וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים השתתפו בהלוויתו של ח"כ אלחרומי בשגב שלום

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 20:16

חבר הכנסת מרע"ם, שמת הבוקר מהתקף לב בגיל 49, הובא למנוחות ביישוב בו התגורר. להלוויה הגיעו אלפי אנשים, בהם יו"ר מפלגתו עבאס שספד לו: "דאג לכולם, איש של עקרונות, שכאב לנו מאוד להיפרד ממנו". יו"ר הכנסת מיקי לוי: "נלחם באופן מעורר כבוד למען קהילתו"

הלווייתו של ח"כ סעיד אלחרומי (רע"ם) התקיימה היום (רביעי) בהשתתפות אלפי אנשים בבית הקברות בשגב שלום. אלחרומי, בן 49, מת הבוקר בבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר שלקה בהתקף לב.

יו"ר מפלגתו מנסור עבאס ספד לו בהלוויה: "הוא דאג לכולם. לא רק לחברה הערבית גם לשאר המגזרים בחברה הישראלית. הוא איש של עקרונות. איש שכאב לנו מאוד להיפרד ממנו". עוד הוסיף כי "נמשיך לדבוק במורשתו של סעיד אלחרומי, מורשת של ערכים, של סובלנות, של אחווה, הידברות, היכרות עם האחר ורצון כן להגיע להסכמות". עבאס הדגיש את החזון של סעיד אלחרומי לחיים טובים לתושבי הנגב ולאוכלוסיה הערבית בו בפרט: "זה החזון שלנו ברע"ם, אנחנו נדבוק בחזון הזה".

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי נשא דברים בלוויתו וסיפר כי אלחרומי היה "איש נעים הליכות, שידע לעמוד על עקרונותיו ולומר את דבריו בחדות אך בנועם ואופן מכובד". עוד הוסיף כי הוא "נלחם באופן מעורר כבוד למען קהילתו, היה מקצוען אמיתי וגם עקשן כשצריך. ליבו הוביל אותו אל החינוך הופעילות הציבורית למען קהילתו".

בווידאו: אלפים השתתפו בהלוויתו של ח"כ סעיד אל-חרומי/מערכת וואלה!
הלווית סעיד אל-חרומי, שגב שלום 25 באוגוסט 2021. -, אתר רשמי
משתתפים בהלווית אלחרומי, היום/אתר רשמי, -
הלווית סעיד אל-חרומי, שגב שלום 25 באוגוסט 2021. -, אתר רשמי
הלווית אלחרומי, היום/אתר רשמי, -

מוקדם יותר היום ספד לו עבאס, חברו עוד מימי האוניברסיטה, בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. "אני מכיר אותו מ-1993. סעיד כל חייו היה בשירות החברה הערבית. כמורה, כראש מועצה, כראש ועדה של ערבי הנגב, כחבר כנסת. הוא לא חסך במאמץ, חיפש כל פתרון".

"הוא רצה להשיג יותר בכל מה שקשור לנגב, במיוחד הפסקת הריסות ומתן פתרונות של הסדרה ליישובים", סיפר עבאס. "הוא אמר לי 'אני לא יכול להצביע בעד ולא יכול להצביע נגד' על כינון הממשלה, אנחנו מדברים והוא פונה ואומר לי 'אתה רוצה שאצביע בעד? אני אצביע בעד, אבל קבל את ההתפטרות שלי מן הכנסת'. אתה מבין איזה בן אדם? הוא לא קשור לכיסא, הוא קשור לעיקרון שהוא צמוד אליו, לציבור שהוא משרת אותו הוא היה מוכן לוותר על הכהונה שלו. הוא היה אדם ערכי".

עוד סיפר עבאס על הרגעים הדרמטיים שבהם התבשר על התקף הלב שתקף את אלחרומי: "בערך ב־1:45 בלילה קיבלתי שיחת טלפון מהמספר של סעיד, איש מד"א נמצא על הקו השני ואומר שהוא כרגע נמצא באמבולנס ומנסים להחיות אותו. מנסים לעשות פעולות החייאה ובינתיים לא מצליחים. במשך כמעט שעה הייתי איתם בקשר דרך הטלפון שלו, יצאתי כמובן לדרך מהצפון לכיוון בית החולים סורוקה, לשם פונה, ובאמצע הדרך קיבלנו את הבשורה המרה".

עוד בוואלה!

מותו בטרם עת של אלחרומי ישליך על יציבותה של ממשלת בנט-לפיד

לכתבה המלאה
הלווית סעיד אל-חרומי, שגב שלום 25 באוגוסט 2021. -, אתר רשמי
הלווית אלחרומי, היום/אתר רשמי, -
סעיד אלחרומי. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מת בגיל 49. אלחרומי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לו בטוויטר: "‏בשם ממשלת ישראל, אני שולח את תנחומיי למשפחת אלחרומי. שלא תדעו עוד צער".

חבריו לקואליציה של אלחרומי ספדו לו גם הם. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "‏צער גדול על מותו בטרם עת של ח"כ סעיד אלחרומי שהיה שותף לדרך, ואחד האנשים שבזכותם הוקמה הממשלה. איש הנגב, אוהב אדם שהאמין שאפשר לשנות ולקדם את החברה הישראלית. שולח תנחומים למשפחתו, לכל שבט מסעודין אל-עזאזמה ולמפלגת רע"ם. יום עצוב".

השר אלי אבידר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הלילה הלך לעולמו אח יקר שלי, סעיד אל-חרומי. אציל בן אצילים שהלך בטרם עת. תנחומים מעומק הלב למשפחה".

יו"ר הרשימה המשותפת איימו עודה כתב: "צער והלם על מותו של חברי. סעיד היה איש עדין ורחב לב ופעיל אמיץ ונחוש למען הנגב, שהיה ויישאר ביתו. תמיד הפחת תקווה בי ובקרובים אליך. נוח על משכבך בשלום, חבר יקר".

חבר הכנסת מרע"ם, שכיהן כיושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת, התחיל את דרכו כמורה, עמד בראש הוועדה העליונה לערבי הנגב, כיהן בעברו כמזכ"ל התנועה האסלאמית ונבחר לראשות המועצה המקומית שגב שלום. בשנת 2002 נבחר לתפקיד מזכ"ל רע"ם וכיהן בתפקיד עד שנת 2014, כשנבחר לסגן יו"ר המפלגה. בשנת 2017 נכנס לכנסת מטעם מפלגת רע"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully