וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבת מיליארד השקלים: הממשלה תדון בהסדרת תוספת הפנסיה לפורשים מצה"ל

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 13:55

בנט, גנץ וליברמן הסכימו לקדם את מודל הפנסיות החדש בישיבה ביום ראשון. ההצעה תסדיר בדיעבד את "הגדלות הרמטכ"ל", שניתנו עד כה באופן לא חוקי, בעקבות עתירה שמונחת לפתחו של בג"ץ. באוצר מתנגדים למהלך בטענה שעלותו גבוהה ושהוא מעורר קשיים משפטיים

חיילי צה''ל (מילואים) לפני זמן קצר ברמת הגולן. צילום: אמיר דובדבני/TPS, מערכת וואלה! NEWS
ההצעה תסדיר בדיעבד את "הגדלות הרמטכ"ל" במודל הפנסיות הצה"לי/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אמיר דובדבני/TPS

הממשלה צפויה לדון בישיבתה הקרובה ביום ראשון במודל הפנסיות החדש בצה"ל, שמסדיר ומכשיר חוקית את "הגדלות הרמטכ"ל" - תוספת פנסיוניות שניתנת לרוב הפורשים מצה"ל, שנאמדת בכמיליארד שקלים בשנה. ההצעה מסדירה בדיעבד את התוספת הפנסיונית לפורשים מצה"ל, שניתנה עד היום באופן לא חוקי, בעקבות עתירה שמונחת כעת לפתחו של בג"ץ.

במסגרת הדיונים על תקציב המדינה ועל הגדלת תקציב הביטחון, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן הסכימו לקדם את המהלך, ואף להרחיב את הסדרי הפנסיה המועדפים כך שיחולו לא רק על מי שזכאי לפנסיה תקציבית אלא גם לעובדים עם פנסיה צוברת - מה שצפוי להוסיף עלות של 400 מיליון שקלים בשנה. עם זאת, במשרד האוצר מתנגדים נחרצות להצעה בשל עלותה הגבוהה למשק ואף טוענים כי ההצעה מעוררת קשיים משפטיים.

ישיבת ממשלה 1 באוגוסט 2021. רויטרס
הממשלה תדון במודל הפנסיות החדש בצה"ל/רויטרס

בנוסף למודל הפנסיות, הממשלה תאשר ביום ראשון גם את מתווה ביטול קיצור השירות בצה"ל וכן את חוק הגיוס. כפי שפורסם בוואלה!, משרד הביטחון הפיץ בשבוע שעבר את תזכיר החוק הממשלתי שנועד לפטור בני ישיבות מגיוס לצה"ל, בנוסח שאינו כולל את הורדת גיל הפטור ל-21 - הבטחת דגל של ראש הממשלה נפתלי בנט שאף נכללה בקווי היסוד של הממשלה.

שר הביטחון גנץ התנגד להורדת גיל הפטור ודרש לכרוך זאת באימוץ מתווה שירות אזרחי חדש שיחייב לבצע שנת שירות אזרחי כתנאי לקבלת הפטור מגיוס לצה"ל. ביום שני האחרון התקיים דיון בנושא גיל הפטור אצל ראש הממשלה, בו לא הושגו הסכמות בסוגייה זו. עדיין לא ברור איזה נוסח יעלה להצבעה בישיבת הממשלה ביום ראשון.

מתגייסים בבוק"ם 12 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
באוצר התגדו למהלך בטענה שעלותו גבוהה ושהוא מעורר קשיים משפטיים/ראובן קסטרו

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ קרא לממשלה לחזור בה מההחלטה לאשר את ההסדר. "החלטת הממשלה המתוכננת על הגדלה גורפת של הפנסיות התקציביות לקציני צה"ל בעלות של כמיליארד שקל לשנה בעיתוי של משבר כלכלי, והגדלה דרמטית של תקציב הביטחון על חשבון צרכים חברתיים חשובים אחרים נראית רע מאוד", אמר.

סמוטריץ' הוסיף כי "הרבה קודם צריך להעלות את שכר הלוחמים בשירות חובה ואת שכרם של אנשי קבע צעירים חיוניים כדי לעודד אותם להישאר בצה"ל ולא לצאת לשוק הפרטי. העלאת הפנסיה התקציבית היא צעד לא שוויוני שאין לו שום תרומה לעידוד מוטיבציה לשירות בצה"ל בגילים צעירים. המסר הציבורי של ההגדלה הוא רע מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully