וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לקואליציה: חוק הקנאביס הועלה להצבעה למרות התנגדות רע"ם - ונפל

28.7.2021 / 19:15

החוק שקידמה ח"כ שרן השכל נפל בקריאה טרומית, לאחר ש-52 ח"כים הצביעו בעדו ו-55 נגדו. השכל העלתה את החוק להצבעה למרות לחץ בקואליציה למשוך את החוק שוב, מחשש שלא יהיה לו רוב. באופוזיציה הצליחו להעביר הצעה בקריאה טרומית, לראשונה מהקמת הממשלה

חוק הקנאביס, שקידמה ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה), נפל היום (רביעי) בקריאה טרומית לאחר הצבעה בכנסת. בשל ההתנגדות של ח"כים מרע"ם לחוק, 52 ח"כים הצביעו בעדו ו-55 נגדו. ההצבעה נערכה בצורה שמית, וחלק מחברי הרשימה המשותפת נעדרו.

השכל העלתה את החוק להצבעה למרות שידעה על התנגדות רע"ם ולמרות לחץ בקואליציה למשוך את החוק שוב מחשש שלא יהיה לו רוב. למרות זאת, השכל ביקשה להעלות את החוק בכל מקרה וקיוותה להסתמך על היעדרות המשותפת. זה ההפסד הראשון לקואליציה השבוע במרתון דיונים והצבעות שנמשך מאז יום שני אחר הצהריים.

חברת הכנסת שרון השכל בעת ההצבעה על חוק הקנאביס. דני שם טוב, דוברות הכנסת
חוק הקנאביס שהובילה נפל. ח"כ השכל בכנסת, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בקואליציה חשבו שהיעדרויות באופוזיציה יספיקו לה לגיוס רוב לחוק הקנאביס וניסו לנצל את ההיעדרות להעברתו. עם זאת, מאחר וגם הקואליציה לא הייתה בגיוס מלא וחלק מהחכים נעדרו מהמליאה - החישוב התברר כמוטעה והחוק נפל.

גורמים בקואליציה מתחו ביקורת על ח"כ השכל בעקבות התנהלותה בעניין חוק הקנאביס: "היא דואגת לעצמה ולא מתחשבת בשאר השותפים ולא ניסתה להגיע עם רע"ם להסכמות על החוק. מה כל כך דחוף בקידום חוק הקנאביס ולמה להעלות אותו בכוח ולא בהידברות עם שאר הגורמים בקואליציה?".

עוד בוואלה!

ניצחון לקואליציה: חוק הרוטציה בין בנט ולפיד עבר, האופוזיציה נטשה במחאה

לכתבה המלאה
חברת הכנסת שרון השכל. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ההצבעה על חוק הקנאביס, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

מהליכוד נמסר בתום ההצבעה כי "שוב הוכח שראש הממשלה בפועל הוא מנסור עבאס - ורק על פיו יישק דבר. נפיל את הממשלה הכושלת הזאת בהקדם".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, אמר כי "ההפסדים התכופים של הממשלה בכנסת הם הישג גדול של האופוזיציה, ומוכיחים פעם אחר פעם כמה הממשלה נשענת לחלוטין על רע"ם והתנועה האסלאמית ולא מסוגלת לעשות כלום ללא הסכמתם. נמשיך לפעול בכל הכוח נגד ממשלת השנאה הרעה והרעועה הזו. נעשה הכל כדי להפיל אותה".

רוב ראשון להצעה של האופוזיציה

בהמשך הדיונים במליאה, לראשונה מאז הקמת הממשלה הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק של האופוזיציה. מדובר בהצעת חוק של ח"כ קרן ברק (ליכוד) שקובעת כי במקרה בו אדם מורשע ברצח בן זוגו, חלקו בדירה המשותפת יועבר ליורשי הנרצח, אליה הוצמדו הצעות דומות של ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) וח"כ ג'ידא רינאווי זועבי (מרצ). הקואליציה החליטה כבר בתחילת השבוע לתמוך בחוק והוא עבר ברוב של 42 תומכים ללא מתנגדים.

ההצעה קובעת כי במקרה ובו אדם מורשע ברצח בן זוגו, חלקו בדירה המשותפת של הזוג יועבר ליורשי הנרצח. בדברי ההסבר נכתב כי "תכליתה של הצעת חוק זו היא להגן על יורשיו של הנרצח, אשר לרוב יהיו ילדיו או הוריו, ולחסוך מהם את הצורך בעימות משפטי מול רוצח יקירם על הדירה המשותפת של בני הזוג.לעיתים קרובות מדובר בילדים אשר נותרו יתומים בנסיבות מורכבות וקשות ביותר, והמעט שיש בידי המחוקק לעשות כדי להיטיב עם אלו שנותרו מאחור לאחר טרגדיה משפחתית ואישית שכזו, היא לשמור על דירתם המשותפת של בני הזוג בידי יורשי הנרצח."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully