וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו בטרם עת של אלחרומי ישליך על יציבותה של ממשלת בנט-לפיד

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 11:31

יו"ר ועדת הפנים, שהיה נציג הפזורה הבדואית בכנסת, קידם בעצמאות ובנחישות את האינטרסים של בוחריו, ואף הערים קשיים עם הצטרפותו לממשלה. כעת, לאחר מותו הפתאומי, עם כניסתה של אימאן חטיב המקורבת לעבאס, הקואליציה צפויה להתחזק - לקראת העברת התקציב הדורשת רוב של 61

למותו בטרם עת של סעיד אלחרומי, שהלך לעולמו מוקדם יותר הבוקר לאחר שלקה בלבו, צפויות להיות השלכות פוליטיות על יציבותה של ממשלת בנט-לפיד וחיזוק יציבות הקואליציה. אלחרומי, נציג הפזורה הבדואית ברע"ם ובכנסת, היה פוליטיקאי מקצועי, דעתן ועצמאי, שהיה נחוש לקדם את האינטרסים של בוחריו בכנסת ובקואליציה, בעיקר בכל הנוגע להריסות הבנייה הבלתי חוקית בנגב.

במהלך המו"מ הקואליציוני של רע"ם להצטרפות לממשלת בנט-לפיד, אלחרומי הערים קשיים בנושאים הללו, ואף נמנע בהצבעה על הקמת הממשלה ביוני האחרון במחאה על כך שלא נתקבלו כל דרישותיו. בגלל אלחרומי, ממשלת ה-61 של בנט ולפיד קיבלה רק 60 קולות בהצבעה על הקמת הממשלה.

סעיד אלחרומי. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
פוליטיקאי מקצועי, דעתן ועצמאי. סעיד אלחרומי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

הנושאים הקרובים ללבו של אלחרומי - ובעיקר הבנייה הבלתי חוקית בנגב - גם קרובים מאוד ללבם של מפלגות הימין בקואליציה - ימינה ותקווה חדשה, ויצרו מתיחות מובנית שנמשכה גם אחרי הקמת הממשלה, שכן האכיפה על הבנייה הלא חוקית נמשכת באופן מתמיד. בשלב מסוים, בקואליציה אף התייחסו לאלחרומי כסוג של סיעה עצמאית - אך מאז מינויו ליו"ר ועדת הפנים, גורמים בקואליציה הרגישו שהוא מחויב יותר ונכון לשתף פעולה.

מחליפתו בכנסת, ח"כ לשעבר אימאן חטיב, שכבר כיהנה בכנסת ה-23 למשך מספר חודשים, היא אשת חינוך ועובדת סוציאלית בהכשרתה, הנחשבת לנאמנה ומקורבת מאוד ליו"ר רע"ם מנסור עבאס. ככל הנראה, היא תייצר פחות אתגרים להתנהלותה השוטפת של הקואליציה והממשלה, במיוחד לקראת העברת התקציב, בה נדרש רוב של 61 אצבעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully