וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: סגר של שלושה ימים באוקלנד בשל 3 חולי קורונה

עודכן לאחרונה: 14.2.2021 / 11:11

ארדרן הכריזה על המהלך בעיר הגדולה במדינה בזמן שהרשויות מנסות לגלות כיצד נדבקו השלושה, בני אותה משפחה, ואם הם חלו באחד הווריאנטים המדבקים יותר. שאר המדינה תהיה תחת הגבלות מהודקות יותר, אך לא תיכנס לסגר

בווידאו: ארדרן מודיעה על 3 ימי סגר באוקלנד בעקבות גילוי של 3 מקרי קורונה/צילום: רויטרס

הרשויות בניו זילנד הכריזו היום (ראשון) על סגר של שלושה ימים באוקלנד, העיר הגדולה ביותר במדינה, אחרי שהתגלו שלושה מקרים לא מוסברים של נגיף הקורונה בקרב הקהילה. הסגר ייכנס לתוקפו קצת לפני חצות.

ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן הכריזה על המהלך בשעות הערב, אחרי פגישה דחופה עם בכירים אחרים בממשלה. היא אמרה כי הם בחרו בגישה זהירה עד שיתקבל מידע נוסף על ההתפרצות, בין היתר אם המאובחנים נדבקו באחד הווריאנטים המדבקים יותר. ארדרן אמרה כי יתר המדינה תהיה תחת הגבלות מהודקות יותר, אולם לא מדובר בסגר בשלב זה.

הסגר, הראשון זה חצי שנה, מהווה מכה משמעותית למאמציה של ניו זילנד למנוע את התפשטות הקורונה בקהילה, וארדרן נאלצה לבטל את תכניותיה ולשוב לבירה וולינגטון לצורך דיונים בנושא. הסגר יוביל גם לדחיית תחרות גביע אמריקה בשיט.

מדינת האי הצליחה למגר בהצלחה את ההדבקה בקרב הקהילה, אך נקודת התורפה של ניו זילנד היא בגבולות המדינה. בחודשים האחרונים התגלו מעת לעת מאובחנים בעת ששבו למדינה, וכולם נדרשו לשהות שבועיים בבידוד. המקרה האחרון היה ב-24 בינואר.

אלפי אנשים צופים בהופעה בבירת ניו זילנד, וולינגטון, 13 בפברואר 2021. AP
השגרה שוב בסכנה. הופעה בוולינגטון, אתמול/AP

במקומות רבים בעולם מסתכלים בקנאה לעבר ניו זילנד, שחזרה לשגרה שלפני הקורונה, כולל קיום הופעות ואירועי ספורט ללא הגבלות מרחק או חבישת מסיכות. ארדרן תכננה להשתתף בפסטיבל של הקהילה הגאה באוקלנד, שמושך אליו עשרות אלפי אנשים, אולם נאלצה לחזור לבירה כדי לדון בהתפרצות החדשה.

"אני מבקשת מהניו זילנדים להמשיך להיות חזקים ואדיבים", אמרה ראש הממשלה במסיבת עיתונאים שכונסה בחופזה במהלך הערב. "אני יודעת שכולנו מרגישים אותו הדבר כשזה קורה. כולנו אומרים לעצמו 'לא שוב', אבל זכרו, היינו כבר שם וזה אומר שאנחנו יודעים איך לצאת מזה שוב, וזה יחד".
נקודת התורפה של ניו זילנד היא בגבולות המדינה.

החולים שאובחנו הם זוג הורים ובתם. ברשויות אמרו כי האם עובדת בחברת הסעדה שמעניקה שירותי כביה לחברות תעופה, והן חוקרות אם יש קשר לנוסעים חולים. גורמים רשמיים אמרו כי האישה לא הייתה בטיסות עצמן.

"אנחנו אוספים את כל העובדות במהירות, והמערכת ששירתה אותנו כל כך טוב בעבר מוכנה לעשות זאת שוב", אמר כריס היפקינס, השר האחראי על המאבק בקורונה.

ניו זילנד אמורה להתחיל לחסן את חמשת מיליון אזרחיה ביום שבת הקרוב, אחרי שקיבלה את משלוחי החיסונים של פייזר מוקדם מהצפוי. בסך הכול, ניו זילנד אבחנה 2,300 איש חיוביים לקורונה ו-25 מתים מאז פרוץ המגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully