וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר בניו זילנד בשל נדבק ראשון בקורונה אחרי חצי שנה

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 11:21

ראש הממשלה ארדרן הכריזה כי אוקלנד, שבה אובחן הנדבק, תהיה בסגר למשך שבוע ויתר המדינה למשך שלושה ימים. זאת בהמשך למדיניות התקיפה שלה נגד הנגיף, הכוללת הטלת הגבלות משמעותיות בתחילת כל התפרצות. לפי ההערכות, מקור ההדבקה הוא בזן הדלתא

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן מוסרת הצהרה בוולינגטון, 12 באוגוסט 2021. AP
זכתה לשבחים על טיפולה במגיפה. ארדרן/AP

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הכריזה היום (שלישי) על סגר כללי אחרי מקרה הדבקה מקומי ראשון אחרי חצי שנה. באוקלנד, העיר הגדולה ביותר במדינה שבה אובחן המקרה, יימשך הסגר שבוע ימים, בעוד שביתר חלקי המדינה הוא יהיה שלושה ימים.

ארדרן אמרה במסיבת עיתונאים שהרשויות מעריכות שהמקרה החדש הוא וריאנט הדלתא, המדבק יותר, אולם הן טרם איששו זאת רשמית. גורמים ברשויות הבריאות אמרו כי לא ידוע שיש קשר בין ההדבקה לבין מעברי הגבול של המדינה. הגבלות הקורונה שהוטלו הן ברמה ארבע, המחמירה ביותר, ומשמעותן שבתי הספר, משרדים ובתי עסקים יהיו סגורים, פרט למקומות חיוניים.

"הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות כדי לצאת מזה במהירות המרבית הוא לעשות את זה קשה", אמרה ראש ממשלת ניו זילנד במסיבת עיתונאים. "קיבלנו את החלטה על בסיס זה שעדיף להתחיל גבוה ואז לרדת בשלבים, מאשר להתחיל נמוך, לא לבלום את הנגיף ואז לראות אותו מתפשט במהירות". לדבריה, ייתכנו מקרים נוספים פרט לזה שאובחן באוקלנד.

ארדרן נקטה יד קשה נגד המגיפה מאז התפרצותה בשנה שעברה, והמדיניות שלה כוללת הטלת סגרים ממוקדים וקצרים גם כמשדובר בחולים, או חולה, בודדים.

ההתפרצות המקומית הקודמת בניו זילנד הייתה בפברואר. בסך הכול, 26 איש בלבד מתו מהנגיף וכ-2,500 נדבקו בו, נתון זעום בהשוואה לרוב העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully