וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות גוברת בכנסת להעלאת גיל הפרישה לנשים: "תרעבנה ללחם"

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 22:20

בכנס דיגיטלי שהתקיים הערב חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה יצאו בקריאה מאוחדת נגד מתווה משרד האוצר להעלאת גיל הפרישה לנשים. במרצ ומפלגת העבודה אף מאיימים להצביע נגד חוק ההסדרים. ח"כ מיכל רוזין: "שר האוצר במו ידיו מכשיל את ממשלת השינוי"

גוברת ההתנגדות בכנסת להעלאת גיל הפרישה לנשים, שהיא חלק מחוק ההסדרים שמוצמד לתקציב המדינה. הערב (רביעי) נערך כנס דיגיטלי נגד מתווה העלאת גיל הפרישה לנשים, אותו ארגנו ח"כיות ממרצ, יש עתיד ומפלגת העבודה. בכנס טענו שהמתווה פוגע בנשים מוחלשות, וקראו למשרד האוצר להוציא אותו מחוק ההסדרים, תוך איום לא לתמוך בתקציב המדינה במידה והדרישה לא תיענה.

בכנס השתתפו השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג וח"כים נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה, בהם חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה), יו"ר ועדת הכספים לשעבר, שאמר שמתווה משרד האוצר יוביל לכך ש"נשים תרעבנה ללחם".

הכנסת צפויה להצביע בתחילת החודש הבא על התקציב וחוק ההסדרים בקריאה ראשונה. העלאת גיל הפרישה לנשים, שהיא חלק מחוק ההסדרים, היא אחת מנקודות המחלוקת המרכזיות שמעוררת התנגדות פנימית נרחבת בקואליציה - בקרב ח"כים מהעבודה, מרצ ויש עתיד, שמתנגדים גם לרפורמה בחקלאות והקמת רשות הרגולציה, ומאיימים להצביע נגד חוק ההסדרים במידה ומשרד האוצר לא ישנה או יפריד את הרפורמות הגדולות לחקיקה נפרדת.

בווידאו: התנגדות בקואליציה ובאופוזיציה להעלאת גיל הפרישה/מערכת וואלה!

העלאת גיל הפרישה יצרה בתוך הקואליציה מעין קואליציה פנימית של חברות כנסת מסיעות שונות, שדורשות לעשות במתווה שינויים משמעותיים ובעיקר לדאוג לרשת ביטחון וחבילת סיוע לנשים קשות יום שנפלטות מוקדם משוק העבודה. ח"כ מיכל רוזין (מרצ) וח"כ נעמה לזימי (העבודה) שמובילות את המאבק, החתימו בתחילת החודש עשרות חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה על דרישה משר האוצר אביגדור ליברמן לפיצול הרפורמה על גיל הפרישה מחוק ההסדרים לחקיקה נפרדת שתאפשר דיון מעמיק ומשמעותי. רוזין ולזימי, יחד עם ח"כ מרב בן ארי (יש עתיד) אירגנו גם את הכנס המקוון, שנערך בזום, כדי להגביר את המאבק.

רוזין פתחה את הכנס ואמרה שגיל הפרישה, רפורמת החקלאות והקמת רשות הרגולציה הם "קווים אדומים" מבחינת מרצ והאשימה את משרד האוצר בניסיון מכוון להכשיל את הממשלה. "אנו דורשים שהמתווים הללו ישופרו, אחרת שר האוצר, במו ידיו, יכשיל את ממשלת השינוי. אם המתווה יישאר פוגעני והרסני כפי שהוא, לא נוכל להצביע בעד חוק ההסדרים".

לזימי דרשה ממשרד האוצר לתת מענה לפערים החברתיים שיווצרו. "רפורמה כזו לא יכולה לעבור ללא הרחבה משמעותית של מענים ותקציבים לנשים שכה זקוקות לכך", אמרה, "לא ניתן להצביע על החוק הקיים כפי שהוא, לא נפקיר נשים מבוגרות מאחור".

עוד בוואלה!

הסכמות בקואליציה: חוק ההסדרים יצומצם, חלק מהרפורמות יופרדו לחקיקה נפרדת

לכתבה המלאה
מיכל רוזין, מרצ, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
"קו אדום". ח"כ מיכל רוזין/ניב אהרונסון
משה גפני בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"פשיעה חמורה נגד נשים מוחלשות". ח"כ משה גפני/ראובן קסטרו

השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג השוותה את מתווה גיל הפרישה למתווה הפנסיות הצה"ליות, שאושר השבוע בממשלה: "לפורשי צה"ל, שפורשים בממוצע בגיל 46 עם משכורת של 17 אלף שקל, האוצר מצא את המשאבים. לנשים שמשתכרות 6,000 שקלים בחודש לא מצאו מתווה שלא יפגע להם בפנסיה".

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, הצטרף לקריאה ואמר כי "יש לנו הגברים אינטרס שנשותינו יזכו ליחס שוויוני. הנושא הזה לא נתון למשא ומתן קואליציוני. ככה לא בונים חומה לנשים בישראל". בכנס השתתפו גם נציגים של האופוזיציה - ח"כ משה גפני, ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) וח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת). גפני אמר ש"העלאת גיל הפרישה צריכה להיעשות בזהירות ובתכנון מדויק. הולכים צעד גדול קדימה שהוא צעד גדול אחורה לנשים רבות, שהתפקיד שלנו הוא לדאוג להם. זו פשיעה חמורה נגד נשים מוחלשות''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully