וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח בוואדי ערה: בן 18 נורה למוות ברכבו; צעיר נוסף נפצע קשה

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 8:04

מוחמד ג'בארין, תושב ביאדה, ישב עם חברו בן ה-22 ברכב בכפר מוסמוס כשלפתע פתח אלמוני ביריות לעברם. השניים נפצעו קשה ופונו למרכז הרפואי העמק בעפולה, שם נקבע מותו של הנער. כוחות משטרה הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. מדובר בהרוג הרביעי בחברה הערבית בתוך שבועיים

חשד לרצח בוואדי ערה: בן 18 נורה למוות ברכבו/תמונות גולשים

מוחמד ג'בארין, תושב ביאדה בן 18, נהרג הלילה (חמישי) כתוצאה מירי לרכבו בכפר מוסמוס שבוואדי ערה. הנער ישב ברכבו בכפר מוסמוס עם צעיר נוסף בן 22, כשלפתע נורו השניים בידי אלמוני ונפצעו קשה. הם פונו למרכז הרפואי העמק בעפולה, שם נקבע מותו של הנער. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח.

לפני שבועיים נערך טקס חנוכת אגף הסייף של משטרת ישראל למאבק בעבירות אמל"ח (אמצעי לחימה) בפשיעה בחברה הערבית בנוכחות ראש הממשלה, נפתלי בנט, השר לביטחון פנים, עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. בנט אמר כי "אנחנו לא נרפה, עד שנצליח להחזיר את הביטחון גם לרחוב הערבי. מתחילת השנה נרצחו עשרות בני אדם מהמגזר הערבי. האלימות הזו היא מכת מדינה, שהוזנחה במשך שנים רבות ועל כתפנו מוטלת האחריות להילחם בזה. זאת משימה לאומית".

על פי נתוני מרכז אמאן, המרכז הערבי למען חברה בטוחה, מדובר בקורבן הרצח ה-75 בחברה הערבית מתחילת שנת 2021, וההרוג הרביעי בשבועיים האחרונים. לצורך השוואה, בשנת 2020 נרצחו 113 בני אדם בחברה הערבית.

מוחמד ג׳בארין, תושב ביאדה בן 18, נרצח בוואדי ערה, 26 באוגוסט 2021. ., צילום מסך
נורה למוות ברכבו. מוחמד ג׳בארין/צילום מסך, .

בציבור הערבי ובארגונים חברתיים חשים דאגה רבה, וסוגיית האלימות אינה יורדת מסדר היום. בעמותת יוזמות אברהם ציינו כי 26 צעירים ערבים עד גיל 30 קיפחו את חייהם השנה בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה.

"לתופעה הקשה של נוער ערבי מנותק וצעירים חסרי מעש השלכות קטסטרופליות על החברה הערבית, וזהו אחד מגורמי העומק המשמעותיים של האלימות והפשיעה", אמרו בעמותה, בגישה שונה מעט מהאצבע המאשימה המופנית בדרך כלל לעבר המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully