וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לבנט: הימנע מצעדים שיגבירו את המתיחות עם הפלסטינים

28.8.2021 / 7:00

נשיא ארה"ב העלה בפגישתו עם רה"מ את סוגיית פינוי המשפחות הפלסטיניות משכונת שייח' ג'ראח ואמר כי הוא הוא מבקש שישראל תימנע מצעדים שעלולים לתרום לתחושה של חוסר הוגנות. כמו כן, ביקש ביידן מבנט לבצע צעדים לשיפור חיי הפלסטינים בגדה המערבית

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר לראש הממשלה נפתלי בנט בפגישתם בבית הלבן אמש (שישי) כי הוא מבקש מממשלת ישראל להימנע מצעדים שעלולים להגביר את המתיחות מול הפלסטינים - כך נמסר מהבית הלבן. ביידן אמר לבנט כי הוא מבקש שישראל תימנע גם מצעדים שעלולים לתרום לתחושה של חוסר הוגנות, או לחתור תחת הנסיונות לבנות אמון בין ישראל לפלסטינים.

בכיר בממשל האמריקני אמר כי ביידן כיוון בדבריו בעיקר לפינוי אפשרי של משפחות פלסטיניות מבתיהן בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים וכי הסוגיה עלתה בשיחה בארבע עיניים בין הנשיא לבין ראש הממשלה.

הנשיא האמריקני ביקש מבנט כי ישראל תבצע צעדים לשיפור חיי הפלסטינים והגדלת ההזדמנויות הכלכליות עבורם. בנט השיב לביידן כי הוא תומך בשיפור המצב הכלכלי של הפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן וראש הממשלה, נפתל בנט בפתח פגישתם בבית הלבן 27 באוגוסט 2021. אב אוחיון י, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט וביידן בפגישתם, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, אב אוחיון י

לאחר פגישתו עם ביידן כי הנושא האיראני אינו סובל דיחוי. בנט ציין לאחר הפגישה כי הזמין את ביידן לבקר בישראל לאחר המאבק בזן הדלתא של נגיף הקורונה וסיכם את הפגישה כ"מצויינת".

בנט ציין כי גם נשיא ארצות הברית וגם הוא נחושים שאיראן לא תוכל להגיע לנשק גרעיני אף פעם. "אני שמח שאנחנו מסכימים על היעד ובדרגי עבודה נעבוד יחד על שיתוף הפעולה בנושא. אין הרבה זמן. הנושא האיראני דחוף ולא סובל דיחוי", אמר בנט.

ראש הממשלה הוסיף כי מצא "מנהיג שאוהב את ישראל, יודע בדיוק מה הוא רוצה וקשוב גם לצרכים שלנו". לדבריו לאחר הפגישה נוצר קשר אישי בינו לבין הנשיא ביידן. "הזמנתי את הנשיא לישראל אחרי שנתגבר על הדלתא", אמר בנט.

עוד בוואלה!

בנט הזמין את ביידן לבקר בישראל: "הנושא האיראני לא סובל דיחוי"

לכתבה המלאה

לבלום את איראן באמצעות אלף חתכים

בכיר ישראלי ציין כי בנט היה שבע רצון שהנשיא האמריקני הזהיר אל מול המצלמות כי אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני לעולם. בפגישתו עם הנשיא ריבלין לפני כחודשיים ביידן הסתפק באמירה לפיה לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלו כנשיא ארצות הברית.

במהלך הפגישה הציג ראש הממשלה לנשיא האמריקני את תהליך בחינת המדיניות שביצע בנושא האיראני. בכיר ישראלי תיאר את האסטרטגיה שבנט הציג לנשיא כ"מוות באמצעות אלף חתכים". כלומר, לבלום את איראן באמצעות שורה ארוכה של פעולות קטנות בשלל דרכים ומישורים בניגוד לביצוע תקיפה צבאית נרחבת דרמטית אחת. "צריך להיות אקטיבים. להטריד אותם כל הזמן. גם אם זה לא זבנג וגמרנו", אמר הבכיר הישראלי.

בשיחה עם ביידן בנט המשיל את המצב של ישראל מול איראן כיום לעימות בין ארצות הברית לברית המועצות בזמן המלחמה הקרה. "ראש הממשלה אמר שישראל היא האמריקה של האזור ואיראן היא ברית המועצות עם משטר רקוב", אמר הבכיר הישראלי.

ראש הממשלה נפתלי בנט בקבלת שבת בוושינגטון (צולם לפני כניסת השבת)/ברק רביד, שליח וואלה! לוושינגטון

בנט אמר לנשיא האמריקני כי יש לפעול לבלימת הפעילות האזורית של איראן ו"להחזיר אותה לקופסה". בהקשר הזה בנט ביקש מהנשיא האמריקני כי לא יוציא את הכוחות האמריקנים מעיראק ומסוריה כיוון שהדבר ישרת את איראן. "אנחנו רואים חשיבות גדולה בהישארות אמריקנית בעיראק וסוריה בוודאי בימים אלה. אנחנו אופטימיים בעניין הזה", אמר הבכיר הישראלי.

במקביל בנט ציין בפני ביידן שיש למנוע לצמיתות אפשרות איראנית לפרוץ לנשק גרעיני. בכיר ישראלי אמר שבנט הבהיר לביידן שישראל מתנגדת לחזרה להסכם הגרעין מ-2015 בין השאר כיוון שהתועלת של ההסכם התאדתה (Faded away) כיוון שעברו כבר שש שנים מאז תחילתו.

"חשוב לאמריקנים שנעבוד ביחד בנושא איראן", אמר הבכיר הישראלי. "האווירה בממשל ביידן לגבי חזרה להסכם אינה אופטימית - אבל זה בכל מקרה נח בצד האיראני בשלב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully