וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחלוקות בקואליציה: ועדת השרים אישרה את הרפורמות בחוק ההסדרים

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 19:52

הקואליציה מתקדמת לאישור תקציב המדינה וועדה בראשות השר סער אישרה את חוק ההסדרים לקראת הגשתו לכנסת לקריאה ראשונה. גם הרפורמות השנויות במחלוקת - הקמת רשות רגולציה והרפורמה בחקלאות - אושרו, אך בעבודה, מרצ וכחול לבן מתעקשים על שינויים או על הורדתם בהמשך החקיקה

בתום שלושה ימי דיונים מרתוניים, ועדת השרים לענייני חוק ההסדרים בראשות שר המשפטים גדעון סער אישרה היום (חמישי) את החוקים הנכללים בחוק ההסדרים, לקראת הגשתם לכנסת לקריאה ראשונה, יחד עם תקציב המדינה, בעוד כשבועיים.

במהלך הדיונים נעשו שינויים בחלק מהסעיפים והרפורמות, כמו לדוגמה החרגה של נכים ואנשים עם מוגבלויות מתשלום "אגרת גודש" בכניסה וביציאה מגוש דן, אך בקואליציה יש עדיין התנגדות רבות לרפורמות השנויות במחלוקת - בייבוא, ברגולציה ובחקלאות, והמאבק צפוי להמשיך עוד בכנסת.

במקביל, בקואליציה זועמים על משרד האוצר שמסרב לעשות פשרות בדיונים על חוק ההסדרים בדיונים מול יו"ר הכנסת, מיקי לוי. בקואליציה דורשים להוריד ולהפריד חלק מהרפורמות לחקיקה נפרדת או דיון נוסף, וטוענים שהאוצר מסרב לעשות כל שינוי ומתנהג באופן דורסני.

שיירת חקלאים בדרכה להפגנה מול משרד האוצר בירושלים במחאה על רפורמת החקלאות, 1 באוגוסט 2021. יואב איתיאל
המחלוקות על הרפורמה בחקלאות לא נפתרו. מחאת החקלאים, תחילת החודש/יואב איתיאל

במהלך הדיונים בוועדת השרים על חוק ההסדרים פרץ עימות פנים קואליציוני סביב ההצעה להקמת רשות רגולציה שהאוצר מקדם במסגרת חוק ההסדרים. במפלגות העבודה, מרצ וכחול לבן מתנגדים לרפורמה וטוענים כי היא תחליש את משרדי הממשלה ואף מהווה שינוי משטרי בעבודת הממשלה ודורשים לקיים עליה דיון נוסף, אך בימינה דורשים שהרפורמה תהיה חלק מחוק ההסדרים וסגן השר אביר קארה אף איים להצביע נגד התקציב אם לא ייכלל בו.

בעבודה, מרצ וכחול לבן אומרים שהחוק ישנה מהיסוד את אופן עבודת משרדי הממשלה כרגולטורים ויפגע ביכולת של המשרדים ליישם את אחריותם בתחומים עליהם הם אמונים, ויעביר את קבלת ההחלטות לגוף שיעמיד לנגד עיניו שיקולים כלכליים של הרגולציה על חשבון שיקולים מהותיים. ההצעה אושרה היום בוועדה אך המאבק עליה צפוי להימשך גם בהמשך תהליך אישור התקציב וחוק ההסדרים בכנסת.

גם הרפורמה בייבוא ובחקלאות אושרה היום בוועדה במסגרת חוק ההסדרים על אף התנגדות חלק מסיעות הקואליציה - העבודה, מרצ, כחול לבן ויש עתיד. יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, ממובילי המאבק ברפורמה בחקלאות אמר כי "זה לא סוף פסוק מבחינתנו. החליטו לא לעסוק בזה היום ובנוסח כי אין פשרה בנינו לבין משרדי האוצר והחקלאות. מי שמוריד סעיפים בסופו של דבר זה יו"ר הכנסת או הנהלת הקואליציה על מה שהיא לא מסכימה להצביע ולכן הקרב בכל מקרה ימשיך לכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully