וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושחתו לוחות שיש באנדרטה לזכר חיילים טורקים: "אנשים ללא כבוד לבני אדם"

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 12:02

האנדרטה, ליד קיבוץ האון, שהוקמה לזכרם של טייסים טורקים, נמצא מושחתת והרוסה. בין הלוחות השיש שנהרסו, לוח לזכרו של ד"ר ירח פארן, שבעצמו שיקם וטיפח את האנדרטה. "אנחנו בהלם. עצוב למצוא כאלו דברים שנעשים במקום שטופל באהבה גדולה", אמרה בתו

אלמונים השחיתו השבוע לוחות שיש שהוצבו לצד אנדרטה לזכר טייסים טורקים. לוח זיכרון שהוצב לזכרו של ד"ר ירח פארן, מטפח ומשקם האנדרטה, הושחת גם הוא .פארן, שהלך לעולמו בחודש דצמבר האחרון, לקח על עצמו כפרויקט התנדבותי לשקם האנדרטה והמעיין שסובבים אותה. פארן היה היסטוריון, חבר קיבוץ האון ומראשוני היחידה הצה"לית לאיתור נעדרים.

האנדרטה שממקומת ליד קיבוץ האון, בסמוך למעיין בשיפולי דרום רמת הגולן, הוקמה בשנת 1914 על ידי צבא האימפריה העותמאנית, לזכרם של שני טייסים טורקים.

השחטטת אנדרטה סמוך לרמת הגולן 17 באוגוסט 2021. מעין לשם, אתר רשמי
לוחות השיש ההרוסים האנדרטה/אתר רשמי, מעין לשם

ב-1996 החל פארן לטפל ולשקם אותה, ופעילותו זו זכתה להערכה רבה מצד ממשלת טורקיה. באתר נערכו טקסי זיכרון בהשתתפות נציגים רשמיים של הצבא הטורקי ובשנת 2005 הוא אף הוזמן לטקס ממלכתי בטורקיה לרגל שיחזור הטיסה בה נהרגו שני הטייסים.

השחטטת אנדרטה סמוך לרמת הגולן 17 באוגוסט 2021. מעין לשם, אתר רשמי
השחטטת אנדרטה סמוך לרמת הגולן 17 באוגוסט 2021/אתר רשמי, מעין לשם
השחתת אנדרטה סמוך לרמת הגולן 17 באוגוסט 2021. מעין לשם, אתר רשמי
לוח שיש לזכרו של ד"ר ירח פארן. בתו של פארן:"אנחנו בהלם"/אתר רשמי, מעין לשם

"אנחנו בהלם", אמרו בני משפחתו של פארן, שהיו אלו שהציבו את לוח השיש לזכרו. "עצוב למצוא כאלו דברים שנעשים במקום שטופל באהבה גדולה כל כך ללא שום רצון בתמורה כל שהיא. עצוב לדעת שיש אנשים ללא כבוד בסיסי לבני אדם, לעומת אנשים שהקדישו בלא כל אגו מזמנם וממרצם למען אנשים שמעולם לא הכירו".

"אבי טיפח את המקומות בהתנדבות לטובת הציבור, ואכן המקומות פתוחים לכולם. שמו מופיע על השלטים כהוקרה", סיפרה תמר, בתו של פארן. "לאחר מותו בני משפחה וחברים מנסים לשמור על מורשתו ועצוב לנו מאוד לגלות פגיעה כזו במקומות אלו" .

במשפחה אמרו כי בכוונתם להגיש תלונה במשטרה.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully