וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סינדרום הוואנה" בווינה: 20 נציגים אמריקנים חלו במחלה המסתורית

התסמונת, שזוהתה לראשונה בקרב דיפלומטים אמריקנים בבירת קובה, הגיעה גם לבירת אוסטריה. משרדי החוץ בארה"ב ובאוסטריה הודיעו כי הם יחקרו לעומק את התקריות. בין התסמינים של המחלה: פגיעה בשמיעה, חרדה ו"ערפל קוגניטיבי". הוואנה הכחישה קשר ל"מתקפות הקוליות"

שוטרים מחוץ למלון בו נערכות שיחות הגרעין בווינה, אוסטריה, 20 באפרי 2021. רויטרס
המלון בווינה בו נערכו שיחות בנוגע להסכם הגרעין, אפריל/רויטרס

ארצות הברית חוקרת שורת תקריות רפואיות בקרב דיפלומטים ועובדי מממשל אמריקנים בווינה - כך אישרה מחלקת המדינה, שאמרה כי וושינגטון חוקרת זאת באופן "יסודי". משרד החוץ של אוסטריה מסר כי וינה "עובדת עם הרשויות בארצות הברית כדי לרדת יחד לשורש העניין".

לפי דיווח במגזין ניו יורקר, מאז כניסתו של ג'ו ביידן לתפקיד בינואר, יותר מ-20 נציגים אמריקנים בבירת אוסטריה דיווחו על תסמינים דומים לאלו של "סינדרום הוואנה" - מחלה מוחית מסתורית שתוקפת נציגים אמריקנים בשנים האחרונות ברחבי העולם, וזוהתה לראשונה בקובה ב-2016. טרם נמצא הסבר לתסמונת, אך מדענים אמריקנים סבורים כי היא ככל הנראה נגרמת מקרינת גלי מיקרו.

"פעילות מוחית חריגה"

דיפלומטים אמריקנים וקנדים בקובה התלוננו החל מ-2106 על תסמינים שכללו סחרחורות, איבוד שיווי משקל, פגיעה בשמיעה, חרדה וכן משהו שהם תיארו כ"ערפל קוגניטיבי". הבית הלבן אז האשים את קובה ב"מתקפות קוליות" - אך השכנה מהדרום הכחישה בתוקף את מעורבותה, והתקרית רק הגבירה את המתיחות בין שתי המדינות.

ב-2019, מחקר אמריקני אף מצא "פעילות מוחית חריגה" בקרב הדיפלומטים שחלו בקובה, אך האוונה התייחסה לדיווח בביטול.

תסמיני הסינדרום הופיעו אצל עובדי הממשל האמריקני גם ברוסיה, בסין, ואף בשטח ארצות הברית, כולל בסמוך לבית הלבן. בחודש מאי, דווח ב-CNN כי הממשל האמריקני חקר תקרית מנובמבר האחרון מפארק בוושינגטון, שבמהלכה עובד במועצה לביטחון לאומי חלה גם הוא באופן מסתורי. שנה לפני כן, לפי הדיווחים, עובדת אחרת בבית הלבן חוותה תסמינים בארלינגטון שבפרברי וושינגטון.

עם זאת, גורמים אמריקניים אומרים כי המספרים בווינה גדולים יותר מאלו שנרשמו בכל עיר אחרת פרט להוואנה. בחודש שעבר הכריז שר החוץ השל ארצות הברית אנתוני בלינקן על בחינה נרחבת של הגורמים למחלה.

לארצות הברית יש נוכחות דיפלומטית גדולה בווינה, שבתקופה האחרונה מארחת את שיחות הגרעין הבלתי ישירות בינה לבין איראן. בירת אוסטריה משמשת זה זמן רב מרכז לפעילות דיפלומטית, ובשל כך הייתה ידועה בעבר גם כיעד לריגול בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully