וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות חתם על צו המאפשר מתן חיסונים נגד קורונה בבתי הספר

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 12:01

החיסונים יינתנו בשעות הלימודים ובאישור הורים. בעקבות זאת, כבר החל ממחר ניתן יהיה לקבל את החיסונים במוסדות החינוך החרדיים, שבהם שנת הלימודים כבר החלה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, חתם היום (רביעי) על צו המאפשר מתן חיסונים נגד קורונה בבתי הספר במהלך שעות הלימודים, באישור הורים בכתב. החל ממחר, ניתן יהיה לקבל את החיסונים במוסדות החינוך החרדיים, שבהם שנת הלימודים כבר החלה.

על פי הצו, מנהלי מוסדות חינוך יאפשרו לצוותים רפואיים המורשים לכך מטעם משרד הבריאות בשעות הלימודים, לצורך מתן החיסונים. המנהלים יידרשו להשמיש עבור המבצע מתחם המיועד לכך, וירכזו את אישורי ההורים עבור הצוותים הרפואיים. אלו, מצידם, יתאמו מול הנהלת המוסד את הפרטים, וינהלו את התהליך.

חזרה ללימודים בבית ספר בלפור ת"א , 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
תלמידים חוזרים לבית הספר היסודי אחרי הסגר השלישי, פברואר/ראובן קסטרו

הצעד מגיע לאחר ויכוח מתמשך בין משרדי הבריאות והחינוך בנושא. עד כה, השרה יפעת שאשא-ביטון התנגדה לחסן את התלמידים בבתי הספר ואף טענה כי זה "פשע" בגלל הלחץ החברתי שיופעל עליהם. למרות זאת, בשל סמכות שר הבריאות על נושאים בריאותיים גם במרחבי מערכת החינוך, הודיע השר ניצן הורוביץ כי החיסונים יתקיימו בכל זאת בבתי הספר, בשעות הבוקר המוקדמות או לאחר יום הלימודים.

שלשום, כשבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים, קיים ראש הממשלה נפתלי בנט פגישה עם השניים בניסיון להגיע להבנות ופשרות הן על מתווה החינוך והן על אישור חיסונם של בני נוער וילדים בתוך מתחמי בית הספר במהלך שעות הלימודים, כמו גם הצורך הסברת החיסונים לתלמידים.

לפי גורמים שנכחו בדיון, ראש הממשלה היה תקיף מול שרת החינוך וביקש את גמישותה, אך גם הפעם נמנע מלקבוע עובדות. במהלך השיחה, משרד החינוך ושרת החינוך סירבו אפילו לקיים פעילות הסברתית על טיב החיסון, לא כל שכן על השעות לקבלת החיסונים. בסופו של דבר, הדיון הסתיים ללא החלטות.

בווידאו: פרויקטור הקורונה בדיון בוועדה החוקר מגדיר את ההתמודדות מול הקורונה "מלחמה"/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

שנת הלימודים תיפתח באופן רשמי בעוד כשבועיים, אך זו צפויה להיות השנה השנייה ברציפות בה חלק מהתלמידים ייאלצו ללמוד בשיעורים מקוונים. התחלואה הגבוהה ב-18 יישובים עלולה לגרום לחלק מהכיתות בתחומן לחזור ללמידה מרחוק, זאת לפי המדדים שנקבעו לפתיחת מערכת החינוך, הקובעים כי למידה פרונטלית תתקיים רק בכיתות ח'-י"ב בערים אדומות שהיקף המתחסנים-מחלימים בהן גבוה מ-70%.

בין היישובים בהן התחלואה גבוהה נמצאים עמנואל, שרק 23% אחוז מתושביה מחוסנים, מודיעין עילית עם 28%, אלעד עם 30%, צפת עם 39%, נתיבות עם 46%, אופקים ולוד עם 56% כל אחת, טבריה עם 57%, קריית גת עם 58%, רמלה עם 60%, רחובות, אשקלון ויבנה עם 64% וחדרה עם 65%. בית שאן, מגדל העמק וערד מגרדות את הרף עם 67%, וכך גם גבעת שמואל עם 68% מחוסנים.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש. ניב אהרונסון
חתם על הצו. נחמן אש/ניב אהרונסון

לפי המתווה שסוכם בין ראש הממשלה נפתלי בנט למשרדי החינוך והבריאות, תלמידי כיתות ח'-י"ב בערים שאינן אדומות, בכיתות בהן שיעור ההתחסנות גבוה, ילמדו בבתי הספר ללא קפסולות. רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית חיובית. כיתות א'-ז' יפעלו על פי מתווה "מגן חינוך".

המתווה כולל בדיקות סרולוגיות ובדיקות מהירות למי שבא במגע עם מאומתים, כדי להמשיך בשגרת לימודים ולצמצם את הבידודים למורים ולתלמידים. במערכת החינוך החרדית החלו בפיילוט הבדיקות הסרולוגיות עם פתיחת הלימודים המוקדמת. שבוע לאחר מכן, קרוב ל-80 אלף תלמידים ו-6,000 נמצאים בבידוד, ושלושה מהיישובים שילמדו דרך הזום הם חרדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully