וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בהרי ירושלים: מאות טרם הורשו לחזור לבתים, חשש מהתלקחות מחודשת

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 11:23

כוחות הכיבוי עדיין פרוסים בשטח לאחר שהושגה שליטה במוקדי הבעירה. חלק מתושבי היישובים שנקלעו לקו האש טוענים שבהיערכות נכונה ניתן היה למנוע את הנזק הרב. במקביל, ישראל בוחנת הצעה מטורקיה להעברת סיוע במאמצי הכיבוי

כמעט יומיים לאחר שפרצה שריפת הענק, כוחות הכיבוי פרוסים גם הבוקר (שלישי) בשטחים רבים בהרי ירושלים, לאחר שהושגה שליטה במרבית המוקדים. עם זאת, מאות תושבים טרם הורשו לשוב לבתיהם, בהם תושבי קיבוץ צובה וגבעת יערים. במקביל, גורמים במשרד החוץ מוסרים כי טורקיה הציעה סיוע לישראל בכיבוי השריפה בירושלים וכי ישראל בוחנת את ההצעה.

שמונה מטוסי כיבוי, לצד מסוק חוזי, פועלים לכיבוי מוקדי האש הפעילים - שמורת הר טייסים, כסלון מערב ומזרח, בית מאיר, הר איתן. כל המוקדים שנותרו נמצאים תחת שליטה. כביש 395 עדיין חסום לשני הכיוונים מצומת אשתאול עד צומת הסטף, וכך גם כביש 386 בין כיכר נס הרים לכיכר עין כרם. באזור צובה וגבעת יערים עדיין אין צפי לחזרת החשמל, שהופסק בעקבות נזקים שגרמה השריפה למערכות.

בווידאו: התחדשה שריפה בהרי ירושלים/צילום: כבאות והצלה
השריפות בהרי ירושלים, 17 באוגוסט 2021. אריאל קדם, רשות הטבע והגנים
השריפה בהרי ירושלים, הבוקר/רשות הטבע והגנים, אריאל קדם
השריפות בהרי ירושלים, 17 באוגוסט 2021. ניב אדן, אתר רשמי
השריפות בהרי ירושלים, 17 באוגוסט 2021/אתר רשמי, ניב אדן

משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה הודיעו כי מדידות הצביעו על זיהום אוויר ברמה גבוהה ביישובים צובה וגבעת יערים, בבית החולים איתנים ובמקומות נוספים באזור. בשל כך, המליצו לחולי לב ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון להימנע משהייה בחוץ שלא לצורך, וליתר האוכלוסייה לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן.

"תמונת המצב היא שאנחנו פרוסים בצורה רחבה מאוד בכל הגזרה לאחר שהתבצע אתמול כבר גיוס כללי", סיפר הבוקר מפקד כיבוי אש מחוז ירושלים, טפסר ניסים טוויטו, בריאיון ל-103FM. "במהלך הלילה עסקנו בכיבוי של מוקדי בערה, והבוקר אני מניח שהערפל יתפזר אנחנו נפעל עם מאמץ אווירי רחב היקף כדי להשלים את מלאכת הכיבוי באותם מקומות שלא ניתן להכניס כוחות קרקעיים".

"המאמץ של כולנו החל מהבוקר ולאורך היום, טיפול עיקש ומקצועי במוקדי השריפות במקומות השונים, ביצוע פעולות בלימה מקדימות תוך היערכות מושכלת לשינויים בתנאי מזג האוויר, המשך שילוב ושיתוף פעולה בין הכוחות הפועלים כאשר המשימה העיקרית היא אחידה לכולם - הצלת חיי אדם", הדגיש מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, בתום הערכת מצב.

השריפות בהרי ירושלים, 17 באוגוסט 2021. ניב אדן, אתר רשמי
השריפה בהרי ירושלים, הבוקר/אתר רשמי, ניב אדן
כבאים תופסים תנומה בקיבוץ צובה. דניאל כהן, מערכת וואלה!
לאחר לילה ארוך בשטח. כבאים נחים בקיבוץ צובה/מערכת וואלה!, דניאל כהן

חלק מתושבי היישובים באזור השריפה הביעו מורת רוח מתפקוד המדינה. לדברי אלי בן זקן, תושב רמת רזיאל ובעלי יקב, אם מטוס כיבוי היה מוזנק מיד לאחר היוודע דבר השריפה - פחות נזק היה נגרם לאזור. "ראינו את השריפה בבית מאיר והיא התחילה להתקדם אלינו, הרוח הייתה צפון מערבית", סיפר. "אם המטוסים היו עולים באותו רגע, זה היה נגמר בצ'יק, בלי נזקים ובלי כלום. הגעתי הביתה והאש כבר הגיעה לפה".

תושב אחר מרמת רזיאל טען כי לכוחות הכיבוי לקח יותר מדי שעות להשתלט על האירוע. "משעה 14:30 כשהתחילה האש במושב, ועד 17:30, לא הייתה שום כבאית, לא היה חפ"ק, לא הייתה אחריות גזרתית", הוא אומר בכעס. "היו עשרות משפחות שיצאו בבהלה מהמושב, שלא ידעו לאן להפנות אותם, ורק לב-17:30 הגיעו כוחות הכיבוי וזה היה מאוחר מדי עבור הרבה מקומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully