וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיות חדשות בצה"ל למאבק בקורונה: חזרה לקפסולות פלוגתיות ולעבודה מהבית

28.8.2021 / 22:21

בצה"ל מתקרבים ל-3,000 מאומתים לקורונה, בנוסף ל-3,000 נוספים שנמצאים בבידוד ביתי. כדי למנוע את התפשטות התחלואה, הוחלט על צעדים חדשים, בהם הגבלת הכניסה למתקנים חיוניים וללשכות בכירים למחוסנים בלבד, וצמצום טקסים ל-500 משתתפים

צה"ל פרסם היום (שבת) רשימת הנחיות והגבלות חדשות למאבק בנגיף הקורונה בעקבות העלייה בתחלואה. במסגרת ההנחיות החדשות, הוחלט על חזרה למתכונת קפסולות פלוגתיות בבסיסים סגורים, ורידוד החיילים ביחידות הפתוחות באמצעות מעבר לעבודה מהבית. כמו כן, כחלק מדיווח הנוכחות מדי בוקר, המשרתים יחוייבו לעבור תשאול טרם הכניסה לבסיס.

נכון לאתמול, 2,389 משרתים מאומתים לנגיף הקורונה, מתוכם אחד במצב קשה. כ-3,000 משרתים נמצאים בבידוד ביתי. בעקבות התפשטות הנגיף, צה"ל הנחה כי הכניסה למתקנים חיוניים וללשכות בכירים תאושר למחוסנים בלבד, למעט המשרתים הקבועים במתקן. בנוסף לכך, החל ממחר כל משתתפי הגדנ"ע יחויבו בתו ירוק.

טקסים ואירועים מכל סוג יתקיימו בשטח פתוח בלבד, ויוגבלו לעד 500 משתתפים, תוך שמירה על ריחוק חברתי. צה"ל מסייג טקסים גדולים מעל 500 משתתפים, כגון טקס סיום קורס קצינים ומסעות כומתה, ואומר שאלו יועלו לאישור חריג של ראש אגף המבצעים, תוך התייעצות עם קצין הרפואה הראשי, בהתחשבות בגודל המתחם, במספר המשתתפים ובתנאי התו הירוק.

חיילים מתחסנים נגד קורונה בבסיס צה"ל סמוך לראשל"צ. 11 בפברואר 2021. AP
הכניסה למתקנים חיוניים תאושר למחוסנים בלבד/AP

ביחס לבידודים, צה"ל מבהיר כי ההרחקה מהיחידה תבוצע על בסיס רכבי היחידה ולא בתחבורה ציבורית. חיילים בודדים הנדרשים לבידוד יוכלו לקבל מענה במתקן בידוד צבאי בבית גולדמינץ שבנתניה.

צה"ל מתיישר לפי מתווה נתב"ג של משרד הבריאות, והנחה כי מדינות המוגדרות אדומות יהיו אסורות לטיסה. חיילים בודדים שמבקשים לטוס למדינות אדומות יקבלו אישור ממפקד בדרגת אלוף. הטיסות לשאר מדינות העולם יאושרו רק לאחר ועדת חריגים, והחוזרים מהמדינות הללו יחוייבו בבידוד של 14 ימים, או לחלופין שבעה ימי בידוד ושתי בדיקות קורונה שליליות.

אחת לשבוע תתקיים הערכת מצב מטכ"לית בראשות ראש אגף המבצעים או סגן הרמטכ"ל, ובכל יחידה מרמת הגדוד יוקם צוות אכיפה וביקורת למעקב אחר ביצוע ההנחיות. בצה"ל מקווים כי ההנחיות החדשות יסייעו לבלום את התפשטות התחלואה, טרם יגיעו ל-3,000 נדבקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully