וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערים החרדיות החלו לחסן בבתי הספר: "נמנע את הפסקת הלימודים"

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 13:01

עם קבלת האישור ממשרד הבריאות, מבצע החיסונים הושק בחלק מהמסגרות החרדיות, שפתחו את שנת הלימודים מוקדם משאר האוכלוסייה. בבית שמש החליטו לפתוח מוקדים גם במוסדות שטרם החלו את השנה: "יש הורים שחוששים, אבל בסוף מחסנים"

מבצע החיסונים בבתי הספר החל הבוקר (חמישי) בחברה החרדית, שפתחה את שנת הלימודים בשבוע שעבר. לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש חתם על הצו המאפשר לחסן תלמידים במוסדות חינוכיים, צוותי החיסונים של מד"א הגיעו לבית הספר היסודי "תלמוד תורה" באשדוד, ובבית שמש פתחו מוקדים גם במוסדות שעדיין סגורים.

"הודענו להם בהודעות קוליות, בצינתוקים לטלפון, שכל התלמידות שהם מתחת לגיל 12 יגיעו לבית הספר בשעות אחר הצוהריים לערוך בדיקות סרולוגיות, וכל התלמידות מעל גיל 12 יכולות לבוא להתחסן בבית הספר", סיפרה בתיה וייס, מנהלת בית הספר לנערות "בית יעקב הרמה" בבית שמש. הוא ייפתח רק ברביעי, אולם כבר הבוקר תלמידות רבות שבו לפקוד את המסדרונות וקיבלו את הזריקה בעמדת מד"א.

חיסון תלמידות בבית ספר,בית שמש, 19 באוגוסט 2021. דוברות עיריית בית שמש, אתר רשמי
חיסונים בבית שמש, היום/אתר רשמי, דוברות עיריית בית שמש

מול החשש משנה שנייה ברציפות של לימודים בזום, וייס הביעה תקווה שהחיסונים "ימנעו את הפסקת לימודים בבית הספר ובידודים כי אם תמצא ילדה חולה בבית הספר, לא תוכלנה לבוא הבנות שלא התחסנו לבית הספר, או שנמצאן חיוביות בבדיקות סרולוגיות".

"בקרב התלמידות בגילאי 12 ומעלה יש הרבה כבר שהתחסנו", סיפרה. "אין פה הורים שמתנגדים לחיסונים, יש הורים שחוששים אבל בסוף כן מחסנים - גם כי רוב הכיתה התחסנה, וגם אף אחת לא רוצה שהלימודים יופסקו. הם ראו מה היה בשנה שעברה והן לא רוצות שזה יקרה שוב".

עוד בוואלה!

אחרי הזינוק במאומתים: האם לפתוח את שנת הלימודים או לדחות?

לכתבה המלאה
בווידאו: נפתח מבצע חיסוני הקורונה בבתי הספר בחברה החרדית/צילום: רוני כנפו

ראש העיר עליזה בלוך הבהירה כי "כל תלמיד או תלמידה שמתחסנים אלו תלמידים שלא מסתכנים. עבורנו בבית שמש כל תלמיד שמגיע מחוסן לתחילת שנת הלימודים הוא עולם מלא. בית שמש נבחרה להוביל את חיסוני התלמידים ואנחנו נעשה זאת לכלל תלמידי העיר. אנחנו לא מכריחים אנו מסבירים ואין לי ספק שבימים הקרובים ההיענות תגבר".

היבא עזיז, חובשת רפואת חירום במד"א שהייתה חלק מהצוות המחסן את תלמידות בית הספר, הופתעה מההיענות. "יש לבנות פה גישה מקסימה, אני רואה שהן מאוד רוצות לחזור לבית הספר, לשגרה. התרשמתי ממספר התלמידות שבאו להתחסן, הם לא רוצות לעבור את שהן עברו בשנה שעברה. אני חושבת שלקראת 1 בספטמבר יבואו עוד ועוד תלמידות להתחסן. היה לי כיף כשראיתי את המספרים. חיכינו ל-50 וקיבלנו 60 - זה אומר שזה עובד טוב", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully