וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המפקדים לא הבינו את הסכנה": צה"ל יסתום את החרך בגדר שדרכו נורה לוחם מג"ב

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 10:11

קצינים בפיקוד דרום אמרו כי חרך הירי שדרכו איש חמאס ירה בבראל חדריה שמואלי ופצע אותו אנוש היה נקודת תורפה מבצעית וכי ההחלטה לסתום אותו התקבלה בהתאם לממצאים שעלו מתחקיר האירוע. "קיימת סכנה גם ממטען חבלה, ירי צליפה והשלכת רימון רסס"

קצינים בפיקוד דרום מאשרים הבוקר (שלישי) כי חרך הירי בחומה בגבול עזה, אליו הגיע איש מנגנוני הביטחון של חמאס, ביצע ירי מאקדח ופצע באורח אנוש את לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב בראל חדריה שמואלי, היה נקודת תורפה מבצעית שלא אובטחה כראוי וכי הוא ייסתם.

"בתכנון ההנדסי של החרך, כלל המפקדים בשטח לא הבינו את פוטנציאל הסיכון שלו. לא רק מירי בטווח אפס, אלא גם ממטען חבלה, ירי צליפה והשלכת רימון רסס", אמרו הקצינים והוסיפו כי ההחלטה לסתום אותו התקבלה בהתאם לממצאים שעלו מתחקיר האירוע.

עוד אמרו הקצינים כי "הטעות הגדולה ביותר הייתה הסתמכות על כך שחמאס הבטיח למצרים לרסן את ההפגנות באמצעות כוחות ביטחון שייפרסו בשטח. חמאס הציב כוחות אבל נתן לאירועי האלימות והטרור להתפתח. צה"ל מלכתחילה היה צריך להיות יותר אגרסיבי".

סמ"ר בראל חדריה שמואלי, התקרית בגבול רצועת עזה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
נקודת תורפה מבצעית. הירי בלוחם מג"ב דרך החרך בגדר/מערכת וואלה!, אתר רשמי

סתימת החרך אינה הפעולה ההנדסית היחידה שצה"ל מתכוון לבצע בעקבות פציעתו של שמואלי. כבר ביום ראשון הוחלט לבצע פעילות הנדסית רחבה בסמוך לגדר הגבול כדי למנוע גישה מהירה של מפגינים אליה. כמו כן, הוחלט על החמרה של נהלי הפתיחה באש במצבים שבהם אמצעים לפיזור הפגנות לא מסייעים להרחיק המון אלים.

בתחילת השבוע במערכת הביטחון אישרו כי היורה בשמואלי, בן 21 מבאר יעקב, הוא איש מנגנון ביטחוני של חמאס, שעל פי ההערכה פעל על דעת עצמו. בצה"ל אישרו כי התצפיות בגבול רצועת עזה לא הבחינו במחבל החמוש שהתקרב אל החומה וירה באמצעות אקדח לעבר שמואלי. על פי התחקיר, המחבל ירה לעברו שלושה כדורים מטווח קצר, כשאחד מהם פגע בפניו של שמואלי.

עוד בוואלה!

השיחה הקשה בין בנט ואביו של לוחם מג"ב שנפצע בעזה: "אתה פחדן, תתעורר"

לכתבה המלאה
בראל חדריה שמואלי, לוחם מג"ב שנפצע באורח אנוש בהפגנות בגבול רצועת עזה. פייסבוק, אתר רשמי
מצבו מוסיף להיות אנוש. בראל חדריה שמואלי/אתר רשמי, פייסבוק

מצבו של שמואל מוסיף להיות אנוש גם הבוקר. הלילה התפללו מאות אנשים מחוץ לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם שמואלי מאושפז. הנוכחים קראו במקום את תפילת הסליחות המסורתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully