וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד כבר מתורגלת: סגר של שבוע על אוקלנד בשל חולה אחד בקורונה

27.2.2021 / 11:58

ארדרן הודיעה כי העיר הגדולה במדינה תיכנס לסגר למשך שבוע, בזמן שהרשויות מנסות לגלות את מקור ההדבקה החדש. במסגרת ההגבלות, תורשה יציאה מהבית רק במקרים חיוניים

בווידאו: ארדרן מודיעה על 3 ימי סגר באוקלנד בעקבות גילוי של 3 מקרי קורונה/צילום: רויטרס

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה היום (שבת) על סגר בן שבוע על העיר הגדולה במדינה, אוקלנד, החל ממחר. זאת אחרי שאחד התושבים נדבק בנגיף הקורונה ממקור לא ידוע. גורמים במערכת הבריאות אמרו כי החולה פיתח תסמינים ביום שלשי וכי ייתכן שהוא כבר נדבק ביום ראשון. הוא ביקר בכמה מקומות ציבוריים במהלך התקופה הזו.

"בהתבסס על זה, אנחנו במצב הביש הזה, אך ההכרחי, להגן על תושבי אוקלנד שוב", אמרה ארדרן בעת הכרזתה על הסגר. לפני שבועיים הוכנסה העיר, שבה חיים כשני מיליון איש, לסגר קצר של שלושה ימים אחרי שמשפחה של שלוש נפשות אובחנו חיוביים למוטציה הבריטית, המדבקת יותר. רשויות הבריאות מנסות לברר אם יש קשר בין המקרים.

אחות מכינה מנת חיסון נגד קורונה בעיר אוקלנד, ניו זילנד, 19 בפברואר 2021. רויטרס
אחות מכינה מנת חיסון נגד קורונה באוקלנד, החודש/רויטרס

הסגר החדש, הכולל הגבלות ברמה 3, יאפשר יציאה מהבית רק עבור מקומות חיוניים או עבודה חיונית. מקומות ציבוריים ייסגרו, בעוד שביתר חלקי המדינה, ההגבלות יהיו ברמה 2. אלו כוללות הגבלות על התקהלות בציבור.

ניו זילנד היא אחת המדינות שהתמודדו בצורה הטובה ביותר עם המגיפה העולמית. היא רשמה קצת יותר מ-2,000 נדבקים ו-26 מתים מאז ההתפרצות הראשונה לפני כשנה, ורק החודש היא החלה לחסן את אזרחיה. במקומות רבים בעולם מסתכלים בקנאה לעבר ניו זילנד, שחזרה לשגרה שלפני הקורונה, כולל קיום הופעות ואירועי ספורט ללא הגבלות מרחק או חבישת מסיכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully