וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הזמין את ביידן לבקר בישראל: "הנושא האיראני לא סובל דיחוי"

רה"מ סיכם את הפגישה עם נשיא ארה"ב כ"מצויינת", ולאחריה אמר כי הוא וביידן נחושים למנוע נשק גרעיני מאיראן. גורם ישראלי בכיר ציין כי רה"מ הביע שביעות רצון מהצהרת הנשיא בנושא, ותיאר את האסטרטגיה שהוצגה בפניו. ביידן צייץ: "חיזקנו את השותפות"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב (שישי) לאחר פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי הנושא האיראני אינו סובל דיחוי. בנט ציין לאחר הפגישה כי הזמין את ביידן לבקר בישראל לאחר המאבק בזן הדלתא של נגיף הקורונה וסיכם את הפגישה כ"מצויינת".

בנט ציין כי גם נשיא ארצות הברית וגם הוא נחושים שאיראן לא תוכל להגיע לנשק גרעיני אף פעם. "אני שמח שאנחנו מסכימים על היעד ובדרגי עבודה נעבוד יחד על שיתוף הפעולה בנושא. אין הרבה זמן. הנושא האיראני דחוף ולא סובל דיחוי", אמר בנט.

ראש הממשלה הוסיף כי מצא "מנהיג שאוהב את ישראל, יודע בדיוק מה הוא רוצה וקשוב גם לצרכים שלנו". לדבריו לאחר הפגישה נוצר קשר אישי בינו לבין הנשיא ביידן. "הזמנתי את הנשיא לישראל אחרי שנתגבר על הדלתא", אמר בנט.

ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישתו הראשונה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן - 27 אוגוסט 2021. עמוד הטוויטר של נשיא ארה"ב, אתר רשמי
שותים קפה. בנט וביידן, הערב/אתר רשמי, עמוד הטוויטר של נשיא ארה"ב

ביידן צייץ לאחר הפגישה כי היה לו "כבוד לקבל את ראש הממשלה נפתלי בנט בבית הלבן. חיזקנו את השותפות בין שתי המדינות והדגשנו את המחויבות הבלתי מעורערת של ארצות הברית לביטחון ישראל".

ראש הממשלה נפתלי בנט בקבלת שבת בוושינגטון (צולם לפני כניסת השבת)/ברק רביד, שליח וואלה! לוושינגטון

לבלום את איראן באמצעות אלף חתכים

בכיר ישראלי ציין כי בנט היה שבע רצון שהנשיא האמריקני הזהיר אל מול המצלמות כי אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני לעולם. בפגישתו עם הנשיא ריבלין לפני כחודשיים ביידן הסתפק באמירה לפיה לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלו כנשיא ארצות הברית.

במהלך במהלך הפגישה הציג ראש הממשלה לנשיא האמריקני את תהליך בחינת המדיניות שביצע בנושא האיראני. בכיר ישראלי תיאר את האסטרטגיה שבנט הציג לנשיא כ"מוות באמצעות אלף חתכים". כלומר, לבלום את איראן באמצעות שורה ארוכה של פעולות קטנות בשלל דרכים ומישורים בניגוד לביצוע תקיפה צבאית נרחבת דרמטית אחת. "צריך להיות אקטיבים. להטריד אותם כל הזמן. גם אם זה לא זבנג וגמרנו", אמר הבכיר הישראלי.

בשיחה עם ביידן בנט המשיל את המצב של ישראל מול איראן כיום לעימות בין ארצות הברית לברית המועצות בזמן המלחמה הקרה. "ראש הממשלה אמר שישראל היא האמריקה של האזור ואיראן היא ברית המועצות עם משטר רקוב", אמר הבכיר הישראלי.

בנט אמר לנשיא האמריקני כי יש לפעול לבלימת הפעילות האזורית של איראן ו"להחזיר אותה לקופסה". בהקשר הזה בנט ביקש מהנשיא האמריקני כי לא יוציא את הכוחות האמריקנים מעיראק ומסוריה כיוון שהדבר ישרת את איראן. "אנחנו רואים חשיבות גדולה בהישארות אמריקנית בעיראק וסוריה בוודאי בימים אלה. אנחנו אופטימיים בעניין הזה", אמר הבכיר הישראלי.

במקביל בנט ציין בפני ביידן שיש למנוע לצמיתות אפשרות איראנית לפרוץ לנשק גרעיני. בכיר ישראלי אמר שבנט הבהיר לביידן שישראל מתנגדת לחזרה להסכם הגרעין מ-2015 בין השאר כיוון שהתועלת של ההסכם התאדתה (Faded away) כיוון שעברו כבר שש שנים מאז תחילתו.

"חשוב לאמריקנים שנעבוד ביחד בנושא איראן", אמר הבכיר הישראלי. "האווירה בממשל ביידן לגבי חזרה להסכם אינה אופטימית - אבל זה בכל מקרה נח בצד האיראני בשלב הזה".

בווידאו: פגישת ביידן בנט בבית הלבן/צילום: רויטרס

המנהיגים נועדו תחילה בארבע עיניים, בפגישה שנערכה אחרי דחייה של יממה בעקבות הפיגוע באפגניסטן. אחריה, נשאו השניים הצהרה משותפת לתקשורת. "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני", אמר ביידן, וציין כי בנט והוא נהיו חברים קרובים. ראש הממשלה הביע תנחומיו על הרוגי הפיגוע, ואמר: "איראן יצואנית טרור, זו אחריותנו לדאוג לגורלינו".

לאחר הפגישה, הצוותים המשותפים של ראש הממשלה נועדו עם מקביליהם האמריקנים. כמו כן, בעקבות דחיית הפגישה ביממה, בנט ישהה בוושינגטון עד מוצאי שבת ואז יחזור ארצה יחד עם פמלייתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully