וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות פלסטינים הפגינו בגבול עזה, 11 נפצעו בעימותים עם כוחות צה"ל

ההפגנות בגדר התחדשו עם השלכת מטענים מאולתרים ושיגור בלוני טרור לעבר שטח ישראל. צה"ל השיב באמצעים לפיזור הפגנות, בהם גז מדמיע. הפלסטינים דיווחו על שלושה פצועים בינוני מירי חי. פיצוצים עזים נשמעו ביישובי העוטף

מאות מפגינים הערב (שבת) ברצועת עזה סמוך לגדר הגבול עם ישראל. בין היתר, הם משליכים מטענים מאולתרים לעבר חיילי צה"ל ומשגרים בלוני תבערה לשטח ישראל. לפי דיווחים צה"ל משיב באמצעים לפיזור הפגנות, בהם רימוני גז, ובירי של רובה מסוג רוגר. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 11 נפצעו בעימותים, שלושה מהם נפגעו מירי חי ומצבם בינוני.

תושבים בעוטף סיפרו כי שמעו פיצוצים עזים ומתמשכים. "שומעים היטב את הפיצוצים, כל כמה רגעים שומעים 'בומים'", אמרה יעל רז לחייאני, תושבת קיבוץ נחל עוז. "התחושות לא נעימות. כל הזמן יש פה משהו. זה לא נגמר כבר תקופה ארוכה. אנחנו מתפקדים, הילדים פחות מסתובבים בחופשיות אבל מנסים לשמור על השגרה".

הפגנות פלסטינים ברצועת עזה, 27 באוגוסט 2021. חסן אסליח, אתר רשמי
מפגינים בגבול הרצועה, הערב/אתר רשמי, חסן אסליח

מוקדם יותר הערב, שתי שריפות פרצו היום במועצה האזורית אשכול בעקבות שיגור בלוני תבערה מהרצועה. צוותי כבאות והצלה וצוות קק"ל פעלו לכיבוי האש. חוקר שריפות ממחוז דרום בכבאות והצלה קבע כי הגורם לשריפות היה בלוני תבערה.

הפגנות על גדר המערכת ברצועת עזה, 28 באוגוסט 2021. מג'די פתחי, TPS
הפגנות ברצועה, הערב/TPS, מג'די פתחי
בווידאו: ההפגנות בגבול עזה מתחדשות/מערכת וואלה!

בישראל ממשיכים להעביר מסרים דרך מצרים כדי למנוע הידרדרות ביטחונית. בצה"ל נערכו לבלום את הפרות הסדר, שעדיין לא הגיעו לממדים שנראו בשבוע שעבר, אז נפצע לוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, באורח אנוש מירי דרך פתח צר בגדר. הלוחם עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

באותה מחאה התפתחו עימותים בין חיילי צה"ל לפלסטינים שהפגינו סמוך לגדר בכמה מוקדים ברצועה. הפלסטינים יידו אבנים לעבר הגדר וכמה מהם אף הצליחו לטפס עליה. צה"ל הגיב בירי כדורי גומי, ובהמשך ירי אש חיה בידי צלפים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 23 מפגינים נפצעו, בהם שניים במצב קשה, כולל נער בן 13 שנורה בראשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully