וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפחיד, לא מאמין שזה קרה": תינוק שיחק במשחק של אחיו - ובלע 52 מגנטים

עודכן לאחרונה: 27.8.2021 / 12:37

הוריו של תינוק בן שנה מאזור ירושלים הבהילו אותו לבית החולים לאחר שסבל מחום וכאבי בטן במשך כמה ימים. הרופאים נדהמו לגלות שרשרת מגנטים ארוכה בבטנו, אותה בלע שלושה שבועות קודם לכן, והוציאו אותה כשהוא מורדם. "המשיכה המגנטית החזקה יכולה לנקב איברים"

שרשרת של 52 מגנטים הוצאה השבוע מבטנו של תינוק כבן שנה בבית החולים הדסה עין כרם, בהליך רפואי תחת הרדמה מלאה. היום (שישי), לאחר כמה ימי אשפוז, מצבו של התינוק משתפר ונראה כי לא נגרם לו נזק.

התינוק הובהל לבית החולים על ידי הוריו, תושבי יישוב הסמוך לירושלים, לאחר כמה ימים שבהם סבל מחום ומכאבי בטן, עליהם סימן בעזרת ידיו. כשהגיע לבית החולים, נדהמו הרופאים לגלות שם שרשרת מגנטים שלמה, אותה בלע ככל הנראה שלושה שבועות קודם לכן, כששיחק במשחק של אחיו הגדולים.

שרשרת מגנטים שבלע תינוק. דוברות הדסה, אתר רשמי
52 מגנטים. השרשרת שבלע התינוק/אתר רשמי, דוברות הדסה

"הוא לא נוטה להכניס דברים לפה וגם אם כן, הוא מיד מוציא ומגיש לנו אותם, הוא נבהל מזה בעצמו ברוב הפעמים", סיפר אביו, שהבין כי הפעם הוא דווקא כן בלע את המשחק. "במהלך חופשה משפחתית הוא הרגיש לא טוב ואף סבל מחום. יום למחרת זה עבר, וחשבנו שזו רק התקררות. אבל כשאחרי יומיים הוא שוב הרגיש לא טוב, הבנו שצריך לבדוק מה קרה. כשהוא הצביע על הבטן ואמר שהיא כואבת, פתאום החל ליפול האסימון. חשדנו וניסינו לחשוב מה היה יכול לגרום לכך".

"היינו בשוק אמיתי", הוסיף האב. "זכרנו ששיחק בחרוזים לפני כמה שבועות - ומאז הוצאנו את המשחק הזה מהבית, אבל לא היינו מעלים בדעתנו בחיים שיגיע למצב של בליעת 52 חרוזי מגנט, ושכולם יתמקמו בקיבה וייתקעו בגוף הקטן שלו. זה היה מפחיד. חוויה שאני פשוט לא מאמין שקרתה לנו".

שרשרת מגנטים שבלע תינוק. דוברות הדסה, אתר רשמי
"המשיכה עלולה לנקב איברים", שרשרת המגנטים שהוצאה מבטן התינוק/אתר רשמי, דוברות הדסה

ד"ר זאב דוידוביץ, מומחה בגסטרו ילדים, הוציא את המגנטים בהליך מורכב. "הצלחנו לאבחן עשרות כדורי מגנט, צמודים זה לזה ויוצרים צורות גושיות במיקום שבהחלט סיכן את חייו", הסביר הרופא. "הם היו ממוקמים בקיבה, ובשל הבליעה שלהם אחד אחד, החשש היה שהם יתמקמו באזורים שונים בין הקיבה למעיים ולאיברים סמוכים והמשיכה המגנטית החזקה ביניהם תנקב את האיברים".

"הנזק עשוי להיות נרחב", הבהיר דוידוביץ'. "ילדים מגיעים לזיהום או לניתוחים שכוללים גם את חיתוך המעיים ולסכנת חיים של ממש. צריך להבין שעל אף גודלם - המגנטים בעלי משיכה חזקה והדרך שבה הם מושכים אחד את השני בתוך הבטן עשויה להשפיע ולגרום למצב קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully