וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: בדיקות סרולוגיות לילדים - רק ברשויות עם יותר מ-12% חיוביים לקורונה

26.8.2021 / 9:10

פיקוד העורף ומשרד הבריאות הודיעו על חידוש מבצע הבדיקות לגילי 12-3 ללא עלות, אך רק ביישובים בהם אחוז גבוה של נדגמים עם נוגדנים בדמם. זאת, לאחר עצירת המבצע אתמול עקב עומסים כבדים בשל קריסת האתר והאפליקציה, וכן עקב שיעור חיוביים שהיה נמוך מהמצופה

פיקוד העורף ומשרד הבריאות הודיעו כי החל מהיום (חמישי) יחודש מבצע הבדיקות לגילי 3-12 ללא עלות, אך רק ביישובים בהם אחוז הנדגמים עם נוגדנים לנגיף הוא יותר מ-12%. זאת, לאחר עצירת המבצע אתמול עקב עומסים כבדים בשל קריסת האתר והאפליקציה, וכן עקב שיעור חיוביים שהיה נמוך מהמצופה.

לאור השינוי במתווה, רשימת היישובים בהם ייערך מבצע הבדיקות החל מהיום ועד יום שלישי, 31 באוגוסט, מתעדכנת במפה שבאתר פיקוד העורף באופן שוטף, וניתן לראות בה את שעות הפעילות בהן אפשר להיבדק בכל יישוב. הבדיקה נעשית באמצעות דקירה באצבע, היא פשוטה וקצרה ומעניקה לילדים שהחלימו מנגיף הקורונה תעודת מחלים הפוטרת אותם מבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, וכן יכולת להנפיק עבורם תו ירוק.

הבדיקות ייערכו לילדים שלא אובחנו עד כה כחולים ולא הוגדרו כמחלימים בעבר. ילדים בני 12 ומעלה לא נכללים בקבוצת הזכאות לבדיקות כיוון שהם יכולים להתחסן, אך אם טרם מלאו להם 12 שנים ושלושה חודשים, והם לומדים בכיתה ו' עם בני 12 ומטה - הם יוכלו לבצע את הבדיקה, כמו גם ילידי 2018 שטרם מלאו להם 3, אך הם מתחילים ללמוד השנה בגן.

בווידאו: מבצע בדיקות סרולוגיות לילדים/צילום: רויטרס

במקביל לרשימת היישובים המתעדכנת, תוחלף גם חברת שירותי התקשורת שבאמצעותה יתנהל מערך הבדיקות הסרולוגיות. המערך התמודד עם קשיים משמעותיים עוד מיומו הראשון של המבצע, לאחר שהאפליקציה והאתר קרסו מרוב ביקוש, כשגם תקלה במערכת התקשורת של חברת סלקום, שבאמצעותה מתנהל המערך, האטה את קצב הפעילות. בעקבות זאת עברו בפיקוד העורף להזנה ידנית.

לשם מבצע זה גויסו עוד 6,000 חיילים מפיקוד העורף שייפרסו לפריסה רחבה ככל האפשר. בשבועיים האחרונים נערך המבצע במגזר החרדי והניב אחוזים פחותים מהצפוי. במשרד החינוך והבריאות צופים שיהיו בין 20%-30% של תלמידים שימצאו מחלימים בבדיקות ההלו, אולם בממוצע יש כרגע רק 18%. הערים החרדיות היו מעוזי תחלואה, כך שבחברה הכללית האחוז צפוי אפילו לרדת ל-15% בסך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully