וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינדרום הוואנה בוושינגטון: ארה"ב חוקרת "מתקפות אנרגיה" ליד הבית הלבן

לפי דיווחים, עובדי ממשל בבירה ובמיאמי חוו תסמינים דומים לאלו של נציגים אמריקנים בקובה ובמקומות אחרים בעולם מאז 2016. רוסיה חשודה כאחראית, אך עדיין לא ברור כיצד. לפי אחת התיאוריות של המדענים, נעשה שימוש בגלי מיקרו. בקונגרס מזהירים: "נגבה מחיר מהאחראים"

בווידאו: קובה טוענת שלא נמצאו ראיות פליליות באירוע פגיעת המיקרו בדיפלומטים אמריקניים/צילום: רויטרס

ארצות הברית חושדת שתקיפות האנרגיה המסתוריות שבהן נפגעו נציגים אמריקנים בקובה, ברוסיה ובסין בשנים האחרונות אירעו גם בשטחה, כולל בסמוך לבית הלבן. אלו הנחשפים לאותן תקיפות, המכונות "סינדרום הוואנה", סובלים ממחלות ואפילו מנזקים מוחיים ואחרים. המודיעין האמריקני חושד שרוסיה אחראית לאותן תקיפות, אף שטרם ברור כיצד הן מבוצעות. אחת התיאוריות שהעלו מדענים היא שמדובר בגלי מיקרו, אך אין אחדות דעים בנושא.

לפי דווח ב-CNN, שציטטה גורמים אנונימיים, הממשל חוקר תקרית מנובמבר האחרון מפארק האליפסה שבוושינגטון, שבמהלכה עובד במועצה לביטחון לאומי חלה באופן מסתורי. שנה לפני כן, לפי הדיווחים, עובדת אחרת בבית הלבן חוותה תסמינים בזמן שהלכה עם כלבה בארלינגטון שבפרברי וושינגטון. כמו כן, באתר פוליטיקו דווח כי החקירה התרחבה גם למיאמי, אחרי דיווחים על פגיעה בגורמים רשמיים שם.

אלו שנפגעו חווים תסמינים דומים לאלו שדווחו בתקרית הראשונה שבה היו מעורבים דיפלומטים אמריקנים בהוואנה, בירת קובה, ב-2016. ב-CNN דווח כי כמה חברי קונגרס עודנו על התקריות האחרונות בתדרוכי מודיעין סגורים. הבית הלבן וראש ה-CIA אווריל היינס לא הכחישו את הדיווחים כשנשאלו עליהם במהלך השבוע.

הבית הלבן ללא הנשיא, דונלד טראמפ לאחר שחלה בנגיף הקורנה והועבר לטיפול בבית החולים הצבאי וולטר ריד 4 באוקטבור 2020. AP
הבית הלבן ללא הנשיא, דונלד טראמפ לאחר שחלה בנגיף הקורנה והועבר לטיפול בבית החולים הצבאי וולטר ריד 4 באוקטבור 2020/AP

היינס אמרה בשימוע בוועדת השירותים המזוינים בסנאט כי היא לא יכולה לדון בנושא בגלוי, משום שהוא כולל מידע מודיעיני מסווג, אך שני סנאטורים בכירים שעומדים בראשות ועדת המודיעין אישרו כי מתנהלת חקירה סביב אותן תקיפות אנרגיה לכאורה.

"במשך כמעט חמש שנים, אנחנו מודעים לדיווחים על תקיפות מסותריות נגד אנשי ממשל אמריקנים בהוואנה, ובה, וברחבי העולם", מסרו מארק וורנר, יו"ר הוועדה הדמוקרטי, וסגנו, מרקו רוביו הרפובליקני. "נראה שהתבנית הזו של תקיפת אזרחינו המשרתים את הממשלה הולכת וגוברת.

השניים בירכו על חקירת ה-CIA, וציינו כי יש חשיבות "בהבנה טובה יותר בטכנולוגיה שמאחורי כלי הנשק האחראים לאותן תקיפות. לדבריהם, "בסופו של דבר נזהה את האחראים לתקיפות נציגי ארצות הברית ונגבה מהם מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully