וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ בביקורת על הקואליציה: "לפעול לשינוי הרכב ועדות הכנסת כדי להביא לאיזון"

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 17:12

בית המשפט יצא נגד הקואליציה במסגרת עתירה שהוגשה על הרכבי הוועדות. "ההרכב הנוכחי מעורר קשיים", נכתב, ויצירת איזון "תבטא באופן ראוי את כוחן היחסי של כל סיעות הכנסת". כמו כן, השופטים כתבו כי מצופה מיו"ר הכנסת לפעול לשינוי המצב גם בהיעדר הסכמות

בג"ץ מתח ביקורת היום (חמישי) על הקואליציה במסגרת עתירה על הרכבי הוועדות בכנסת וקבע כי יש לפעול לשינוי המצב. "הרכב ועדות הכנסת הנוכחי מעורר קשיים, ויש לפעול לשינויו כדי להביא להרכב מאוזן יותר ומוסכם ככל הניתן, שיבטא באופן ראוי את כוחן היחסי של כל סיעות הכנסת", כתבו השופטים.

כמו כן, השופטים קבעו כי יו"ר הכנסת יפעל לקביעת הרכב מאוזן יותר של הוועדות גם בהיעדר הסכמות בין הצדדים. זאת, מאחר וההידברות בין נציגי הקואליציה לנציגי האופוזיציה לא הביאה להסכמות.

כינוס ועדת החוקה דנה במתווה הגבלות הקורונה 18 באוגוסט 2021. יעקב אליאך, דוברות הכנסת
כינוס ועדת חוקה, חוק ומשפט, אוגוסט/דוברות הכנסת, יעקב אליאך

עו"ד אילן בומבך, המייצג את חברי הכנסת העותרים מהאופוזיציה, מסר בתגובה להחלטת השופטים: "ההחלטה התקדימית של בג"ץ מבטאת את חוסר הנוחות שיש בייצוג החסר שניתן לאופוזיציה בוועדות הכנסת".

בומבך הוסיף כי "בשל עיוות רצון הבוחר, השופטים הורו למשיבים לפעול מידית לתיקון החלוקה ולהגיש הודעה מעדכנת על כך בתוך עשרה ימים. אחרת - השופטים יתנו פסק דין מחייב. מדובר בהחלטה חשובה, שמבטיחה ביקורת אופוזיציונית יעילה, שהיא אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה".

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ
  • הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully