וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תו ירוק מורחב, תו סגול והנחיות התקהלות: הגבלות הקורונה שייכנסו לתוקף מחצות

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 23:24

ההגבלות שאושרו על ידי קבינט הקורונה ייכנסו לתוקף, בניסיון נוסף לבלום את העלייה בתחלואה בנגיף. ההגבלות כוללות החלת תו סגול בקניונים ומרכזי מסחר, והרחבת התו הירוק כך שיהיה תקף ברוב ענפי המשק. מדריך להגבלות החדשות

הגבלות התו הירוק המורחב והתו הסגול ייכנסו הלילה (רביעי) לתוקף, בניסיון נוסף לבלום את העלייה בתחלואת הקורונה. ההגבלות החדשות כוללות הגבלות התקהלות, הפעלת תו סגול בקניונים ומרכזי מסחר, והרחבת התו הירוק כך שיוחל על רוב ענפי המשק. ועדת החוקה תתכנס מחר בבוקר לדון ולאשר את ההגבלות החדשות, על אף שהן יהיו בתוקף כבר מחצות.

אלו הנקודות בהן ניתן לבצע בדיקות קורונה מהירות

התו הסגול יוחל בקניונים, מרכזי מסחר, חנויות ומתחמים בהם מתקיימת קבלת קהל, על ידי הגבלת תפוסה ביחס של אדם אחד לכל שבעה מטרים. חנויות שגודלן עד מאה מטרים יוחרגו, ולא יוחל בהן התו הסגול. מקומות שבהם יחול התו מחויבים לשלט את המקום עם הסברים לגבי ההנחיות, ולמנות ממונה קורונה.

מבצע אכיפה של משטרת ישראל על עטיית מסכה בדיזינגוף סנטר 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
התו הסגול יוחל בקניונים, מרכזי מסחר, חנויות ומתחמים בהם מתקיימת קבלת קהל/ראובן קסטרו

תו ירוק ומחירי בדיקות קורונה

התו הירוק יורחב ויוחל על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר. התו הירוק יוחל מגיל שלוש, והמשמעות היא שכל מי שאינו מחוסן - כולל אוכלוסיות שעדיין אין באפשרותן להתחסן כמו ילדים - יידרשו להציג בדיקות קורונה שליליות. בשל כך, הוחלט כי גילאי 3-0 יהיו פטורים, בעוד שבין הגילאים 12-3 - הבדיקות ימומנו על ידי המדינה, ללא הגבלה. לעומת זאת, ילדים מגיל 12 ומעלה שבחרו שלא להתחסן - יידרשו לעשות בדיקות קורונה במימון פרטי.

ניתן לבצע בדיקות קורונה מהירות במד"א במחיר של 52 שקלים. בדיקות PCR בקופות החולים הן בחינם עבור כל הגילאים. מבחינת תוקף הבדיקות, בדיקות PCR תקפות ל-72 שעות, בעוד בדיקות מהירות (אנטיגן) תקפות ל-24 שעות. יש לציין כי בדיקות מהירות תקפות רק עבור התו הירוק, ולא מהוות פטור מבידוד.

בכניסה לבתי מלון ניתן יהיה להציג בדיקת PCR, וזו תהיה תקפה לכל משך החופשה. ילדים בגילאי 12-3 ומנועי חיסון יוכלו לבצע בדיקת PCR לטובת חופשה במלון בישראל או בתחנות פיקוד העורף - ללא תשלום.

המקומות שבהם יופעל התו הירוק כוללים אירועי תרבות וספורט, כנסים ותערוכות, בתי מלון, חדרי כושר וסטודיו, בריכות וקאנטרי קלאב, בתי תפילה בהם ישנם 50 מתפללים ומעלה, אולמות וגני אירועים, פסטיבלים, מסעדות, ברים, חדרי אוכל ובתי קפה, מוזיאונים וספריות, אטרקציות תיירותיות ופארקי שעשועים, אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה.

עם זאת, במסעדות שבהן ניתן לשבת בחוץ לא נדרש תו ירוק, ולכן מבוגרים וילדים יוכלו לשבת ללא צורך בבדיקות. כמו כן, משרד הבריאות הודיע כי בקייטנות ללא לינה לא יחול התו ירוק ולכן לא יידרשו בדיקות. זאת, בניגוד למחנות הקיץ של תנועות הנוער, בהן הן כן יידרשו.

עוד בוואלה!

שאשא ביטון ביקשה שהקבינט יצביע על חיסוני תלמידים בשעות לימודים - וסורבה

לכתבה המלאה
בווידאו: המשטרה החלה לבצע אכיפה והסברה של תקנות הקורונה/צילום: דוברות המשטרה

הגבלות התקהלות

באירועים פרטיים או בבתים, שבהם לא חל תו ירוק, יוכלו להתכנס עד מאה איש במקום פתוח ועד 50 איש במקום סגור. באירועים המוניים, בהם אין מקומות ישיבה מסומנים, יוכלו להתקהל עד 1,000 איש בחלל סגור ועד 5,000 בחלל פתוח.

באולמות וגני אירועים יוכלו להתכנס עד 500 איש במקום פתוח ועד 400 איש בחלל סגור. בכל הקשור להגבלת התקהלויות במקומות אלו, הוחלט כי ההנחיות ייכנסו לתוקף ביום ראשון הבא, על מנת לאפשר לציבור זמן להיערכות.

מתחם בדיקות קורונה בפתח תקווה 19 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מתחם בדיקות קורונה בפתח תקווה, יולי/ראובן קסטרו

עמדות לבדיקות מהירות

ילדים בגילאי שלוש עד 12 יוכלו להיבדק בבדיקות מהירות ב-150 עמדות שייפרסו ברחבי הארץ. על הבדיקה להיות בתוקף של 24 שעות מרגע הבדיקה ועד לכניסה לאירוע או למקומות שבהם נקבע כי יש להציג את התו הירוק.

מתוך 150 עמדות מד"א לבדיקות מהירות שנפתחו, ישנן שלוש עמדות מרכזיות בתל אביב: אחת בגני יהושע, אחת בנמל יפו ואחת ברחוב יגאל אלון 60. בירושלים נפתחו עמדות בפסגת זאב, ברחוב סיירת דוכיפת 4, ברחוב המ"ג 7, במקור חיים ובמתחם הסינמה סיטי.

בחיפה נפתחו עמדות בגראנד קניון וברחוב יצחק שדה 10, בנוסף לשלוש עמדות בקריות. עוד עמדות מד"א לבדיקות מהירות שנפתחו בערים מרכזיות ברחבי הארץ: באילת - בשדרות התמרים, באשדוד - ברחוב הרפואה 1, בבאר שבע - ברחוב סוקולוב 4, בטבריה - בבית בנדל ובבימת העיר, וכן במתחם סינמה סיטי גלילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully