וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטל חוזה שכירות לדיירת ערביה - וישלם לה יותר מ-30 אלף שקלים

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 18:10

ביהמ"ש קבע כי בעל דירה בעפולה הפלה את השוכרת, אם לשישה, על רקע גזעני. למרות שההסכם בין הצדדים היה חתום ובעל הבית אף מסר לה את מפתחות הנכס - הוא ביטל את החוזה והחליף את מנעול הדלת. "לא רצה להתעמת עם דיירי הבניין והעדיף אינטרסים כלכליים על פני קיום החוזה"

בית משפט השלום בעפולה הורה לבעל דירה שביטל הסכם שכירות עם דיירת ממוצא ערבי לשלם לה פיצוים בסך כולל של 30,137 שקלים. זאת, כיוון שביטול ההסכם נעשה "בשל מניעים על רקע גזעני". הכרעת הדין התקבלה על ידי מרט דורפמן, רשם בכיר בבית משפט השלום בעפולה, שקבע כי "הדבר גרם לפגיעה בכבודה ולתחושת עלבון קשה אצל התובעת, אשר נאלצה להרגיש את עצמה כאזרחית סוג ב' שאינה רצויה במקומות מסויימים בארץ שבה היא מתגוררת כאזרחית שוות זכויות, והזכות שלה לשיווין הופרה".

עוד בראותה את הדירה בפעם הראשונה עדכנה השוכרת את בעל הדירה כי היא ממוצא ערבי. בעל הבית הביע רצון להמשיך בתהליך חתימת החוזה, ואכן חתמו השניים על הסכם השכירות והדיירת קיבלה את המפתחות לדירה מידי בעל הבית.

לאחר שארזה את כל מטלטליה לטובת הובלתם לעבר הדירה החדשה, ביקשה השוכרת כי מספר הטלפון שלה יתווסף למנגנון פתיחת החניה. מששמעו הדיירים בבניין את שמה של האישה, שלחו הודעות בקבוצת הווטסאפ של הבניין בגנות השכרת הנכס לאדם ממוצא ערבי. בעל הבית השיב להם "אני מתבייש בכם שהגענו לכזה שפל", אך הם איימו כי אם תיכנס לדירה הם "ימררו לה את החיים, יחליפו מפתח וקוד כניסה לבניין".

עפולה. דוברות עיריית עפולה, אתר רשמי
הדיירים איימו כי "ימררו לה את החיים, יחליפו מפתח וקוד כניסה לבניין"/אתר רשמי, דוברות עיריית עפולה

בעל הבית ביקש מהדיירת לבטל את החוזה, אך היא עמדה על קיומו. היא אמרה כי "לאחר שיכירו אותי ויתרשמו ממני - הם לא יכעסו יותר", וביקשה ממנו את המפתחות למחסן ושלט לשער החניה. בעל הבית סירב לכך ואף החליף את מנעול הדירה. זאת, לפי פסק הדין, כיוון שחשש שדירה נוספת בבניין שאמור היה לרכוש מהקבלן - לא תימכר לו עקב לחץ הדיירים.

מתוך הסכום שנפסק לזכות הדיירת, קבע בית המשפט כי סך של 20 אלף שקלים יהוו פיצויים מוגברים בגין עוגמת נפש והפרת זכויותיה החוקתיות של התובעת. "אכן, המקרה שלפני בית המשפט מחייב מתן פיצוי מוגבר בגין עוגמת נפש ופגיעה ברגשותיה וזכויותיה של התובעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully