וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עדכון הפתע של הגבלות הקורונה, באולמות האירועים זועמים: "היומן שלנו ריק"

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 7:15

בתי העסק בתחום השמחות מחו על ההחלטה שהתקבלה אתמול, לפיה כמות האורחים תוגבל ל-500 איש בשטח פתוח ו-400 במקום סגור, ואמרו כי עוד קודם הם חוו ירידה בהיקף של 30%. בעיה נוספת היא שאף אחד לא מתכנן אירוע לחורף הקרוב. " זוגות פוחדים לסגור מראש ואנחנו בחרדות"

לאחר שמשרד הבריאות עדכן אמש (ראשון) במפתיע את ההגבלות החדשות שאישר קבינט הקורונה, בעלי עסקים רבים, בדגש על בעלי אולמות אירועים, זעמו על ההחלטה ואמרו כי היא תשפיע עליהם בצורה מאוד קשה. על פי התנאים המעודכנים, כמות האורחים באולמות ובגני אירועים תוגבל ל-500 איש בשטח פתוח ו-400 במקום סגור. זאת, בניגוד להבנות שהושגו בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבעלי האירועים, על כך שהתפוסה לא תשתנה.

"כל השיח הזה על ההגבלות משפיע עלינו, בעלי האולמות, בצורה מאוד קשה. בשלושת השבועות האחרונים אין לנו הזמנות קדימה", סיפר נועם לוי, יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים ובעליו של "קמילו הבית הירוק" בתל אביב. עוד ציין כי "החל מנובמבר אין לנו הזמנות - היומן שלנו ריק. זוגות פוחדים לסגור מראש ואנחנו בחרדות לגבי מה שיהיה".

לוי הצביע על בעיה נוספת, הקשורה לכמות האורחים המותרת בכל אירוע. "גם האירועים שמתקיימים כרגע ירדו בהיקפים ב-30%. בעונה הנוכחית אנו חווים ירידה בכמות האורחים - מה שמשפיע על ההכנסות בכל אירוע. על זה יש להוסיף את העלייה של 15% ביוקר המזון".

נועם לוי, יו״ר התאחדות האולמות וגני האירועים. אייל יצהר, אתר רשמי
"לא יכולים לחיות עם חוסר הוודאות". נועם לוי, יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים/אתר רשמי, אייל יצהר

לוי הסביר כי יש הגבלות בהן עסק יכול לעמוד, אך יש החלטות שיכולות "לשבור" גם עסק יציב. "אנחנו יכולים לחיות עם הגבלה של 400 איש, אבל אנחנו לא יכולים לחיות עם חוסר הוודאות והעובדה שאין לנו הזמנות. ככה לא נוכל להחזיק מעמד. יש חרדות לכולם: העובדים יודעים שהיומן ריק אז בטח שלא נוכל לשלם להם משכורות", העיד לוי.

"התעלומה הכי גדולה היא שאנו מנהלים משבר כזה גדול בלי משרד האוצר, אנחנו לא קיימים אצלו. מי שכן מנסה לעזור הם שרת הכלכלה וראש הממשלה. הם היחידים שמתנהלים מולנו. במשבר הראשון שר האוצר כץ היה משמעותי בסיוע ותקשר איתנו, אך עכשיו אין לנו סיוע משר האוצר. ללא סיוע כלכלי לא נצליח לעבור את המשבר. הנזק שנגרם לנו הוא לא מהתו הירוק או הסגול, אלא בעיקר מאי-הוודאות שמשפיעה על אנשים שלא לסגור אירועים מראש", סיכם.

גם זיו ברזני, מנכ"לית "The Happy Wedding Company", סיפרה לוואלה! על הקשיים איתם מתמודד בית העסק. "ההגבלות של 400-500 לא מרתיעות אנשים. היום, אירועים מלכתחילה מתקיימים בהיקפים יותר קטנים. אחת הבעיות העיקריות כרגע היא שאורחים לא מעוניינים להגיע לאירועים, וזה מה שמוביל לשינויים מהותיים בהורדת כמות האורחים. מתוך זה עולה צורך לנהל משא ומתן מחדש עם אולם האירועים".

עוד בוואלה!

הגבלות באולמות אירועים משבוע הבא: עד 500 אורחים במקום פתוח, עד 400 בסגור

לכתבה המלאה
זיו ברזני מנכ״לית האפי וודינג. באדיבות המצולמים
בעלי השמחה חוזרים לנהל מו"מ על המחיר כי הרבה אורחים מודיעים שלא יבואו. ברזני/באדיבות המצולמים

"הקהל פתאום לא מעוניין להגיע משום שהמצב הבריאותי לא ברור", אמרה ברזני והוסיפה כי "אנשים מרגישים לא בטוחים לגבי הווריאנט - גם מחוסנים נדבקים. בעלי השמחה התחייבו לכמות מינימום של אורחים, ואז אורחים רבים מודיעים להם שלא יגיעו והם נאלצים לבקש מהאולם להתחשב בהם".

ברזני סיפרה על השאלות העולות מבעלי השמחה: "האם המחיר משתנה או לא משתנה? אם כמות האנשים יורדת במאה אורחים - מי יספוג את זה, גן האירועים או על בעלי השמחה? מדובר בכסף רב שאולם האירועים היה אמור לקבל ועכשיו לא ברור מי יספוג את זה. בעיה שנייה היא שעונת החורף הקרובה לא נסגרת מבחינת אירועים. אנשים סוגרים אירועים רק לקיץ הבא, אבל בחורף הקרוב אנשים נמנעים מלסגור אירוע מהרגע להרגע כפי שבדרך כלל היה קורה".

אולם אירועים. ShutterStock
"אנו תלויים באוויר כי לא ידוע מה יהיה". אולם האירועים 5.91 נתניה/ShutterStock

גם ערן דלאל, בעלים של מתחם האירועים 5.91 בנתניה, סיפר על ההשפעה הניכרת בעסק, עקב ההגבלות: "עליי באופן אישי זה משפיע כי גם הכמויות שאני יכול להכיל יורדות. גם את האירועים של 500-600 איש שכבר חזרנו לקיים, מורידים. זה פוגע לי בהכנסות באופן ישיר. מן הסתם יש צמצום של עובדים בעקבות המצב, אך האווירה והדיבורים על עוד מגבלות לא תורמת לקביעת אירועים עתידיים קדימה. במקום 500 שיהיה 400, זה בסדר ועדיף מכלום. כרגע אף אחד לא רוצה לסגור אירועים בחורף הקרוב וגם לגבי אירועים עתידיים לקיץ הבא - אנו תלויים באוויר כי לא ידוע מה יהיה".

ערן דלאל, בעלים של מתחם האירועים 5.91 בנתניה. באדיבות המצולמים
"תלויים באוויר". דלאל/באדיבות המצולמים

דלאל התייחס לסוגיית סכנת הסגר המרחפת מעל תחום האירועים: "האירוע של מחר ירד מ-350 איש ל-200. זו הורדה משמעותית בגלל אורחים שלא רצו להגיע. אנו ספגנו את העלות הזו ב-90%, ובעלי השמחה ספגו 10%. מדובר פה ב-40 אלף שקלים שאנחנו סופגים. הנזק נעשה באופן ישיר והוא מקיף את כל הפרמטרים. למעשה, אנחנו ב'סגר' כבר חודש כי מהרגע שהתחילו לדבר על זה - זה הפריע לעסקים", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully