וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מעריכים: לא מחוסנים לקורונה בסיכון גבוה פי 5 לפתח מחלה קשה

עודכן לאחרונה: 27.8.2021 / 10:16

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית גורס כי מבצע החיסונים הנוסף בלם את התחלואה הקשה וכי ירידה במספר המאומתים צפויה כבר בימים הקרובים. לטענתם, פתיחת שנת הלימודים לא תשפיע באופן דרמטי על המגמה, אך בשל התפשטות התחלואה - החזרה לבתי הספר צפויה בכל מקרה להשתבש

לאור מבצע החיסונים השלישי, הסיכון של בני 60 ומעלה שאינם מחוסנים לקורונה לפתח תחלואה קשה גבוה פי חמישה מזה של המחוסנים - כך מעריכים היום (שישי) צוות חוקרים של האוניברסיטה העברית, המנטר את נתוני המגיפה. החוקרים, שהעבירו את ממצאיהם למל"ל ולממשלה, העריכו כי מבצע החיסונים בלם את העלייה בתחלואה הקשה. עד כה, יותר מ-1,860,000 ישראלים כבר התחסנו בפעם השלישית.

עוד טוענים החוקרים כי הם צופים ירידה במספרי החולים המאומתים כבר בימים הקרובים, וכי התרחבות מבצע החיסונים והמשך שמירה על המגבלות תוריד בשבוע השני של ספטמבר את מקדם ההדבקה אל מתחת ל-0.85. עם זאת, הם העריכו כי פתיחת שנת הלימודים לא תשפיע באופן דרמטי על המגמה, אך לטענתם החזרה לבית הספר עדיין צפויה להשתבש בשל התפשטות התחלואה, וכי עשרות אלפי בני אדם ייכנסו בתחילתה לבידוד מדי יום.

מתחם חיסונים של כללית בפתח תקוה 16 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים בפתח תקווה, החודש/ראובן קסטרו

אתמול אמרה אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, כי המשרד יקיים הערכה מחודשת בעניין פתיחת שנת הלימודים שנקבעה ל-1 בספטמבר. גנס אמרה את הדברים בדיון ועדת החוקה וציינה כי במשרד מעוניינים לפתוח את השנה "כסדרה עם כל האמצעים שיבטיחו עד כמה שניתן מניעת הגעה של ילדים חולים".

הדברים נאמרו בתגובה לאמירתו של מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), לפיו "פתיחת שנת הלימודים תביא בהכרח להדבקות וזה פוגע באסטרטגיה של משרד הבריאות לקניית זמן". גינזבורג ציין כי אם היו מחליטים לפתוח את שנת הלימודים באוקטובר, "הייתם במצב הרבה יותר טוב. כרגע זה סותר את הרצון להגיע לכמה שיותר מחוסנים".

מספר המאומתים השבוע - השני בגובהו מפרוץ המגיפה

משרד הבריראות עדכן הבוקר כי 8,078 בני אדם אובחנו אתמול כחולים מאומתים בקורונה. בסך הכול, 56,267 בני אדם נדבקו בקורונה לאורך השבוע האחרון - הנתון השני הכי גבוה מאז פרוץ המגיפה בישראל במרץ 2020. רק באמצע ינואר, בשיא הגל השלישי, נרשם נתון גבוה יותר.

1,087 בני אדם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. מספר החולים קשה גדל בשבוע האחרון ב-95 והגיע ל-689 בסך הכול, הנתון הגבוה ביותר בחמשת החודשים האחרונים. גם מספר המונשמים גדל השבוע ב-41, והוא עומד על 149 בסך הכול.

כמו כן, 34 בני אדם מתו ביממה האחרונה לאחר שנדבקו בנגיף. לאורך כל השבוע נקבע מותם של 184 בני אדם שנדבקו בקורונה, ומספרם הכולל מפרוץ המגיפה הוא 6,943.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully