וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הרשויות קוראות לציבור להתחסן במנה שלישית נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 18:28

ההמלצה ניתנה בעקבות התפשטות זן הדלתא וההוכחות לכך שיעילות החיסונים יורדת בחלוף הזמן, ולפיה החיסון השלישי של פייזר ומודרנה יינתן החל מעוד חודש למי שהתחסן לפני שמונה חודשים. התכנית זקוקה עוד לאישור ה-FDA

איש צוות רפואי מכין מנת חיסון נגד קורונה של חברת פייזר במוזיאון להיסטוריה של הטבע בניו יורק, ארה"ב, 22 ביולי 2021. AP
איש צוות רפואי מכין מנת חיסון נגד קורונה של חברת פייזר במוזיאון להיסטוריה של הטבע בניו יורק, ארה"ב, 22 ביולי 2021/AP

רשויות הבריאות בארצות הברית המליצו היום (רביעי) על מתן מנה שלישית של החיסון נגד קורונה לכל האזרחים, על מנת להגביר את ההגנה שלהם מפני זן הדלתא ולאור היחלשות יעילות החיסונים אחרי זמן מה. התכנית קוראת למתן מנה נוספת שמונה חודשים אחרי המנה השנייה של חיסוני פייזר או קורונה. תחילת חיסוני "הבוסטר" צפויה להיות בשבוע של 20 בספטמבר, בהתאם לאישור מינהל המזון והתרופות (FDA), הבוחן את יעילות ובטיחות המנה השלישית.

ישראל הייתה המדינה הראשונה בעולם שהחלה לחסן אוכלוסיות מבוגרות במנה שלישית, ומדינות נוספות, כמו בריטניה וגרמניה, צפויות להתחיל לעשות זאת בקרוב. ארגון הבריאות העולמי מתנגד בתוקף לחיסונים במנה השלישית, מאחר שמדינות עניות לא מצליחות לחסן את אזרחיהן אפילו במנה אחת.

בהצהרה, שעליה חתמו בכירי מערכת הרפואה בארצות הברית, בהם ד"ר אנתוני פאוצ'י, נאמר כי זה "ברור מאוד" שההגנה של החיסונים מפני הדבקות דועכת עם הזמן, ועתה, עם התפשטותה המהירה של גרסת הדלתא, "אנחנו מתחילים לראות הוכחות ליעילות מופחתת נגד מחלה קלה ובינונית". לדבריהם, "בהתבסס על ההערכה האחרונה שלנו, ההגנה הנוכחית מפני מחלה קשה, אשפוזים ומוות עשויה לדעוך בחודשים שלפנינו".

ברשויות הבריאות אמרו כי מי שקיבל חיסון של חברת ג'ונסון&ג'ונסון, הניתן במנה אחת, סביר להניח שיצטרך אף הוא מנות חיסון נוספות. עם זאת, הגורמים אמרו כי הם ממתינים למידע נוסף וטרם החלו לגבש את התכנית ביחס לחיסון זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully