וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חקלאים מוחים מול הכנסת נגד רפורמת הייבוא: "מפגינים על הפרנסה שלנו"

המפגינים הגיעו מרחבי הארץ והתאספו מול רחבת משרד האוצר. "אנחנו לא חוששים מתחרות - אבל דורשים תנאי פתיחה שווים והסכם משותף הוגן". עשרות מתושבי ירושלים הגיעו למתחם להביע הזדהות עם המוחים. שיבושי תנועה בכביש 1 לכיוון ירושלים וכן בצומת פוריידיס

מאות חקלאים מפגינים היום (ראשון) ברחבי הארץ במחאה על כוונת משרד האוצר להנהיג רפורמה בתחום יבוא התוצרת החקלאית במסגרת חוק ההסדרים. המפגינים התאספו בשורת מוקדים, והגיעו אל מול רחבת משרד האוצר. עשרות מתושבי ירושלים הגיעו למתחם המחאה בסמוך לכנסת והביעו הזדהות עם החקלאים.

החקלאי דניאל קלוסקי שהגיע להפגין, האשים את רשתות השיווק ביוקר המחיה: "עלינו לירושלים כדי להסביר לממשלה ישראל שיוקר המחיה לא בגללנו אלא בגלל רשתות השיווק. בחורף אנו הפרדסנים מוכרים לימון בשקל וברשתות השיווק זה נמכר ב-9.90 שקל. המאבק שלנו הוא למען עתידה של החקלאות ושל הציונות". במתחם ההפגנה הוצבו על ידי החקלאים משטחי פירות וירקות שחולקו בחינם לאזרחים, ורוקנו בתוך זמן קצר.

אורן קורין, חקלאי ממושב חצבה שבערבה הוסיף כי "אנחנו מפגינים על הפרנסה שלנו. התרת יבוא חופשי מבלי לייצר תחרות הוגנת תמוטט את החקלאות הישראלית, תפורר את ההתיישבות בגבולות המדינה ותתקע את המסמר האחרון בארון הקבורה של ביטחון המזון של כלל אזרחי מדינת ישראל".

"אנחנו נמצאים כאן היום בהפגנה על עתידה של החקלאות הישראלית", אמר יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח. "שר האוצר ושר החקלאות לא רוצים עגבניות מעוטף עזה וביצים מגבול הלבנון אלא מטורקיה וירדן. מדינת ישראל לא הקימה את ההתיישבות החקלאית דרך חוק ההסדרים ואנו לא ניתן לה לפרק את החקלאות דרך חוק ההסדרים".

יפרח פנה בהפגנה לשר האוצר ליברמן ושר החקלאות עודד פורר. "לא ניתן להפקיר את מגדלי הביצים בצפון ולזרוק 3,500 משפחות להיות נתמכי סעד ולהחליף אותם בשלושה-ארבעה יבואנים בשוק ריכוזי שלא יוריד את המחיר. האויב בצפון זה החיזבאללה, ולא שמעון ביטון מאביבים ואנו לא ניתן לבטל את התכנון בחוק ההסדרים. יוקר המחיה לא חונה אצלנו החקלאים. טפלו ברשתות השיווק. לכו בעקבות הכסף".

הפגנת חקלאים מול משרד האוצר בירושלים במחאה על רפורמת החקלאות, 1 באוגוסט 2021. ללא, שלומי הלר
מחלקים ירקות בהפגנת החקלאים בירושלים, היום/שלומי הלר, ללא

מוקדם יותר הורגשו שיבושי תנועה בצומת פוריידיס, שם חסמו המפגינים את חלק מהנתיבים. כמו כן שיבושים מורגשים גם בכביש 1 לכיוון ירושלים, לקראת ההפגנה שתתקיים מאוחר יותר.

חקלאי חוף הכרמל נערכו בעשרות טרקטורים וכלי רכב בצומת פרדיס וקראו "או כחול לבן או מארדואן". הם נושאים דגלי ישראל ומכריזים כי "החקלאות הישראלית אינה הבעיה, היא הפתרון" וכי "רשתות השיווק עושקות את כולנו עם פערי התיווך".

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי ומהנהגת החקלאים, אמר: "אנחנו בעד תחרות, ואנחנו לא חוששים מתחרות - תוצרת הארץ היא מהטעימות והאיכותיות בעולם. יחד עם זאת, אנחנו דורשים תנאי פתיחה שווים והסכם משותף הוגן בחקיקה ראשית ולא הנחתה בחוק ההסדרים".

שיירת חקלאים בדרכה להפגנה מול משרד האוצר בירושלים במחאה על רפורמת החקלאות, 1 באוגוסט 2021. יואב איתיאל
הפגנת החקלאים, היום/יואב איתיאל
בווידאו: הפגנות החקלאים בירושלים ובצומת פורדיס/צילום: יואב איתיאל, רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל שהיה עם המפגינים בצומת פרדיס, תקף את שר האוצר אביגדור ליברמן ואמר כי הוא פוגע בחקלאות הישראלית. "מי שעושק את האזרחים הן רשתות השיווק. הבעיה היא פערי התיווך שיצרו רשתות השיווק. אין תחליף ליכולת שלנו לגדל את הירקות והפירות שלנו לעצמנו, בעצמנו. נילחם בכל דרך אפשרית", אמר איזק.

זיו דשא, ראש המועצה המקומית השכנה זכרון יעקב שהצטרף גם הוא, הוסיף: "כולנו ביחד. הנושא החקלאי חוצה מיגזרים, הרפורמות המוצעות אינן רפורמות אלא הרס. היבוא לא יפתור שום בעיה, הוא יחריף אותה. הפער הוא ברשתות השיווק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully