוטנציאל הסיכון שלו. לא רק מירי בטווח אפס, אלא גם ממטען חבלה, ירי צליפה והשלכת רימון רסס", אמרו הקצינים והוסיפו כי ההחלטה לסתום אותו התקבלה בהתאם לממצאים שעלו מתחקיר האירוע.

עוד אמרו הקצינים כי "הטעות הגדולה ביותר הייתה הסתמכות על כך שחמאס הבטיח למצרים לרסן את ההפגנות באמצעות כוחות ביטחון שייפרסו בשטח. חמאס הציב כוחות אבל נתן לאירועי האלימות והטרור להתפתח. צה"ל מלכתחילה היה צריך להיות יותר אגרסיבי".

סתימת החרך אינה הפעולה ההנדסית היחידה שצה"ל מתכוון לבצע בעקבות פציעתו של שמואלי. כבר ביום ראשון שעבר הוחלט לבצע פעילות הנדסית רחבה בסמוך לגדר הגבול כדי למנוע גישה מהירה של מפגינים אליה. כמו כן, הוחלט על החמרה של נהלי הפתיחה באש במצבים שבהם אמצעים לפיזור הפגנות לא מסייעים להרחיק המון אלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully