וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ענף התעופה השביתו את נתב"ג למשך שעתיים; "זורקים אותנו מהמטוס"

מסלולי ההמראה וכן שירות פריקת המזוודות בנתב"ג הושבתו במחאה על תנאי ההעסקה של עובדי אל-על, ארקיע וחברות נוספות בתקופת משבר הקורונה. העובדים הלינו כי התנאים אף הוחמרו עם כניסתן לתוקף של מגבלות התעופה החדשות. "אם אין תעופה ישראלית גם חברות זרות לא ינחתו כאן"

בווידאו: עובדי ענף התעופה חוסמים/צילום: ועד עובדי אל על

עובדי ענף התעופה הפגינו הבוקר (חמישי) בנתב"ג במחאה על תנאי עבודתם בתקופת משבר הקורונה. בהפגנה נטלו חלק עובדי אל-על, ארקיע וחברות תעופה נוספות, וכן עובדים בענף התעופה בשלל הגופים והמקצועות. במהלך ההפגנה, פרצו המפגינים לשטח מסלולי הנחיתה ועצרו את פעילות השדה למשך שעתיים. "אם אין תעופה ישראלית גם חברות זרות לא ינחתו כאן", כתבו המוחים באחד השלטים.

במהלך תקופת הקורונה, עמד ענף התעופה האזרחית בפני קשיים כלכליים גדולים שהביאו את חברות התעופה ועובדיהן למצב כלכלי קשה מאוד. לדברי העובדים, המצב המתמשך בו משתנות ההנחיות ללא הרף, לא מאפשרות לחברות התעופה להיערך לפעילות שוטפת, רציפה ומתוכננת כפי שמחייב ענף התעופה העולמי.

הפגנת עובדי אל על בנתב"ג. אתר רשמי, מערכת וואלה!
תנאי העבודה הוחמרו עם כניסתן לתוקף של המגבלות החדשות. הפגנת עובדי התעופה בנתב"ג/מערכת וואלה!, אתר רשמי

המפגינים טענו כי מדינת ישראל נוקטת דרך פעולה העומדת בניגוד לזו שבה פועלות מדינות אחרות בעולם. לדברי הקברניט מידן בר, יו"ר מועצת איגוד הטייסים, "הדרישה לצמצם או להפסיק את הטיסות מחד ואי העמדת תמיכה לענף מנגד, תביא לפגיעה בטווח הארוך, ממנה יהיה קשה מאוד לשקם את התעופה הישראלית".

"בנקודת הזמן הנוכחית אין הבדל בין עובדי תחזוקה לטייסים, כולנו מבינים שנדרש שינוי במדיניות הטיסות", אמר בר והוסיף כי "לצורך כך הגיש השבוע איגוד הטייסים תוכנית עבודה בשם 'מגן תעופה כחול לבן'. בבסיס התוכנית עומדים שני שינויים מהותיים מהאופן בו מטפלת המדינה במשבר הנוכחי של כניסת וריאנטים. הראשון הוא הפסקת העבודה במתווה ה'גלים' שמושפע מרמות תחלואה משתנות ומדינות בצבעים שונים - ובמקומו מעבר להפרדה בין מדינות אליהן מותר ואסור לטוס. הנקודה השנייה היא יצירת מנגנון בדיקות קבוע ומסודר טרום טיסה ולאחר הנחיתה, שיבטיח ודאות הרמטית לגבי זיהוי נגיף אצל הטסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully