וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת בניו של הסנאטור: בקליפורניה המליצו לשחרר את רוצחו של רוברט קנדי

אחרי 53 שנות מאסר, ו-15 בקשות שנדחו, המליצה ועדת השחרורים במדינה על שחרור מוקדם לרוצחו של רוברט קנדי, הפלסטיני סירחאן סירחאן. ילדיו של קנדי הביעו את תמיכתם בשחרורו: "רואים בו אדם הראוי לחמלה". לאחר בחינה משפטית, תעבור ההחלטה הסופית לידי מושל קליפורניה

ועדת השחרורים של קליפורניה המליצה הלילה (שבת) על שחרורו המוקדם של רוצחו של הסנאטור רוברט קנדי, לאחר 53 שנות מאסר. בקשתו של הרוצח, סירחאן סירחאן, תיבחן בחודשים הקרובים על ידי הצוות המשפטי של ועדת השחרורים, ולאחר מכן ההחלטה תעבור לידי מושל קליפורניה גווין ניוסאם. רק אם כל אלו יתמכו בהמלצה, ישוחרר סירחאן.

ההמלצה עלתה לאחר ששני בניו של קנדי הודיעו כי הם תומכים בשחרורו. דאגלס קנדי, שהיה תינוק בזמן הירצחו של אביו, סיפר כי החרטה של סירחאן ריגשה אותו עד דמעות. הוא הוסיף כי "אני המום מהיכולת לראות את מר סירחאן פנים אל פנים. חייתי את חיי כשאני מפחד ממנו, ואפילו מהשם שלו. אני שמח לראות בו היום בן אדם הראוי לחמלה ואהבה".

בעבר הגיש סירחאן, שמרצה מאסר בבית כלא בסן דייגו, 15 בקשות לשחרור מוקדם, אך כולן נדחו. עורכת דינו של סירחאן, אנג'לה בארי, אמרה כי היא מבקשת מהוועדה לבסס את החלטותיה על פי האדם שסירחאן כיום, ולא לפי מי שהיה בעבר.

סירחאן סירחאן מגיע לשימוע שחרור. 28 באוגוסט2021. ., AP
סירחאן בוועדת השחרורים, הלילה/AP, .

סירחאן בן ה-77 , בן למשפחה נוצרית-פלסטינית מירושלים, התנקש ב-5 ביוני 1968 בסנאטור קנדי, אחיו של נשיא ארצות הברית ג'ון קנדי, שנרצח אף הוא. בחקירתו הודה כי רצח את הסנאטור, שהיה בזמן הרצח מועמד לנשיאות ארה"ב, כי חש נבגד עקב תמיכת קנדי במדינת ישראל בזמן מלחמת ששת הימים, למרות שמאוחר יותר טען כי פעל באופן לא מודע, "אולי כתוצאה משטיפת מוח היפנוטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully