וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכמות בקואליציה: חוק ההסדרים יצומצם, חלק מהרפורמות יופרדו לחקיקה נפרדת

20.8.2021 / 23:18

יו"ר הכנסת ושר האוצר הסכימו על הורדת חלק מהסעיפים בחוק ההסדרים לקראת הגשת החוק לקריאה ראשונה בכנסת. בין היתר, סוכם על פיצול החקיקה הנוגעת לתשלומים לרופאים והשתתפות עצמית, היטל על רפואה פרטית ורפורמות בדואר. "יש בחוק רפורמות חשובות שיטיבו עם אזרחי ישראל"

יו"ר הכנסת מיקי לוי ושר האוצר אביגדור ליברמן הסכימו על צמצום חוק ההסדרים והורדת חלק מהסעיפים והרפורמות בו לקראת הגשת החוק לקריאה ראשונה בכנסת. במסגרת מו"מ שנוהל בין יו"ר הכנסת לשר האוצר עם יו"ר הקואליציה עידית סילמן וסגנה בועז טופורובסקי וראשי סיעות הקואליציה, הוסכם על צמצום משמעותי של כ-30% מחוק ההסדרים שיופרד לחקיקה נפרדת.

בין היתר, סוכם על פיצול החקיקה הנוגעת לתשלומים לרופאים והשתתפות עצמית, היטל על רפואה פרטית, חוק המטרו, רפורמות בדואר ועוד. יו"ר הכנסת לוי אמר כי "התקציב שיובא לכנסת הוא תקציב טוב וחוק ההסדרים שיונח כעת לאחר הפיצול יאפשר לכנסת לדון בו באופן רציני ומספק. יש בחוק רפורמות חשובות שיטיבו עם אזרחי ישראל. שאר הרפורמות שיפוצלו יידונו בכנסת במסלול חקיקה רגיל".

שר האוצר, אביגודר ליברמן  בדרכו לישיבת ממהשלה 1 באוגוסט 2021. רויטרס
הגיעו להסכמות על צמצום חוק ההסדרים. שר האוצר ליברמן, החודש/רויטרס

אמש, ועדת השרים לענייני חוק ההסדרים בראשות שר המשפטים גדעון סער אישרה את החוקים הנכללים בחוק ההסדרים, לקראת הגשתם לכנסת לקריאה ראשונה, יחד עם תקציב המדינה, בעוד כשבועיים.

עוד לפני ההגעה להסכמות, בקואליציה זעמו על משרד האוצר שסירב לעשות פשרות בדיונים על חוק ההסדרים בדיונים מול יו"ר הכנסת, מיקי לוי. בקואליציה דרשו להוריד ולהפריד חלק מהרפורמות לחקיקה נפרדת או דיון נוסף, וטענו שהאוצר מסרב לעשות כל שינוי ומתנהג באופן דורסני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully