וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נציגים אמריקנים בגרמניה נפגעו מ"סינדרום הוואנה"

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי לפחות שני אמריקנים נתקפו בתסמינים הכוללים הקאות כאבי ראש חמורים, כאבי אזניים, עייפות ונדודי שינה. זאת הפעם הראשונה שבה הסינדרום, שלפי ההערכות מקורו במתקפת אנרגיה, מופיע בשטחה של חברת נאט"ו. רוסיה מכחישה מעורבות

שגרירות ארה"ב בברלין, גרמניה. AP
חלק מהנפגעים עסקו בסוגיות הקשורות לרוסיה. שגרירות ארה"ב בברלין/AP

לפחות שני נציגים אמריקנים המוצבים בגרמניה סובלים מתסמינים של "סינדרום הוואנה" - כך אמרו דיפלומטים אמריקנים לוול סטריט ג'ורנל. התסמינים, הכוללים הקאות, כאבי ראש חמורים, כאבי אזניים, עייפות, נדודי שינה ותשישות החלו להופיע בחודשים האחרונים וחלק מהקורבנות לא הצליחו לעבוד.

אלו המקרים הראשונים המדווחים במדינה החברה בנאט"ו, שבה מוצבים כוחות אמריקניים. דיפלומטים אמריקנים אמרו כי תקריות דומות נרשמו בקרב גורמים אמריקניים המוצבים במדינות אחרות ביבשת, אבל סירבו לפרט. על פי דיפלומטים אמריקנים ואנשים המעורים בחקירת הנושא, חלק מהנפגעים היו קציני מודיעין או דיפלומטים שעסקו בסוגיות הקשורות לרוסיה כמו יצוא גז, אבטחת סייבר או התערבותה בפוליטיקה של מדינות אחרות.

הפעם הראשונה שבה התגלו התסמינים הללו הייתה ב-2016, בקרב דיפלומטים אמריקנים בבירת קובה, ולכן קיבלה התופעה את השם סינדרום הוואנה. מאז דווח על תסמינים דומים בסין וברוסיה, ולאחרונה גם באוסטריה, שאינה חברה בנאט"ו. מקרים נוספים, שלא אומתו, דווחו בפולין, בטייוואן, בגיאורגיה ואפילו בוושינגטון הבירה.

על פי ההערכות, המתקפות מבוצעות על ידי קרינת גלי מיקרו. שמה של רוסיה הוזכר כמי שעשויה להיות אחראית למתקפות האנרגיה, אך מוסקבה מכחישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully